Jump to content

Recommended Posts

Posted

Om man vill styra stationära datorn från vardagsrummet för höra musik genom anläggningen, främst spotify, vilka sätt är bra och relativt små investeringar. En extraskärm med en lång kabel kopplat till stationäradatorn, en mini pc och trådlöst till SB, såg små handdatorer - trådlöst till SB med en sådan? Hur har ni gjort?

Vil inte göra allt för stora investeringar, har som sagt en befintlig Squeezebox, datorn väg i vägg med anläggningen, extern DAC.

Posted

Skulle köra en notepad trådlöst som du kan styra Squeezeboxen med och surfa allmänt. Kör Remote Desktop Connection på Notepadden om du vill styra din stationära dator.( som är en PC?)

Sen kan du använda Moose som gränssnitt eller gå direkt till squeezeserverns hemsida http://servernsip:9000.

Spotify kör du på den sationära och väljer det som en radiokanal i Squeezeboxen.

Köpte själv en HP notepad för 2900 för att göra detta.

Eller är den stationära en Mac redan?

mvh/Harryup

Posted

Mac Mini kombinerat med antingen en iPod Touch eller iPhone hade jag absolut satsat på!

Min inköpslista ser ut som följande:

1. TV

2. Mac Mini

3. Dac

(4. extern HDD)

Väldigt smidig lösning för stereon ;) Hoppas nu bara att det inte kommer ta allt för lång tid att inhandla...

Posted

Kom på, TV´n har ju om jag inte missminner mig ingång för datakabel(skärmkabel) . Den står vägg i vägg med datorn så en sladd genom väggen och sedan styra med en Bluetooth mus el liknande så kan det funka att ratta spotify genom tv´n.