Jump to content

Om Hifi i en lokal nyhetstidning

Guest Jorma

Recommended Posts

Torslandaposten är en lokaltidning som ges ut i ca. 20000 ex. i den Göteborgska stadsdel där jag finns.

Journalisten som har skrivit artikeln är inte någon audiofil, så det finns väl lite sakfel i artikeln och så står det att jag startade mitt företag 2005. Jag startade 2002 men körde det inte på heltid förrän 2005.

Han är förutom journalist också organist, dvs. spelar orgel, därav det stora intresset att få lyssna på detta instrument i en högklassig anläggning.

När han ringde mig i början på december sa han att reportaget tar bara 20 minuter att göra och att han hade hittat mig genom Ny Tekniks artikel.

Jag svarade då att jag inte var intresserad av fler artiklar i den stilen som enbart handlade onm sensationen med priset på mina produkter.

Och vi kom överens om att han skulle lägga minst 2 timmar för att få en uppfattning om vad det handlade om.

Han blev här mer än 4 timmar och ville gärna komma åter för en lyssning längre fram :)

Sidan 8 finns artikeln på:

Torslandatidningen

Guest patrikcaesar
Ja ett stort Grattis Jorma :)

Bra gjort, det skrivs alldeles för lite om vår hobby är inte precis välkänd.

Jag fixade mycket press för ett par år sedan, tyvärr är det så att det inte ger ett skvatt.

Jag fixade 8 helsidor intervjuer och bilder i Sydsvenskan, men det var totalt meningslöst, de enda som uppmärksammade detta var redan insatta i vår hobby.

Har länge funderat över hur vi ska nå ut till allmänheten, de enda som gör detta är Hifiklubben och det är bra.

Men de highend butiker som lagt ner i parti och minut runt om i landet, varför nådde inte de ut?

Hur ska vi nå ut till folk bäst?

Intressant att höra era åsikter om detta.

Bra gjort, det skrivs alldeles för lite om vår hobby är inte precis välkänd.

Jag fixade mycket press för ett par år sedan, tyvärr är det så att det inte ger ett skvatt.

Jag fixade 8 helsidor intervjuer och bilder i Sydsvenskan, men det var totalt meningslöst, de enda som uppmärksammade detta var redan insatta i vår hobby.

Har länge funderat över hur vi ska nå ut till allmänheten, de enda som gör detta är Hifiklubben och det är bra.

Men de highend butiker som lagt ner i parti och minut runt om i landet, varför nådde inte de ut?

Hur ska vi nå ut till folk bäst?

Intressant att höra era åsikter om detta.

blir nog rätt svårt, för då kanske LTS kommer och säger att no no, inte tro på sådant trams. De säger till folket att ni vet väl att det där är placebo och ormolja. De (vissa därifrån jag är också med i LTS) har ju gått in för att säga "sanningen"

Eller så är det jag som ger LTS fanatikerna för mycket makt, det vill säga jag tror de har makt, hoppas jag har fel.

Det har ringt en journalist från en till tidning som är lite större än Torslandatidningen med en upplaga på 250 000 ex.

Det är en kvinnlig journalist den här gången och artikeln kommer i en helgbilaga i mitten/slutet på februari.

Hon hittade mig också genom Ny Tekniks artikel. Det handlar inte om Hifi i första hand i den artikeln, det ska vara om framgångsrika småföretagare.

Vi får väl se vad det blir när hon dyker upp här nästa vecka med en fotograf i följe.