Mattias Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Genom grönska flyter den sakta och försiktigt fram. Svartån Men vänta, det börjar röra på sig. Hur skall nu detta sluta? Vi får väl se framigenom. /Mattias Quote
Prodigy Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Vackert! Bilder som denna göra att man längtar hem till Sverige......fler såna! Quote
Guest Zalve Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Idag ? Detta var inte i torsdags då !? Annars måste jag nog luska lite. Detta är annars ett riktigt kulturområde i den centrala staden. Quote
Neodynium Posted August 16, 2004 Posted August 16, 2004 Nu blev jag nyfiken... vart kan detta leda hän? Quote
Timbre™ Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Förmodligen något med vätskeanknytning. Proud Mary... Quote
Jonas Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Ere Torsång i dalarna? Edit: Såg bildtexten... Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Vart detta bär av vet man aldrig :clown: På bilderna ovan har vi Svartån som gar rakt igenom Örebro. Jonas, Dalarna är bra härligt, och Torsång ligger faktiskt bara ngn kilometer från mina hemtrakter där jag växt upp Blev bara lite nyfiken. Hur känner du Torsång? /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 På samma ställe, bara några meter ifrån. Cycklar, parasoller och grejer. Nåt är i görningen, ska vi hänga på? /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Följer den breda massan. Hoppsan, hamnade mitt i blomsterlandet Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Någon pratade om..... Ja, rosor. Folk kliver runt med papper och penna, pratar blommor, funderar och skriver. Detta är inte min kaka. Kan minimalt om växande ting men vackert minsann /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 En söndag..... i augusti. Har jag missat nåt? Röd låda dessutom och det handlar om rosor. Detta måste betecknas som valfusk :clown: /Mattias Quote
Guest Zalve Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Kan det vara i 'Skaraborg' vi befinner oss och det första instrumentet kanske? :cool: Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Det är faktiskt rosröstning som är på gång. Vilken är trädgårdens finaste ros.... Kanske finns det folk med gröna fingrar här som har koll på dessa växtprylar. Euphonia hakar på roståget. Vad är detta för en ros? Pris, finns i musikalisk form. Kom igen nu pojkar /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Varmt ute, då är det skönt och sätta sig och vila lite i skuggan. /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Då var vi framme vid musiken. Kör hårt gubbar Stolta musikanter spelar i avspänd miljö... Riktigt skönt och mysigt ställe detta. För att inte innehålla information, det är Guldsmedshyttans.... någonting som spelar. Man spelar lite marchmusik och så. Det finns nåt bra namn, som jag tappat det just nu. Vad finns det för ord för en ensemble enligt bilden? /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Trots lugnet och det mysiga. Traskar vidare. Nå, mer blommor i bild vet jag inte om tråden tillåter men gissa gärna på rosen Då var den sköna promenaden avslutad och musik har vi behandlat också /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Tackar... för besöket. Får väl säga också att spektaklet som pågick under dagen var ett led i den Trädgårdsfest som man anordnade i söndags i Örebro. I´ll be back /Mattias Quote
Mattias Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Dax att sluta svamla och komma till skott Här kommer den egentliga anledningen till mitt besök, som blev oväntat mycket trevligt och en mysig liten utflykt dagen till ära. Förväntansfullt folk har börjat samlas. Till vadå? /Mattias Quote
plundin™ Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Till vadå? /Mattias Efter alla ledtrådar, förmodligen halvfyrakonserten med stadens egen kammarorkester? Var det en bra konsert, programmet verkar ha varit lite av Svenskarnas standard repertoir, Kraus, Mozart och Beethoven. /ptr Quote
Guest Zalve Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Om det inte var i söndags, som det verkar var, så hade jag gissat på Benny Andersson Orkester med gäster. Annars går jag nog bet... Edit: Du hittade den snabbare än jag, ptr.... *skäms* Om det inte var Allsången som Mattias såg på =) Kl 13:00 F´rallakören, The Harmony 4, Dan Hägg Trio, Åsa Johansson Harmony 4 har Mattias och jag sett en gång och Åsa Jonsson är en underbar sångerska. Quote
K-man Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Det verkar finnas vackra ställen även i Örebro Mysigt! \\K-man Quote
Neodynium Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Mera!! Har fortfarande inte en kluring vilka som skall spela Quote
arcam Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Jag tror det är Svenska kammarorkestern med Franciska Skoogh Quote
Guest bliss Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Afrikanska rytmer Bongolife med Seydou Bahngoura? Quote
Mattias Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Trevliga och bra förslag Plundin och arcam ligger rätt till i sina gissningar. /Mattias Quote
Mattias Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Svenska Kammarorkestern Örebro /Mattias Quote
Mattias Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Här inleder Gregor Zubicky på ett trevlig och skojigt sätt. Gregor i rött är konstnärlig ledare/chef för kammarorkestern. Konserten som spelades innehöll höjdpunkterna ur programmet under den kommande turnen. Tre av världens främsta festivaler för klassisk musik kommer man besöka, nämligen: Ravinia i Chicago, Mostly Mozart i New York och BBC Proms i London. /Mattias Quote
Recommended Posts