Mikke Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Så fik jeg min sidste højttaler: Vienna Acoustics Mahler. Jeg var lidt bekymret for om de kunne drives af min ARC VT 100 mkII i stuen på 28m2. Men det går. Det vil sige - kablet betyder noget: Med Kimber TC8 blev forstærkeren meget varm. Det går bedre med min trusty old war-horse MIT MH750. Lyden er vanskelig at beskrive. Toppen silkeblød og præcis. Mellemtonen lækker og blød. Bunden stram og præcis og dyb. Quote
Akeg Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Mycket snygga, grattis till köpet! Gärna mera beskrivning av hur det låter när de är inspelade. Jag har aldrig hört talas om det här högtalarmärket så berätta gärna lite mer. Hur är den bestyckad och vilken känslighet har den? Ser fram emot en fortsättning på tråden. Mvh Akeg Quote
Matrixen Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Grattis! Trevligt att det funkade. Märligt med kabelskillnaden dock?? Har du någon förklaring? mvh, /M Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Tycker mig se två bekanta kolfiberinjekterade papperskoner... Mikke, bilderna är fina men alldeles för stora. Kan du ta ner dom i storlek (740 pixlars bredd)... Quote
Mikke Posted August 20, 2004 Author Posted August 20, 2004 OK Timbre: Billederne er reducerede. Enhederne er Scan Speak diskant og bas/mellemtone. Der er to 10 tommers Eton basser på siden af højttaleren. Disse dækker vist nok fra 70 Hz og ned. Højttalerne er fantastiske til blues, rock, akustisk musik med små ensembler og selvfølgelig klassisk musik med stort orkester (Ex. Mahlers 9. symfoni). En god, uendelig detaljeret lyd med en fantastisk rumgengivelse. Link til producenten: http://www.vienna-acoustics.com Quote
Timbre™ Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 Det blev ju alldeles perfekt! Gladast blir vi med små bildskärmar och/eller telemodem... Läcker form på dessa skapelser. Quote
Akeg Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Låter som en högtalare helt i min smak . Vågar man fråga vad de kostar? Mvh Akeg Quote
marbrink Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Kan tipsa er om Vienna Acoustics hemsida på http://www.vienna-acoustics.com/ Väldigt snygg och bra hemsida, men kan kanske vara lite jobbig om man har modem. Quote
Mikke Posted August 21, 2004 Author Posted August 21, 2004 Akeg: De er købt hos http://www.vassagohifi.com Udsalgsprisen er dkr 69.995,- Mange penge, men det er også de bedste højttalere, jeg har hørt endnu. Og jeg har hørt mange. De spillede simpelt hen mine gamle ProAc 3.8 direkte på salgslisten. Quote
Akeg Posted August 21, 2004 Posted August 21, 2004 Tack för tips om hemsidan. Jag blev väl ytterligare lite imponerad efter att ha läst den. ( Dock vet jag inte vad hemsideskonstruktören tänkt på, har alla Hi-fientusiaster bredband? Jag har ADSL så det gick ju att hantera hemsidan men jag vågar inte tänka på vad väntetiden varit med mitt gamla modem.) Men bortsett från en överarbetad hemsida så har jag blivit verkligt intresserad av att lyssna till den här högtalaren. Vet någon om den finns i Sverige?? Till slut Mikke, jag måste säga det igen. Mycket snygga högtalare. Att de sedan låter ännu bättre än de ser ut är ju verkligen inte dåligt. Mvh Akeg Quote
Mikke Posted August 28, 2004 Author Posted August 28, 2004 En af de bedste parametre for om et nyindkøb er godt: Man hører musik hele tiden! Og min musiksamling bliver motioneret konstant i disse dage. Det er de bedste højttalere, jeg nogensinde har hørt. Quote
Recommended Posts