Guest Jorma Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Franska hifitidningen Haute Fide'lite' har i januarinumret (nr. 151) testat 25 olika signalkablar i prisklass mellan 300 till 3000 Euro. Det finns 3 olika betyg med vardera maximalt 6 stjärnor. Det är för - och jag tar det på franska - : Timbre, Dynamique och Quality/Prix. Enda kabeln i testet som fick maximalt 18 stjärnor var Jorma No.3. Det var för övrigt den enda av våra kablar som fanns med i testet. Priset i Frankrike för ett par No.3 ligger på 500 Euro. Quote
calm Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Franska hifitidningen Haute Fide'lite' har i januarinumret (nr. 151) testat 25 olika signalkablar i prisklass mellan 300 till 3000 Euro. Det finns 3 olika betyg med vardera maximalt 6 stjärnor. Det är för - och jag tar det på franska - : Timbre, Dynamique och Quality/Prix. Enda kabeln i testet som fick maximalt 18 stjärnor var Jorma No.3. Det var för övrigt den enda av våra kablar som fanns med i testet. Priset i Frankrike för ett par No.3 ligger på 500 Euro. Grattis och synnerligen roligt! Calm Quote
Kent_n Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Grattis igen, du börjar bli bortskämnd med fina utmärkelser, kanonroligt..Återigen grattis.. Quote
Guest Jorma Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Grattis igen, du börjar bli bortskämnd med fina utmärkelser, kanonroligt..Återigen grattis.. Ja. kanske det, men det roliga den här gången var att det var en kabel från min lägst prissatta serie som vann i en test med kablar där åtminstone 2 serier till uppåt hade platsat. No.3 serien har tidigare fått utmärkelsen "Audio Excellence Award 2007" i Japan. Men det kommer mera ifrån Haute Fidelity framöver och då blir det storslam. Men jag avslöjar inte mer innan det numret är publicerat Quote
Kent_n Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Men det kommer mera ifrån Haute Fidelity framöver och då blir det storslam. Men jag avslöjar inte mer innan det numret är publicerat Oppps....Spännande..Kul att det pyttelilla företaget, numera utbyggt med flera kvm kan vara med att slåss och i många fall ge dom stora uti stora vida världen en tuff macht, eller spöa dom.. Quote
Guest Bernt Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Kan meddela att det testet märks tydligt i försäljningen också för sedan det publicerades har jag haft buntvis med kablar till Frankrike och Belgien på min göralista. Frankrike seglar upp som vår nya stora marknad, verkligen jatteroligt. Jorma skriver om storslam och det finns det verkligen anledning till, mer om det senare som sagt. Quote
Ekman Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Grattis återigen, kul med alla positiva recensioner. Quote
Recommended Posts