Guest justaudiomagic Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Hej Tänkte dela med mig av två projekt har haft För mitt första projekt behövde jag 30 mm brett plattjärn och 10 mm tjockt. Sagt och gjort, sågade ut 4 längder som vardera var 270 mm långa. Gjorde lite spår, borrade, gängade... Mina plattjärn behövde finare yta och togs till planslipen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Spännande! Gillar DIY projekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Spännande! Gillar DIY projekt Avvaktar projektets utveckling... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justaudiomagic Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Som synes på bilden är spåren frästa med två olika dimensioner 10 och 6 mm. Här syns även ett av de gängade hålen (M8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Hmmm vad ska detta bli Diggar ju stenhårt när det snickras för välljudets skull. Väntar med spänning på fortsättningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Mmm, undrar hur dom där låter? :-) mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justaudiomagic Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Om jag lägger in denna bilden så kanske ni ser vad det ska bli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Om jag lägger in denna bilden så kanske ni ser vad det ska bli Hmm, outriggers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Nya fötter till högtalarna? /Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justaudiomagic Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Ville ha ngt som gjorde högtalarna lite mer stabila (Har en 1,5 år son som har en förmåga att stöta vid högtalarna) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justaudiomagic Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 (edited) Till mitt nästa projekt behövde jag 30 mm rundstav. Vi beställde hem 3 meter, sågade ut ett antal bitar (Totalt 12,8 kg). Efter lite polering så blev det såhär Den lilla "spetsen" går att dela på Edited February 13, 2010 by justaudiomagic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justaudiomagic Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 4 skruvar á M12 tillverkades Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts