Jump to content

Just Audio Magic


Guest justaudiomagic

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest justaudiomagic
Har Nerd hämtat sina högtalare ännu?

mvh/Harryup

De är sålda för ett tag sen, vad jag vet så var det ingen som hette Nerd. Med tanke på att Nerd fråga om pris i tråden så fråga jag om det var han

Texterna ni länkar till/syftar på är exakt samma?? :diss:

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic

Jag kommer inte kommentera denna tråden mer här över huvud taget, jag har väldigt stora problem med virus, intrång, kraschar just nu.... Sorry om det verkar misstänkt, har 4 datasnubbar som jobbar med detta nu.

Tyvärr är med all säkerhet även vårt rykte (Det lilla vi haft iaf) säkert förstört!

Vill ni diskutera detta med mig är ni välkomna att skicka PM

Link to comment
Share on other sites

Ett tredje alternativ är att nån försöker skjuta JAM i sank genom ganska avancerad data-hacking.

Inte så troligt.

Råkar ut för sånt här på minhembio dagligdags. En del lyckas säkert, men de flesta går på grund rätt fort.

Link to comment
Share on other sites

Har inte läst tråden förrän nu!

En fullständigt obegriplig historia. Någon hackar sig in på annans dator för att förespegla fiktiva affären :Thinking:

Min uppfattning är att admin måste få del av de dataexperternas utlåtande över vad som kan ha hänt med eventuell kapning. Bör väl finnas maildokumentation om detta. Visar det sig sannolikt, så är det väl ok.

Annars ser jag ingen annan lösning än att JAM drar sig självmant ur forumet.

Calm

Rättat sakuppgift.

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

Har inte läst tråden förrän nu!

En fullständigt obegriplig historia. Någon hackar sig in på annans dator för att förespegla fiktiva affären :Thinking:

Min uppfattning är att admin måste få del av de dataexperternas utlåtande över vad som kan ha hänt med eventuell kapning. Bör väl finnas maildokumentation om detta. Visar det sig sannolikt, så är det väl ok.

Annars ser jag ingen annan lösning än att JAM drar sig självmant ur forumet.

Calm

Nerd tycks redan ha dragit sig ur :) och dokumentationsförslaget är utmärkt. Det kan vi ta privat och händer ingenting så är det inaktivering av medlemsskapen som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Har inte läst tråden förrän nu!

En fullständigt obegriplig historia. Någon hackar sig in på annans dator för att förespegla fiktiva affären :Thinking:

Min uppfattning är att admin måste få del av de dataexperternas utlåtande över vad som kan ha hänt med eventuell kapning. Bör väl finnas maildokumentation om detta. Visar det sig sannolikt, så är det väl ok.

Annars ser jag ingen annan lösning än att JAM drar sig självmant ur forumet.

Calm

Rättat sakuppgift.

Borde inte utredningen ha gjorts innan tråden startades ? Nu är JAM redan både uthängd och dömd så om han är skyldig till vad han anklagas har blivit ointressant. Jag tycker frågan har skötts dåligt, man borde PM:at först till JAM och kollat upp detaljerna innan man anklagar någon för fusk.

tycker tommy

Link to comment
Share on other sites

Borde inte utredningen ha gjorts innan tråden startades ?

Det var ju IP-utredningen som gjorde att frågan togs upp. Den personliga datorfrågan ligger utanför Euphonias domäner och diskussionen bör vara offentlig då aktiviteterna har varit offentliga på avgiftsbelagd mark. Som du kanske har upptäckt är Euphonia inget lismande branschforum med diskreta lösningar bakom stängda dörrar. JAM har fortfarande all chans i världen till upprättelse och i så fall skall jag vara den förste att be om ursäkt.

Offentligt!

Link to comment
Share on other sites

Det var ju IP-utredningen som gjorde att frågan togs upp. Den personliga datorfrågan ligger utanför Euphonias domäner och diskussionen bör vara offentlig då aktiviteterna har varit offentliga på avgiftsbelagd mark. Som du kanske har upptäckt är Euphonia inget lismande branschforum med diskreta lösningar bakom stängda dörrar. JAM har fortfarande all chans i världen till upprättelse och i så fall skall jag vara den förste att be om ursäkt.

Offentligt!

jag tycker inte heller att man ska ha en lismande attityd mot branschfolk däremot ska man ha torrt på fötterna när man anklagar dem för felaktigheter eftersom det är deras levebröd, vilket gör att obefogade anklagelser kan ha inflytande på deras verksamhet. Om jag som privatperson lägger ut felaktigheter drabbar det bara mig personligen inte mitt levebröd. Därför tycker jag att man ska tänka sig för innan man skriver så det inte bara är ett rykte man sprider som saknar grund.

tommy

Link to comment
Share on other sites

Så identiska IP-adresser saknar grund... :?: Dessutom är jag inte det minsta intresserad av att sprida rykten utan är endast intresserad av att saker går korrekt till på Euphonia. Yrkesutövning ställer tveklöst större krav på hantering och som admin väntar jag med spänning på en godtagbar och verifierad förklaring.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker frågan har skötts dåligt

Jag anser i ett så'nt här fall, speciellt för JAM själv, att JAM bör ta på sig en del av ansvaret att reda ut vad som hänt. Tvärtom har vi bara sett en dimridå.

Mitt förslag var att Nerd och JAM skulle stängas av tills de rett ut vad som skett, så din bedömning ligger en bra bit ifrån hur vi sett på ansvarsfrågan.

Vi emotser dokumentation enligt calms utmärkta förslag.

Link to comment
Share on other sites

Jag anser i ett så'nt här fall, speciellt för JAM själv, att JAM bör ta på sig en del av ansvaret att reda ut vad som hänt. Tvärtom har vi bara sett en dimridå.

Mitt förslag var att Nerd och JAM skulle stängas av tills de rett ut vad som skett, så din bedömning ligger en bra bit ifrån hur vi sett på ansvarsfrågan.

Vi emotser dokumentation enligt calms utmärkta förslag.

jag har inte haft någon avvikande åsikt i sakfrågan om JAM har gjort något otillbörligt ska han avstängas. Jag tycker bara det är dålig stil att gå ut med frågan publikt innan det är klarlagt vem som är skurken i det hela. Jag tycker det ska vara klart innan någon blir uthängd. Jag menar om ni vet att han har gjort fel, finns det ingen anledning att överhuvudtaget fråga efter en förklaring, eller hur. Då år det bara att stänga av honom.

tommy

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Borde inte utredningen ha gjorts innan tråden startades ? Nu är JAM redan både uthängd och dömd så om han är skyldig till vad han anklagas har blivit ointressant. Jag tycker frågan har skötts dåligt, man borde PM:at först till JAM och kollat upp detaljerna innan man anklagar någon för fusk.

tycker tommy

Hej

Detta var min önskan då jag skrev ett PM till Timbre o fråga om vi kunde ta detta över just PM. Mail hade varit en annan lösning.

Nerd har skrivit i ett antal forum, inte minst i grannforumen till Euphonia. Om ni lagt märke till det så har all aktivitet upphört från denna. Som jag diskuterat på ett av forumen är allt troligen över nu (enligt en av datakillarna), har inte haft intrång på ett bra tag nu, datorn har ominstallerats ett par ggr, uppdaterat antivirus och lagt in program som rensar spionprogram etc etc.

Tyvärr har detta medfört (just på grund av avsaknad av PM) att det lilla rykte vi haft här på Euphonia har raderats ganska markant till noll. Tycker det är dåligt skött o oproffsigt - Borde ha varit PM eller email tills man är 110 procent säker. Hade vi nu varit oehört i behov av just Euphonia hade vi varit tvungna att slå igen - Inte rättvist enligt mig, men så är det väl på forumen.

Och som jag dessutom sa på grannforumet, vad skulle jag ha för anledning att skapa ett annat nick?? Ser någon något positivt i detta som hänt? Det förstår vem som helst att admin ser att det är samma IP

En aning irriterad ägare av Just Audio Magic

Micke o Jenny

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är dåligt skött o oproffsigt - Borde ha varit PM eller email tills man är 110 procent säker.

Micke o Jenny

Oproffsigt :?::shocked::24: Du är inte lite fräck, din oförmåga att leverera det som efterfrågas talar sitt tydliga språk. :dead:

Jag tycker det här har dragits ut alltför långt. :45:

Link to comment
Share on other sites

Tycker som dig Timbre.

Håller med Timbre att det är bättre att lägga korten på bordet och vädra i det offentliga.

Om dataexperterna har konstaterat intrång så finns väl detta dokumenterat!?

Calm

Oproffsigt :?::shocked::24: Du är inte lite fräck, din oförmåga att leverera det som efterfrågas talar sitt tydliga språk. :dead:

Instämmer till fullo.

Att insinuera en sådan fantastisk historia som här gjorts kräver nog något dokumenterat kring det hela å det snaraste.

Borde väl gå att ordna med de 4 dataexperterna.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Detta var min önskan då jag skrev ett PM till Timbre o fråga om vi kunde ta detta över just PM. Mail hade varit en annan lösning.

Nerd har skrivit i ett antal forum, inte minst i grannforumen till Euphonia. Om ni lagt märke till det så har all aktivitet upphört från denna. Som jag diskuterat på ett av forumen är allt troligen över nu (enligt en av datakillarna), har inte haft intrång på ett bra tag nu, datorn har ominstallerats ett par ggr, uppdaterat antivirus och lagt in program som rensar spionprogram etc etc.

Tyvärr har detta medfört (just på grund av avsaknad av PM) att det lilla rykte vi haft här på Euphonia har raderats ganska markant till noll. Tycker det är dåligt skött o oproffsigt - Borde ha varit PM eller email tills man är 110 procent säker. Hade vi nu varit oehört i behov av just Euphonia hade vi varit tvungna att slå igen - Inte rättvist enligt mig, men så är det väl på forumen.

Och som jag dessutom sa på grannforumet, vad skulle jag ha för anledning att skapa ett annat nick?? Ser någon något positivt i detta som hänt? Det förstår vem som helst att admin ser att det är samma IP

En aning irriterad ägare av Just Audio Magic

Micke o Jenny

Du har fortfarande inte styrkt dina påståenden angående datorintrång. Som lite tur i oturen för dig ingår inte Euphonia i gruppen Internets största forum men du har trots allt använt dig av denna website för gratisreklam och försäljning. Summan av views i den här tråden visar dock att antalet besök kan vara ganska stort och just precis därför vill jag se korten på bordet.

Nerds reträtt (57 inlägg sedan oktober) var väl ganska förutsägbar och din egen problembeskrivning av situationen väcker som du säkert märker en befogad tveksamhet. För min del känns det som att du försöker slingra dig och är det inte hög tid att ändra på det nu... :?:

Vi kör deadline kommande söndag 24.00.

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Du har fortfarande inte styrkt dina påståenden angående datorintrång. Som lite tur i oturen för dig ingår inte Euphonia i gruppen Internets största forum men du har trots allt använt dig av denna website för gratisreklam och försäljning. Summan av views i den här tråden visar dock att antalet besök kan vara ganska stort och just precis därför vill jag se korten på bordet.

Nerds reträtt (57 inlägg sedan oktober) var väl ganska förutsägbar och din egen problembeskrivning av situationen väcker som du säkert märker en befogad tveksamhet. För min del känns det som att du försöker slingra dig och är det inte hög tid att ändra på det nu... :?:

Vi kör deadline kommande söndag 24.00.

Grabbarna som var här var vänner till mig, hade blivit lite väl dyrt att betala 1800 :- x 4 i timmen.

Jag har skrivit precis som det var, o menar du verkligen att detta skulle gett mig ngt positivt är du nog lite naiv

Om jag nu inte visar ngt dokumenterat som du säger (innan 00.00 söndag), då är det svstängning eller?

Känns ngt märkligt att ha så kallat krav på sig i ett forum???

Link to comment
Share on other sites

Känns ngt märkligt att ha så kallat krav på sig i ett forum???

Det enda som är märkligt är dina uttalanden och påståenden i tråden. Det är bortom allt rim och reson.

Om du ska göra en pudel och rädda lite anseende så tiden att göra det nu.

Link to comment
Share on other sites

Har svårt att se dom som experter om dom måste arbeta 4 st på samma dator.

Och om någon betalar 1800:- i timmen för en som måste ha med sig 3 kompisar så känns det som det är dags att omförhandla arvodet.

Känns som mer prisvärt att kasta datorn och köpa en ny om det krävs mer än 30 minuter för dom att fixa felet.

mvh/Harryup

Link to comment
Share on other sites

Du har fortfarande inte styrkt dina påståenden angående datorintrång. Som lite tur i oturen för dig ingår inte Euphonia i gruppen Internets största forum men du har trots allt använt dig av denna website för gratisreklam och försäljning. Summan av views i den här tråden visar dock att antalet besök kan vara ganska stort och just precis därför vill jag se korten på bordet.

Nerds reträtt (57 inlägg sedan oktober) var väl ganska förutsägbar och din egen problembeskrivning av situationen väcker som du säkert märker en befogad tveksamhet. För min del känns det som att du försöker slingra dig och är det inte hög tid att ändra på det nu... :?:

Vi kör deadline kommande söndag 24.00.

Vill bara stötta Timbre som ytterst ansvarig för forumet i ovanstående och tycker inte det behövs mer svar och inlägg i ärendet även om det "sprattlas". Vi får avvakta söndag natt och se....

/ Ulf

Link to comment
Share on other sites

Guest justaudiomagic
Har svårt att se dom som experter om dom måste arbeta 4 st på samma dator.

Och om någon betalar 1800:- i timmen för en som måste ha med sig 3 kompisar så känns det som det är dags att omförhandla arvodet.

Känns som mer prisvärt att kasta datorn och köpa en ny om det krävs mer än 30 minuter för dom att fixa felet.

mvh/Harryup

Vad alla helt plötsligt blivit experter på datorer här..

Jag känner såhär;

Oavsett om jag nu skickar denna dokumentation (även Nerds "riktiga" IP-adress) så har vårt rykte redan förstörts. Det är jäkligt farligt att göra påhopp som detta INNAN man är helt säker på vad man tror eller misstänker. Hade vi livnärt oss på Euphonia (eller ett av grannforumen) så hade det inte varit någon mening med att fortsätta driva företaget.

Tycker det har skötts riktigt dåligt, klantigt och oproffsigt.

Och Harryup, man ska kanske passa sig att yttra ngt om man inte känner till A eller O?! Bara ett tips.

Jag har försökt berätta hur allt ligger till men har tyvärr bara fått trotsiga kommentarer tillbaka - enkelspåriga.

Så jag drar mig ur forumet helt, blocka ni mig eller vad ni nu gör...

Sen kan var o en tro vad den vill

Ni som fortfarande är intresserade av våra produkter är välkomna att höra av sig

Tack för trevliga pratstunder

Micke o Jenny

Kan inte fatta att du Timbre, som verkat vara en sådan sympatisk man, kan tro att någon (speciellt företag) kan tjäna på dubbla nick?? Vilken dönicke som helst fattar ju att båda IP dyker upp....

Edited by justaudiomagic
Link to comment
Share on other sites

Kan inte fatta att du Timbre, som verkat vara en sådan sympatisk man, kan tro att någon (speciellt företag) kan tjäna på dubbla nick?? Vilken dönicke som helst fattar ju att båda IP dyker upp....

Som sagt. Det händer varje dag på minhembio.

Vad man tjänar på det om man inte åker fast är att man haussar intresset för sitt företag och sina produkter.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...