Jump to content

Skumt kopieringsskydd?


K-man

Recommended Posts

Hmm...jag har ju rippat ett gött gäng med skivor...och stöter nu i stort sett på den första som verkligen inte kan sväljas av EAC....

När jag läser in skivan visar sig de 12 musikspåren och 87 "dataspår".....så tillsammans 99 spår...

Jag provar att markera ljudspåren och köra i burstmode, men EAC hittar ingen...hmmm...vad var det nu det stod.... typ "startsekvens".

Skivan är Sonja Aldéns "Till dig"...kanske inte den mest spelade skivan av mig i denna familjen...men man undrar vad detta är för "hyss"?

Någon som stött på ngt liknande? Eller som kan testa....

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Jag har märkt att skivbolaget ibland skriver i skivans PQ kod att skivan innehåller flera spår än vad den egentligen gör och samtidigt en speltid på mer än 80 minuter. Då kan det vara svårt att bränna skivan eftersom en vanlig CDR bara har 80 minuter. Jag har ändå lyckats bränna flera sådana skivor men jag minns inte nu på vilket vis. Det är ju inte så ofta man stöter på sådana skivor.

Link to comment
Share on other sites

Har du testat att stänga av EACs schlager-filter?

... :D :D ....så klart det är det som sätter P!

Har provat med ett par tre olika ripprgm och inget sväljer denna....instressant...kanske att någon har lyckats...men å andra sidan kan jag inte heller spela upp skivan i datorn...

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi kan väll berätta att vi löst K-mans ripproblem.

Efter att ha testat alla upptänkliga ripp & ljudmjukvaror* på PC och gått bet!

Så kastade jag in skivan i macken, där iTunes gick igång och rippade skivan hur snällt som helst.

Testade även två andra Mac-mjukvaror som gjorde arbetet lika snällt! (XLD & Max).. intressant

att iTunes för PC inte fixade samma sak!

Så har ni plattor från Lionhart som ni vill rippa är det på Mac man skall göra det!

/ptr

* EAC, DBpowerAmp, Sequoia, Samplitude, MediaMonkey, iTunes, Nero, Foobar, WMP, Winamp, jetAudio, Reaper...

Edited by plundin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...