Guest krelle Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Aha, skivorna har anlänt. Vad trevligt! Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Avsändare: KimberKable, Ogden, Utah. Men vad är det här... Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Tyckte väl att paketet kändes märkligt tungt... Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Ingen dålig bonus skulle jag vilja säga! T MINUS 5 - gospel in pure DSD. Med sina dual layers även användbar i CD-spelare. Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Produced by Jason Salmond & Karsten Longhurst. Recording Engineer: Ray Kimber Microphones: Neumann M-150 Digital Converters: EMM Labs DAC8 & ADC8 Recorders: Tascam DS-D98HR & Genex GX9000 Cables: KimberKable Select Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Frågan är vilken som egentligen är huvudattraktionen... Förmodligen SACDn, men det här är ju också trevligt. Quote
Guest krelle Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Detta var riktigt roligt må jag säga. Skall bli mycket roligt att lyssna på.........mvh Krelle Quote
Guest Zalve Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Som fd gospelfreak, så är det alltid roligt att få höra artister som man inte har hört tidigare. Hittade deras site ganska snabbt. http://www.tminus5.com/ Kan tillägga skivan "Purity" släpptes i Augusti... Snacka om färska bonusar. En extra sak just för dig Timbre. Brown eyed girl Quote
Akeg Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Timbre!! Blir det någon skiva av Purity över är jag också klart intresserad. Klart häftig bonus. Vad skrev Du egentligen till jänkarna? Eller är Du berömd även "other there" Klart kul. mvh Akeg Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 Helt i min smak! Så bra den är, Brown Eyed Girl, redan med Van The Man. Det är lätt att brevväxla med Ray Kimber. Quote
aplodon Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Kul att de kommit! Hur mycket blir man skyldig och vart skall man skicka pengarna? Quote
Timbre™ Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 Vi delar totalkostnaden med trettio och kommer då att hamna på runt $ 20 för de två skivorna. En bra affär skulle jag vilja säga och jag kommer att redovisa utläggen i denna tråd. Helst skulle jag vilja lämna över så många beställningar det bara går på Arkenmässan. Resterande får vi fixa på något sätt. Quote
K-man Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Härligt! Ingår det en apelsin ifrån skålen oxå? \\K-man Quote
Akeg Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Timbre, jag uppfattade först inte att där var ungefär lika många av båda skivorna. Blir där så det räcker är jag intresserad av båda. 20 dollar är det definitivt värt. Troligen kommer jag inte till Arkenmässan så blir där några skivor till mig får Du skicka dem. Jag kan betala in på Ditt konto i förskott så slipper Du tjafsa med postförskott. Du kan väl lämna besked om vilka som har möjlighet att få köpa skivorna. Mvh Akeg Quote
Timbre™ Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 Bra, då vet jag det ifall någon mot förmodan skulle backa... :cool: Quote
Timbre™ Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 Vi gör en sammanräkning av utgifterna direkt så vet alla vad det handlar om... Nordea International Check utställd på Weber State University $ 600: 4614kr. Rekommenderad försändelse till Ray Kimber: 70kr. 4684kr/30 poster = 156kr i donation som ger tillgänglighet till de två skivorna. Då det i grunden handlar om utbyte av gåvor tillkommer givetvis ingen moms. Skivorna får ej utbjudas till försäljning. Timbre Quote
Akeg Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Timbre, jag fattar tydligen trögt. Var alla skivorna beställda från början? Jag fick uppfattningen att Du fick betydligt fler skivor än Du väntade Dig och att det därför kunde bli några över till hugade spekulanter. Är alla beställda så lär ju knappast någon bli över, ingen är väl tokig nog att släppa ett sånt här tillfälle. Men skulle någon mot förmodan ångra sig så hör gärna av Dig. Mvh Akeg Quote
EAR Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Skall bli otroligt trevligt att höra dessa guldkorn när de väl kommit hem Quote
Timbre™ Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 En skiva blev plötsligt två och alla som har beställt får därför två skivor. Vi får se det som en kollektiv present från Ray Kimber. Quote
Gebex Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Jag köper gärna ett paket om någon backar ur. Jag kommer att finnas på Arkenmässan om inte barnafödande kommer i vägen. Quote
MartinH Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Timbre : Ta med dig skivorna in till mig och kent så får vi lyssna på dom nån gång under Arken mässan !! Mvh, Martin Quote
Timbre™ Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 Ja det måste vi göra, dom kommer med på Arkenvandringen... Intresset är det inget fel på att döma av mottagna PM och mail så vi frestar väl med en sista bild... Thank you so much Ray! Bengt Quote
Timbre™ Posted August 22, 2004 Author Posted August 22, 2004 Ja, magen sitter ju närmare hjärtat än öronen... Quote
Recommended Posts