Jump to content

Recommended Posts

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest patrikcaesar
Posted

PSAudio.jpg

PS Audio hade nyheter i läckert svarta lådor som lät trevligt.

Guest patrikcaesar
Posted

Magico.jpg

Fetaste lådorna på mässan?

Bra lät det i alla fall, bland de 3 bästa ljudet på mässan i min mening.

Guest patrikcaesar
Posted

Magico1.jpg

En annan vinkel av denna "feta" högtalare som spelade så bra att jag skulle kunna leva med den setupen, någon anna som känner sig sugen? :D

Guest patrikcaesar
Posted

Nej nu värker ryggen igen och painkillern börjar göra mig "sloppy" så nu är det dags att nanna, så får ni mer bilder imorgon.

Patrik

Posted
Magico1.jpg

En annan vinkel av denna "feta" högtalare som spelade så bra att jag skulle kunna leva med den setupen, någon anna som känner sig sugen? :D

Jag!!! :) Har du en lite mer "upplöst" förklaring till soundet i Magico/Soulution kombon?

Guest patrikcaesar
Posted
Jag!!! :) Har du en lite mer "upplöst" förklaring till soundet i Magico/Soulution kombon?

Jag ogillar att säga att något var bäst, för det beror mycket på rummen, tur med lyckad setup och integration däremellan.

Jag måste dock säga att den här setupen lät riktigt bra, en av de 3 bästa, så om du är sugen kommer du inte att bli missnöjd om du har liknande preferenser som jag.

Dock tyckte jag en aning mer om Vivid/Halcro setupen, men jag skulle ju kunna vara en aning jävig ;)

Men som sagt detta är mycket bra produkter, som är snabbt, dynamiskt, högupplöst, med ren fin svärta, det hela lät en aning "slankt", men det gjorde även Vivid/Halcro, så den "slankheten" beror nog på att det är så snabbt och med avsaknad "restprodukter"

Men de lät lika varann på något vis och jag skulle mycket väl kunna leva med denna setupen (who wouldn´t?)

Jag gick upp och ner mella CAT/Vivid & Vivid/Halcro pga av att det var trevligt att tala med Ken och hans gäng, men även för att jag ville liksom höra skillnaderna.

När jag varit ett tag nere i Vivid/Halcro, så föredrog jag detta då jag tittade upp igen i CAT/Vivid rummet, men sen blev jag förförd av den lilla extra "bodyn" som CAT fick fram efter ha lyssnat ett tag.

Vi använde inte oss av Entreqs kablar tyvärr, för de kunde inte komma fram till oss, så vi hade ett annat märke, som jag inte var så inlyssnad på.

Hoppas att du fått någon vägledning

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

Giants.jpg

Detta rummet var fullt hela tiden till trots att de spelade så att öronen fladdrade, så det var svårt att ta en bild, men killen som står framför som man bara ser huvudet på var säkert över 2 meter lång, så dessa var STORA och det lät bra.

Guest patrikcaesar
Posted

Vetej1.jpg

Intressanta högtalare och läckra rörförstärkare.

Guest patrikcaesar
Posted

Gerswin.jpg

Smart idé att bygga i 2 seperata lådor.

Lite svårt att se men ett A formad låda hänger över över den andra.

Jag gjorde en teckning på högtalarna så att ni förstår hur jag menar

Gerswinteckning.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

MSB.jpg

Ser ni min kameraväska?

Larry från MSB är svenskättling och vi målade våra hus samtidigt, så han ville se bilder på mitt hus och det visade sig att vi målade i samma färger röt och vitt, vilket inte är så konstigt för en svensk, men för en jänke är det nog lite ovanligare.

Är ni intresserade, så kan ni tala med mig om detta speciella märke, då jag lovat att hjälpa dem om någon från Sverige vill köpa något.

Guest patrikcaesar
Posted

MSB2.jpg

De gör väldigt intressanta digitala produkter, men de behövde en förstärkare som de kunde utvärdera sina prylar på, så de byggde helt enkelt dem själva.

De har fått ganska bra kritik eller vad sägs? :)

Guest patrikcaesar
Posted

Halcroinne.jpg

En sista bild som jag glömt är HALCRO inne, det stod många tekniker och försökte klura ut hur det var byggt.

En svensk kille sa att han så gärna ville fråga Bruce om hur han gjort.

Så för er som är intresserade av lite läsning om HALCRO (klicka på namnet).

Nej nu är det tomt i kameran och ont i ryggen, hoppas att det smakade.

Patrik

Posted
Denna tillverkare hade jag nästan glömt bort då det inte har dykt upp så mycket info på sistone eller så har jag helt enkelt missat den. Det ser ut att vara en fortsättning på Savoy, ett namn som passar bra i mässmiljö... !

Egglestone är en av de få högtalartillverkare som tillåts använda Dynaudio element - svårt att misslyckas då. ;)

Posted
Egglestone är en av de få högtalartillverkare som tillåts använda Dynaudio element - svårt att misslyckas då. ;)

Ja, speciellt om de får använda Esotaren... :) Hur står det till med Sverigedistribution i dagsläget... :?:

Posted

Hoppas det är OK att jag här fyller på med lite bilder från våra Svenska vänner på sitt besök "from över there". Mannen, myten förstärkaren: The LARS!

Detta är dessutom den nya versionen med 2x32 W och med ett pris på endast $90 000 USD. Mången glad Japan sågs sukta efter ett eget par hem till stugan. Signalkälla var en spelare från Holm. Nån som vet mer om denna? Uppställningen med Mårten lät enligt partisk deltagare mycket, mycket bra. Stativ från Svenska Rock Solid och kablar från Bertram.

_DSC8171-01.jpg

_DSC8175-01.jpg

_DSC8192-01.jpg

_DSC8213-01.jpg

_DSC8225-01.jpg

_DSC8235-01.jpg

Guest patrikcaesar
Posted
En utgågen modell av JR Transrotor

Men inte ställer de väl ut en utgången modell på CES?

De vore ju pinsamt.

Men du brukar ha koll på läget.

Patrik

Posted
Men inte ställer de väl ut en utgången modell på CES?

De vore ju pinsamt.

Men du brukar ha koll på läget.

Jag har kollat en gång till - kanske jag för snabb :dry: . De har två pelarmodeller som heter Transrotor Gravità TMD och Artus, men det är ingen av dom så jag antog att det var deras äldre modell som jag såg första gången 1999.

Guest patrikcaesar
Posted

Luxman.jpg

Hade missat ett par bilder, bla denna där jag fick möjligheten att lyssna på specialrullband som Philip O' Hanlon från On a Higher note hade fått tag på från TAPE PROJECT men de banden han spelade var tydligen annorlunda från de "normala" fån Tape Project, med ännu mer dynamik. :o

Jag hade lagt på minnet följande från första gången GIYA prototypen spelades (stereophile tror jag det var) där folk rest sig upp och applåderat och skrikit från första dagens demo, så jag var jättesugen på att höra de där banden.

"The striking Vivid Audio Giya G1 loudspeaker ($54,000/pair) is the work of acclaimed designer, Laurence Dickie, who is perhaps best known for the creation of B&W's famed seashell-shaped Nautilus.

Our eyes must have shot open when we walked into the listening room. On A Higher Note's Philip O'Hanlon, distributor for Vivid Audio and Luxman, approached us and admitted, "It's one of those speakers that will polarize people. People will either love it or hate it."

We listened. At the end of a jazz piece, the first row of listeners broke into applause and shouted praise. The sound of the Giya was immediate and detailed. Louis Armstrong's voice was full of grit and lungs and throat, and seemed enormous.

O'Hanlon explained that Dickie's work with the Nautilus didn't simply inform the design of the Giya. Beyond that, the Giya is the resolution of Dickie's work with the Nautilus, the completion of his work with the Nautilus. Which makes the Giya a very special speaker, indeed."

Trots en Luxman förstärkare för ca 5000$ så fattade jag den upplevese jag fick vara med om var något alldeles speciellt.

Jag har hört K1 gå djupt hemma hos Tompa, men detta var så djupt att mina ögon spontant började att leta efter en subwoofer, trots att jag insåga att detta faktiskt inte skulle vara möjligt eftersom få sådana hinner med Vivid.

Jag brast ut i skratt, utbrast -"shit" och skakade på huvudet om vartannat.

Jag var chockad! :o

Efter bandet var slut reste jag mig och gav Philip O'Hanlon en innerlig kram och tackade för den största upplevelsen av Hifi jag haft sen dagen i Zurich på Hifi-Frosch med Eliot för ca 12år sen.

Guest patrikcaesar
Posted
Jag har kollat en gång till - kanske jag för snabb :dry: . De har två pelarmodeller som heter Transrotor Gravità TMD och Artus, men det är ingen av dom så jag antog att det var deras äldre modell som jag såg första gången 1999.

Ja, fast du brukar ha koll, så jag tog det inte för omöjligt. :)

Guest patrikcaesar
Posted

P1014898.jpg

Här har vi Philip O' Hanlon. En superskön Irländare,som gillar att klä sig snyggt, vilket han uppskattade då han såg mig första gången, med -"So you are a snappy dresser yourself too Patrik? Love it! Let´s have a pint" :)

Blev många "hangovers" pga av honom.

Guest patrikcaesar
Posted

Nishikawa.jpg

Detta är dock sista bilden, så tack för mig och mina bilder tagna på plats på CES.

En av världens mest inflytelserika importörer sitter med sitt team och lyssnar på vår setup.

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted
Är det han till höger eller vänster :?::)

En av dem är lite mer välklädd än den andra, trodde det var uppenbart, men det är i alla fall killen hatt :)

Patrik