Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så fik jeg min sidste højttaler:

Vienna Acoustics Mahler.

Jeg var lidt bekymret for om de kunne drives af min ARC VT 100 mkII i stuen på 28m2. Men det går. Det vil sige - kablet betyder noget: Med Kimber TC8 blev forstærkeren meget varm. Det går bedre med min trusty old war-horse MIT MH750.

Lyden er vanskelig at beskrive. Toppen silkeblød og præcis. Mellemtonen lækker og blød. Bunden stram og præcis og dyb.

mahler8.jpg

mahler10.jpg

Posted

Mycket snygga, grattis till köpet! :D Gärna mera beskrivning av hur det låter när de är inspelade. Jag har aldrig hört talas om det här högtalarmärket så berätta gärna lite mer. Hur är den bestyckad och vilken känslighet har den? Ser fram emot en fortsättning på tråden.

Mvh

Akeg

Posted

OK Timbre: Billederne er reducerede.

Enhederne er Scan Speak diskant og bas/mellemtone. Der er to 10 tommers Eton basser på siden af højttaleren. Disse dækker vist nok fra 70 Hz og ned.

Højttalerne er fantastiske til blues, rock, akustisk musik med små ensembler og selvfølgelig klassisk musik med stort orkester (Ex. Mahlers 9. symfoni).

En god, uendelig detaljeret lyd med en fantastisk rumgengivelse.

Link til producenten:

http://www.vienna-acoustics.com

Posted

Tack för tips om hemsidan. Jag blev väl ytterligare lite imponerad efter att ha läst den.

( Dock vet jag inte vad hemsideskonstruktören tänkt på, har alla Hi-fientusiaster bredband? Jag har ADSL så det gick ju att hantera hemsidan men jag vågar inte tänka på vad väntetiden varit med mitt gamla modem.)

Men bortsett från en överarbetad hemsida så har jag blivit verkligt intresserad av att lyssna till den här högtalaren. Vet någon om den finns i Sverige??

Till slut Mikke, jag måste säga det igen. Mycket snygga högtalare. Att de sedan låter ännu bättre än de ser ut är ju verkligen inte dåligt.:D

Mvh

Akeg

Posted

En af de bedste parametre for om et nyindkøb er godt: Man hører musik hele tiden! Og min musiksamling bliver motioneret konstant i disse dage.

Det er de bedste højttalere, jeg nogensinde har hørt. :D:D:D