Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag funderar att köpa en förstärkare från England och har ett par frågor.

Jag vet att engelsmännen inte använder samma nätkontaktdon som vi men hur är det med spänningen? är det samma som i Sverige?

inga ombyggnationer behövs? förutom att man får byta till en svensk nätkabel. =)

Tror mig kunna lita på säljaren som har mycket bra feedback på ebay.

Tack i förhand!

Posted

Har köpt en radiodel från england för länge sedan och det var samma kontaktdon.På QUAD 44`an som också är engelsk sitter det en vanlig nätbrunnskontakt.

Posted

Hej,

Bor i England. Har Svensk anäggning med amerikansk inblandning-funkar bra även här (med adapter förstås).

Tänk på att du kommer att behöva köpa nya nätkablar (vilket man lite till mans gör iallafall) så att du inte får hem leveransen och står där hemmavid utan att kunna provköra ("vägen till framgång går via rigorösa förberedelser"-Gammalt management mumbo-jumbo :evil: )

Jag rekommenderar att du går in på www.yahoo.co.uk och där knappar in vad du vill ha tag på så kommer du att hitta mycket begagnade prylar.

Alla affärer som säljer hifi har ju dessutom hemsidor (vilka du kommer att hitta under din sökning) på vilka de bjuder ut sina demoprodukter (samt förra årets modeller till riktigt trevliga priser :) ).

/Prodigy