Jump to content

Euphonia Uppackningsforum.se


Timbre™

Recommended Posts

Bonusskivan "Purity" är den som är intressantast av dom här bägge skivorna.

Det är en SACDhybrid till skillnad mot samlingsskivan som beställdes.

Ett av spåren - spår 7 - på cdskivan finns med på hybriden och det lär vara

10 dB större dynamik på SACDspåret på "Purity". Och det hörs.

Ljudet är mycket lugnare och renare på Purityskivan och jag får bara gratulera er som har beställt och fått denna som bonus. Det är förmodligen en av dom absolut renaste körupptagningar som jag har hört.

Den är alltså inspelad i DSD, okomprimerad och omixad överförd till ett SACDspår. Vinylkänsla på högsta nivå skulle jag vilja påstå.

Vi får hoppas att den och liknande kommer ut i handeln så småningom.

Så att fler får höra hur bra digitalt ljud kan låta när inte PCMteknik är inblandad.

Link to comment
Share on other sites

I cd-version ja...men detta är ju SACD DSD.......! Kan bara instämma i Jormas utlåtandet om skillnaden mellan CD-versionen på ISOMIKE-skivan och DSD-spåret på Purity..... :mm:

...jag är lite nyfiken på hur CD-spåret låter på Purify.....

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag tänkte att jag skulle lyfta denna tråd igen, då de flesta har fått sina skivor och troligen hunnit lyssan lite på den.

Vad tycker ni om "T minus 5" skivan ?! ÄR det en orgie i upplösning eller ?!

Själv väntar jag tills jag har fått höra SACD versionen innan jag uttalar mig. :o:black::mm:

Link to comment
Share on other sites

Det är en ruskigt bra inspelning ja... samlingsskivan är dock ett riktigt monster om man vågar dra på lite.. då förstår jag varningstexten. Körde duktigt högt hos Vr-8 och när de drar igång ibland med slagverken så förstår man vad dynamik innebär.. jäkligt nice! :cool:

/Neo

Link to comment
Share on other sites

Lyssnat lite till Isomike CD-skivan. Lite intryck.

Imponerande dynamik och svärta. Vid orkesterstycken var detaljrikedomen tydlig från hela orkestern. Håller tummarna att på kommande släppningar med klassisk musik spelad av fin symfoniorkester.

Gospelspåret (7, T Minus 5) avslöjande lite av vad som kommer på SACD'n med samma grupp. Skall bli mycket spännande :mm: Del ur Carmina Burana (spår 20) gillade jag.

Sen satt jag och tänkte, kan detta verkligen klara av stårkinstrument? Detta var innan jag såg spår 21-28, som var just övning med stråkinstrument. Med bravur godkänt! Tänk er en skiva med Emerson kvarteten som spelar tex Beethovens stråkkvartetter. Jag skulle köa länge för en sådan utgåva kan jag meddela :cool:

Nu har jag upplevt CD skivan, SACD'n nästa :mm:

Tack Timbre som ordnade skivkalaset för oss alla :app:

Mvh Mattias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...