Jump to content

Inbjudan från HiFi-Stället, Göteborg


Bebop

Recommended Posts

Nu var inte detta mitt första besök och det har varit helt okey men jag valde fel rätt från menyn helt enkelt... :)

analysen går vidare och min slutsats är att inte ens ett sådant inovativt grepp som petroleum kan få vegetarisk mat ätbar :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jag letade mig också upp för trappan och hittade ett par begagnade Wilson Maxx2 tillsammanse med elektronik från Esoteric.

Kanske lite OT :o men det är inte så vanligt att hitta sådana pjäser, så de får åka med här också.

28WilsonMaxx.jpg

29WilsonMaxx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag letade mig också upp för trappan och hittade ett par begagnade Wilson Maxx2 tillsammanse med elektronik från Esoteric.

Kanske lite OT :o men det är inte så vanligt att hitta sådana pjäser, så de får åka med här också.

28WilsonMaxx.jpg

29WilsonMaxx.jpg

Hur lät dom ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gäller samtliga element. Man har en konstruktionsprincip som t ex Estotar, Esotec, Esotar2 etc, som handlar om den mekaniska grundkonstruktionen. Sedan varierar de slaglängden, antal lindningar i spolen, typ av tråd, gallrets veckningar, material och tjocklek, fjädringsmjukhet i upphängningen, korgens stabilitet osv för att fintrimma elementet för den kombination det skall verka i.

Ett förhållningssätt som ligger väldigt i tiden och är lätt att räkna hem hos cheferna :) på företagen! Skaaning har haft denna princip länge och hela elementserien heter just FlexUnits.

Känsligheten är extremt låg vilket väl får ses som en svaghet hos en i övrigt så stor högtalare?

Link to comment
Share on other sites

Guest Bernt

Lyssnade inte här men sen tidigare tycker jag att Maxx2 är en ganska kul högtalare. Dynamisk och så även i basen.

Fruktansvärt fula dock.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...