Sign in to follow this  
Absolute Audio

Pain of Salvation i Melodifestivalen ikväll

Recommended Posts

Ikväll börjar Melodifestivalen....

Party för vissa, för andra.... inte så mycket :diss:

Men för alla oss som gillar prog-metal så spelar Eskilstuna's Pain of Salvation i kvällens deltävling.

370032528.jpg

Se en ny genre födas: Progressive-Metal-Schlager(PMS) :mm:

Jag kommer iaf att ringa och rösta som en vild-iller.

Röstade 2 ggr när det var dax för andra röstningen, enda bidraget jag såg också... förutom Dolphs entré ;)

Jag tyckte personligen Gildenlöw fick alla andra sångare att framstå som om de var på "idol audition".... inklusive Dan Ekborg. :D

Men det är ju klart POS har ju turneerat världen runt ett par varv och hållit på i en evighet, sånt ger ju en enorm rutin.

Tycker det var lite synd att det var så pass lugn låt som de bidrog med, hade hoppats på att den skulle trappas upp lite mera... men den var riktigt skön! Tror dock inte de kommer längre än andra chansen (eller vad det nu heter?)

Jag hoppades i 2minuter och 50 sekunder att låter skulle sätta igång, men insåg att det inte skulle hända.

Tyvärr ett jippo från Björkmans sida.

PoS förtjänade något mera.

Det var någon som tidigare skrev att på tre minuter så kommer dom bara att hinna med ett intro.

Och det stämde precis! :D

Samma här, lite för kort speltid för att PoS ska trivas. Men man hoppades ju på mer då hela gruppen var på scen...