Jump to content

Just Audio Magic


Guest justaudiomagic

Recommended Posts

Om misstankarna bekräftas blir jag uppriktigt förbannad. Det skulle i såfall innebära att det finns medlemsfränder som använder forumet för att lura oss andra att agera för egna affärer och syften på falska grunder. Med tanke på de svar och kommentarer som också kommit in, skulle det också innebära att lögnen har nästlat sig in på forumet.

Jag hoppas och utgår ifrån att admin går till botten med detta.

Samtliga IP vid samtliga inlägg finns registrerade och ingraverade i sten. Som K-man påpekat finns det även historik och jag gav justaudiomagic chansen att reda ut det hela på ärliga grunder.

Nä, jag visste inte ens om att någon "Nerd" fanns här innan det skrevs i min tråd här.

Vi kan ta detta privat Timbre

Med ovanstående svar utgår man antingen från att hela Euphonia har tillkommit bakom en vagn :) eller så har lögner blivit en naturlig del av verksamheten. Hur snabbt kan man köra ett företag i botten... :?:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om det nu skulle vara så, och jag betonar om, så är det skandalöst.

:

:

Om ni tycker att jag reagerar för starkt, så får jag väl redan nu be om ursäkt, men blotta misstankarna får mig att resa ragg.

Absolut inte - och det är viktigt att betona "om".

Med ovanstående svar utgår man antingen från att hela Euphonia har tillkommit bakom en vagn :) eller så har lögner blivit en naturlig del av verksamheten.

Första och enda gången måste varit för 5-6 år sedan och på hififorums tid. Ett annat företag men liknande metodik - OM det nu är som det verkar.

Man skulle ju kunna lägga till en sak på indicierlistan:

JAM brukar vara snabb och korrekt att replikera. Nu saknas det.

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic

Verkar j*vligt konstigt o märkligt om vi skulle ha samma IP-adress?!

Med tanke på att jag inte hört, sett, eller pratat med någon "Nerd" innan jag såg hans inlägg här.

Att kalla mig lögnare är inte direkt kul, men självklart kan jag förstå det OM vi nu har samma IP-adress

Och Engelholm, denna tråden har tyvärr förstörts helt o hållet, kanske även det lilla rykte vi faktiskt haft - Här

Link to comment
Share on other sites

Att kalla mig lögnare är inte direkt kul, men självklart kan jag förstå det OM vi nu har samma IP-adress

Ni har samma IP-adress när inläggen någorlunda sammanfaller i tid och uppgiven mailadress antyder att Nerd måste vara justaudiomagic-fan, bekant eller just justaudiomagic.

Link to comment
Share on other sites

Verkar j*vligt konstigt o märkligt om vi skulle ha samma IP-adress?!

Med tanke på att jag inte hört, sett, eller pratat med någon "Nerd" innan jag såg hans inlägg här.

Att kalla mig lögnare är inte direkt kul, men självklart kan jag förstå det OM vi nu har samma IP-adress

Och Engelholm, denna tråden har tyvärr förstörts helt o hållet, kanske även det lilla rykte vi faktiskt haft - Här

Ett tredje alternativ är att nån försöker skjuta JAM i sank genom ganska avancerad data-hacking.

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Ni har samma IP-adress när inläggen någorlunda sammanfaller i tid och uppgiven mailadress antyder att Nerd måste vara justaudiomagic-fan, bekant eller just justaudiomagic.

Det är fullt möjligt att det är ett "fan" av Just Audio Magic, det kan jag inte uttala mig om. Jag är inte Nerd, känner ingen "Nerd" vet heller inte vem det är

Link to comment
Share on other sites

...självklart kan jag förstå det OM vi nu har samma IP-adress

Det OM:et är väl uträtat ...

Den där Nerd har en del andra egenheter som framstår ganska klart vid en liten språkanalys. Märkligt sammanträffande.

  • Avslutar med signaturen M (som ditt förnamn)
  • Använder smileys på exakt samma sätt
  • Adresserar ofta forumet identiskt, framför allt med frasen "Hej alla..."
  • Använder ofta "tack" i någon form, t ex "tack i alla fall..."
  • Länkar ditt inlägg till annat forum
  • Dessutom samma IP-adress

Så underlig världen är ibland och så underligt att Nerd inte dementerar eller bekräftar ... letar denna figur möjligen efter en ny IP-adress?

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Ett tredje alternativ är att nån försöker skjuta JAM i sank genom ganska avancerad data-hacking.

Som jag skrev till Timbre i ett privat mail så har jag haft problem med just att någon "styr" min dator utifrån,

har haft det ett tag tyvärr. Dock trodde jag det var över

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev till Timbre i ett privat mail så har jag haft problem med just att någon "styr" min dator utifrån,

har haft det ett tag tyvärr. Dock trodde jag det var över

Fast det borde ju inte vara "Nerd"han har ju faktiskt försökt hjälpa dig med följande.

Hej gott folk!

Läste i ett grannforum om nyheter från Dared!

Håll till godo!

:Thinking:

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Fast det borde ju inte vara "Nerd"han har ju faktiskt försökt hjälpa dig med följande.

Hej gott folk!

Läste i ett grannforum om nyheter från Dared!

Håll till godo!

:Thinking:

Ja? Vad menar du?

Link to comment
Share on other sites

Fast det borde ju inte vara "Nerd"han har ju faktiskt försökt hjälpa dig med följande.

Hej gott folk!

Läste i ett grannforum om nyheter från Dared!

Håll till godo!

:Thinking:

Detta kan ju bli en följetång... :)

Nerd - The Cyberspace Ghost with the best of intensions.

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Detta kan ju bli en följetång... :)

Nerd - The Cyberspace Ghost with the best of intensions.

Eller kanske ren ironi?!

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev till Timbre i ett privat mail så har jag haft problem med just att någon "styr" min dator utifrån,

har haft det ett tag tyvärr. Dock trodde jag det var över

Om jag var du skulle jag polisanmäla, då han dessutom verkar styra din mobiltelefon...

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev till Timbre i ett privat mail så har jag haft problem med just att någon "styr" min dator utifrån,

har haft det ett tag tyvärr. Dock trodde jag det var över

Och denne är alltså Nerd ... :?: Som skriver som du, använder samma uttryck, signatur som ditt efternamn, använder smileys på samma sätt och länkar din(a) inlägg och allt detta har pågått sedan i oktober... och motivet skulle vara ironi.

Jag tror också att det är över men dessvärre tror jag inte på någon makt utifrån. Maktcentrat för detta ironispöke gömmer sig nog på närmre håll, är jag rädd.

Jag drar mina slutsatser...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, trist affär.

Är man affärsidkare bör man ju reagera kraftfullare om man tror någon tagit över ens dator.

Men om det nu är Nerd som gjort det så kan du ju enkelt klara upp detta när han skall hämta högtalarna.

Personligen tycker jag också att du skall polisanmäla Nerd, är Nerd oskyldig lär ju polisen kunna fria honom.

mvh/Harryup

Link to comment
Share on other sites

Ehhh? Va? :?:

Man kan inte vara säker, men jag skrev "verkar". Olika nätmasker har använts repetivit. Med bl.a. mobilt datanät....vilket kan misstänkas nyttjas på t.ex. en smartphone....

OBS, jag säger inte att så är fallet, det kan JAM själv värdera och om så är fallet är även hans telefon "kapad" av denne Nerd.

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

En annan fråga...

Borde inte JAM ha fattat misstanke och hört av sig till Timbre då han fick Timbres svar på medlemsansökan på Nerd.....? Då det är samma mailadress som JaudioM använder som registrerad på ett annat forum? (och vid djupare sökning på flera platser....Internet är fullt av fotspår....)

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

En annan fråga...

Borde inte JAM ha fattat misstanke och hört av sig till Timbre då han fick Timbres svar på medlemsansökan på Nerd.....? Då det är samma mailadress som JaudioM använder som registrerad på ett annat forum? (Internet är fullt av fotspår....)

\\K-man

Man kan ju också vända på det :) men ibland går det för fort.

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Hmmm, trist affär.

Är man affärsidkare bör man ju reagera kraftfullare om man tror någon tagit över ens dator.

Men om det nu är Nerd som gjort det så kan du ju enkelt klara upp detta när han skall hämta högtalarna.

Personligen tycker jag också att du skall polisanmäla Nerd, är Nerd oskyldig lär ju polisen kunna fria honom.

mvh/Harryup

Jodå, har haft detta poblem ett bra tag, håller på o kollar upp det var dag, har kontakt med olika datasnubbar bland annat. Jag kör alltid mobilt bredband eller via mobilen. Att jag inte reagerar kraftigare är för att jag är jäkligt trött på dessa intrång

Micke

Link to comment
Share on other sites

Jodå, har haft detta poblem ett bra tag, håller på o kollar upp det var dag, har kontakt med olika datasnubbar bland annat. Jag kör alltid mobilt bredband eller via mobilen. Att jag inte reagerar kraftigare är för att jag är jäkligt trött på dessa intrång

Jag tror läsarna på Euphonia är mer intresserade av att du kommenterar K-mans fråga...

Borde inte JAM ha fattat misstanke och hört av sig till Timbre då han fick Timbres svar på medlemsansökan på Nerd.....? Då det är samma mailadress som JaudioM använder som registrerad på ett annat forum? (och vid djupare sökning på flera platser....Internet är fullt av fotspår....)

... eller det kräver kanske längre betänketid?

Link to comment
Share on other sites

Att jag inte reagerar kraftigare är för att jag är jäkligt trött på dessa intrång

Om du är trött på detta så borde du väl ha agerat tidigare om det pågått under längre tid. Fårstår inte riktigt din logik i detta. :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Jag tror läsarna på Euphonia är mer intresserade av att du kommenterar K-mans fråga...

... eller det kräver kanske längre betänketid?

Är nog inte riktigt med på hur du menar..

Figge, jodå, visst har jag reagerat och aggerat från första gången det hände men det har inte varit ngt nu på ett bra tag... Då var det samma sak, samma IP, mail, t o m adress på vissa ställen

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Jag tror läsarna på Euphonia är mer intresserade av att du kommenterar K-mans fråga...

... eller det kräver kanske längre betänketid?

Är nog inte riktigt med på hur du menar..

Figge, jodå, visst har jag reagerat och aggerat från första gången det hände men det har inte varit ngt nu på ett bra tag... Då var det samma sak, samma IP, mail, t o m adress på vissa ställen

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Det är jag helt övertygad om att du förstår men frågan är om du förstår hur orimlig din story är.

Tack det vet jag...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...