Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ear, Du har ett väldigt bra ESL63 system! :) Det är helt enkelt så att jag aldrig hört dem låta bättre. Trevligt sällskap och en trevlig lyssning.

ESL63 är väldigt mycket musik och helt lagom med HiFi. Eller man kan säga att HiFi parametrarna ligger på helt rätt ställe.

Stort tack för en mycket trevlig lyssning. Tjoho! Det här måste vi göra om snart igen! :mm:

/Jens o Naqref.

Posted

Tackar så mycket själv.Det var jättetrevligt.Skall bli kul och komma upp till K-stad och lyssna också relativt snart hoppas jag :)

MVH/Mats

Posted

Någon gång efter mässan tror jag att det kan bli Kristianstad. Vill först och främst få hit nya slutsteg men det bör gå rätt snabbt.

För övrigt.

Jag skulle kunna tänka mig att spendera en hel dag med att pilla med högtalarplacering på esl63 (eller 989 för den delen) bara för att det är så förbaskat roligt! Möjligheterna är verkligen många och man kan få allt från livepresentation till en intim monitorlyssning. Just nu föredrar jag verkligen den sistnämda. :)

Posted

"Just nu föredrar jag verkligen den sistnämda"

Jodå det märkte jag :)

Skall bli väldigt kul att höra på dina högtalare :mm:

Posted

EAR's anläggning:

EAR-1.jpg

EAR, Du har ett väldigt bra ESL63 system!  :)
- Kunde inte uttrycka det bättre själv!

Jag gjorde ett kort besök hos EAR i Ystad den 2 Augusti när jag gjorde en utflykt från Malmö till Skillinge (Österlen) där vi besökte goda vänner...

Som jag skrev i mitt PM efter besöket:

Jag upplevde Din anläggning som mycket homogen och bra - ju mer man lyssnade ju bättre blev den och jag hade kunnat sitta kvar länge och lyssna på Eva Cassidy!

Mycket fin närvarokänsla :app:

Lite fler bilder från besöket:

EAR-2.jpg

...och en bild på ett av EAR-slutstegen - snygga skapelser :mm:

EAR-3.jpg

...och här har vi försteg och CD-spelare

EAR-4.jpg

EAR hade lagt kablarna i rör bakom bokhyllan för att garantera att de inte korsar varandra och samtidigt förenkla ett kabelbyte - så att han slapp ta ner hela bokhyllan för att byta kabel :)

Posted

Det är därför som den står där :)

Granitskivan som försteget och Cd står på har ingen som helst kontakt med bokhyllan utan sitter seperat i bakvägg