P-pan Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 En vältemporerad golfboll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Ska bli spännade att få höra intryck ang denna spelare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Ska bli spännade att få höra intryck ang denna spelare. Vad har han för handikapp? Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Vad har han för handikapp? Calle B Med en sådan här i slutet av skaftet så är man såklart en "scratch" spelare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Med en sådan här i slutet av skaftet så är man såklart en "scratch" spelare http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/ec4a074d.jpg Står det MKII längst fram så är den ju identisk med ändhållplatsen i mitt pickupliv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Visst är det en MKII... Och både boll och puppa tillhör , som eliot påpekade, en WellTempered Amadeus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 Det är en lite ovanlig känsla att gå från en skivspelare, som min Rega P5, med tonarmslyft till att hänga fast nålen för hand. Det lätt klistriga och mikrosega motståndet i lyftet av armen skvallrar genast om att här handlar det om en genomtänkt konstruktion som minimerar vibrationer. Vad vätskan runt den precisionstillverkade golfbollen består av, mer än silikon och möjligtvis förtjockningsmedel, får jag nog lämna osagt tillsvidare. Men att den tar hand om eventuella vibrationer på micronivå är inget jag tvivlar på, konstruktören med bisittande reklam- grupp har m.a.o lyckats "fånga" lite av mitt intresse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 (edited) Fler finurligheter, som vid en närmare granskning av Amadeus inte märks, är att tonarmen delvis är fylld med sand. Well Tempered tar det här med dämpning på största allvar och med en plint på närmare 15 kg så borde man väl vara nog så skyddad mot oönskad rörelseenergi ? "Dämpandet" var inte slut i.o.m det utan det går även att förse fötterna under plinten med gummibollar av squashbolls typ. Edited February 10, 2010 by P-pan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Någon mer djupgående lyssning blev det inte denna dag men ett par varv från detta trevliga samlingsalbum hann jag med. Michel Hedges lät väldigt nära och detaljerna runt hans akustiska gitarr var mycket naturtrogna. Som vanligt överlåter jag gärna åt gemene man att lyssna och det är ju inte utan att kringutrustningen spelar en betydande roll för den totala ljudupplevelsen. I den här uppställningen var medförmedlarna från Magico respektive Spectral. Jag tänkte lite tvärt avsluta här för att hinna inandas lite annat än Hi-Fi Jag tackar för uppmärksamheten och så dyker jag "kanske" upp i en annan tråd vad det lider. //P-pan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 P-pan, stort tack för utmärkta bilder av en riktigt kul spelare, som för William Firebaughs lösningar från första Well Tempered spelaren vidare - här i ett än mer överkomligt utförande. Det här är en spelare vi gillar mycket. Svårslagen..... precis som dina bilder :-) Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts