Jump to content

Recommended Posts

Posted

Genom grönska flyter den sakta och försiktigt fram.

Svartan_liten.jpg

Svartån

Men vänta, det börjar röra på sig.

Svartan_trygg_liten.jpg

Hur skall nu detta sluta? Vi får väl se framigenom.

/Mattias ;)

Posted

Idag ?

Detta var inte i torsdags då !? Annars måste jag nog luska lite.

Detta är annars ett riktigt kulturområde i den centrala staden. ;)

Posted

Vart detta bär av vet man aldrig :clown:

På bilderna ovan har vi Svartån som gar rakt igenom Örebro.

Jonas, Dalarna är bra härligt, och Torsång ligger faktiskt bara ngn kilometer från mina hemtrakter där jag växt upp :mm:

Blev bara lite nyfiken. Hur känner du Torsång?

/Mattias

Posted

Någon pratade om.....

Rosor.jpg

Ja, rosor. Folk kliver runt med papper och penna, pratar blommor, funderar och skriver. Detta är inte min kaka. Kan minimalt om växande ting men vackert minsann ;)

/Mattias

Posted

En söndag..... i augusti. Har jag missat nåt? Röd låda dessutom och det handlar om rosor.

:o

Detta måste betecknas som valfusk :clown:

/Mattias

Posted

Kan det vara i 'Skaraborg' vi befinner oss och det första instrumentet kanske? :?: :cool:

Posted

Det är faktiskt rosröstning som är på gång. Vilken är trädgårdens finaste ros....

Kanske finns det folk med gröna fingrar här som har koll på dessa växtprylar. Euphonia hakar på roståget. Vad är detta för en ros?

Ros.jpg

Pris, finns i musikalisk form.

Kom igen nu pojkar ;)

/Mattias

Posted

Då var vi framme vid musiken. Kör hårt gubbar ;)

Spelman_partytalt.jpg

Stolta musikanter spelar i avspänd miljö... Riktigt skönt och mysigt ställe detta.

För att inte innehålla information, det är Guldsmedshyttans.... någonting som spelar. Man spelar lite marchmusik och så. Det finns nåt bra namn, som jag tappat det just nu. Vad finns det för ord för en ensemble enligt bilden?

/Mattias

Posted

Trots lugnet och det mysiga. Traskar vidare.

Blomvag.jpg

Nå, mer blommor i bild vet jag inte om tråden tillåter men gissa gärna på rosen :D

Då var den sköna promenaden avslutad och musik har vi behandlat också :)

/Mattias

Posted

Tackar...

Stadstradgarden.jpg

för besöket.

Får väl säga också att spektaklet som pågick under dagen var ett led i den Trädgårdsfest som man anordnade i söndags i Örebro.

I´ll be back :D

/Mattias

Posted

Dax att sluta svamla och komma till skott ;)

Här kommer den egentliga anledningen till mitt besök, som blev oväntat mycket trevligt och en mysig liten utflykt dagen till ära.

Förväntansfullt folk har börjat samlas.

Mot-scen.jpg

Till vadå?

/Mattias

Posted
Till vadå?

/Mattias

Efter alla ledtrådar, förmodligen halvfyrakonserten med stadens egen kammarorkester?

Var det en bra konsert, programmet verkar ha varit lite av Svenskarnas standard repertoir, Kraus, Mozart och Beethoven.

/ptr

Posted

Om det inte var i söndags, som det verkar var, så hade jag gissat på Benny Andersson Orkester med gäster.

Annars går jag nog bet...

Edit: Du hittade den snabbare än jag, ptr.... *skäms*

Om det inte var Allsången som Mattias såg på =)

Kl 13:00

F´rallakören, The Harmony 4, Dan Hägg Trio, Åsa Johansson

Harmony 4 har Mattias och jag sett en gång och Åsa Jonsson är en underbar sångerska.

Posted

Här inleder Gregor Zubicky på ett trevlig och skojigt sätt.

Inl_Kam_G_Zubicky.jpg

Gregor i rött är konstnärlig ledare/chef för kammarorkestern.

Konserten som spelades innehöll höjdpunkterna ur programmet under den kommande turnen. Tre av världens främsta festivaler för klassisk musik kommer man besöka, nämligen: Ravinia i Chicago, Mostly Mozart i New York och BBC Proms i London.

/Mattias