Guest patrikcaesar Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Las Vegas sett fran the stratosphere. Laurence visade mig en karusell som hanger ut over kanten 300 meter upp i luften! mina ben skakade sa att det kandes lojligt, bara av att se den vansiniga karusell. Tankte pa alla de ggr karuseller faktiskt stannar, hur fasen ska de fa ner folk darifran? Tog bild pa det, men fragan ar om man forstar det fran bilden vilke djavulsk maskin det egentligen ar. En familj hade akt den och vi motte dem da de gick av och deras 15arige son grat pa ett sett som bara en som precis kannt det som han lurat doden kan gora. Tydligen aker manga denna och tycker det ar kul. Provade du den Martin? Quote
Guest patrikcaesar Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 A part of the Vivid Audio & HALCRO CREW Quote
Guest patrikcaesar Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 You are the first to see these new GIYA G2, have to write in English because there are no A, A, O These are just unpacked so w haven't cleaned them yet, all for you my friends. Quote
Martin Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 The stratosphere Där bodde jag förra året, hyffsad utsikt Quote
Tompa Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 You are the first to see these new GIYA G2, have to write in English because there are no A, A, O These are just unpacked so w haven't cleaned them yet, all for you my friends. Du ser ut att trivas, kör hårt Patrik ! //-- Tompa -- Quote
Kilgore Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 ojoj, vilka läckra prylar du visar oss När får vi se ett par Giya G2 på Limhamn? Quote
Kappa Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Du ser ut att trivas, kör hårt Patrik ! //-- Tompa -- Hallo Patrik.Ja jag håller med Tompa att du ser ut o trivas där över. Ja bara fota så mycket du kan för oss stackare som inte är där o kan kolla på alla läckerheterna. Quote
calle_jr Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Jag är förvånad såhär tätt inpå, och flyttar även denna tråd. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Jag är förvånad såhär tätt inpå, och flyttar även denna tråd. OK, men jag skulle folja upp med bilder pa andras system som jag fotat. Magico har nog de fattest baffels and sides I've seen. Om igen sitter jag har med en dator utan A, A & O. Det ar sa mycket som hander, otroligt med folk och bara branschfolk. Meet and greet ar det mest utav, men da och da slinker jag ut och tar bilder pa lackra system, sa darfor tankte jag "bildforum" men visst det finns mycket nyheter ibland kollegernas rum, sa det kan ju passa som "nyhetsforum" med. Dock vet jag inte alla namn pa det jag tar bilder pa, men det kan ju bli trevligt att forsoka lista ut tillsammans. hinner inte ladda upp nagot nu, for Philip behover sin dator for att visa folk Halcro & Vivid, men sa fort det finns tid att koppla upp kameran, fixa bilderna i Photoshop, sa..... Patrik Quote
Transient Design Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Ha ha ha! Patrik ser ut att trivas som fisken i vattnet! Rock on! Fan, nästa år så bara måste jag vara där också. :angry: Men jag ser fram emot dina bilder och historier när vi ses hemma igen. Mvh Lasse Quote
Terminator Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Las Vegas sett fran the stratosphere. Laurence visade mig en karusell som hanger ut over kanten 300 meter upp i luften! mina ben skakade sa att det kandes lojligt, bara av att se den vansiniga karusell. Tankte pa alla de ggr karuseller faktiskt stannar, hur fasen ska de fa ner folk darifran? Tog bild pa det, men fragan ar om man forstar det fran bilden vilke djavulsk maskin det egentligen ar. En familj hade akt den och vi motte dem da de gick av och deras 15arige son grat pa ett sett som bara en som precis kannt det som han lurat doden kan gora. Tydligen aker manga denna och tycker det ar kul. Provade du den Martin? Jag åkte "Uppskjutet" där 2006 och fick dödsångest och då är det inget "hänga över kanten" utan bara ett traditionellt uppskjut med en j*vla utsikt över staden. Inte helt rätt grej att göra om man som jag är lite höjdrädd :clown: Min bror åkte en av attraktionerna som utspelar sig över kanten men han verkade inte så berörd... Kul med en bildtråd och inte bara länkar till andra "Show reports" - keep it up! Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Jag åkte "Uppskjutet" där 2006 och fick dödsångest och då är det inget "hänga över kanten" utan bara ett traditionellt uppskjut med en j*vla utsikt över staden. Inte helt rätt grej att göra om man som jag är lite höjdrädd :clown: Min bror åkte en av attraktionerna som utspelar sig över kanten men han verkade inte så berörd... Kul med en bildtråd och inte bara länkar till andra "Show reports" - keep it up! Ja och nu är jag hemma igen, klockan 04.08 och jag kunde inte sova längre så nu kommer det bilder. Ni får hjälpa mig att hitta namnen på vissa prylar och ni får ursäkta att det inte blev så mycket, jag var otroligt busy hela mässan. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Resan började med en kall Carlsberg på Kastrup för att lugna flygnerverna och med -15 på termometern då jag begav mig iväg, så kändes det som en välbehövlig resa. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Väl framme så var det dags att packa upp, eftersom jag aldrig hade sett Halcro fick jag mig en smärre chock, det är stora pjäser det där! 79 cm höga! Här ligger Laurence medans Philip håller GIYA G2 som är en helt ny modell i Vivids program. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Jag "demade" som vanligt och jag spelar ju inte Hifiblippbloppjazz, eller "Brothers in arms" vilket jag var solklar med även här på CES, vilket resulterade i att det blev svårt att få ut folk ur rummet Den nya stjärnan på Stereophile skrev såhär om sin upplevelse. "I had a great time listening to my own recordings in the Halcro room. Though the room lighting and the alien looking Vivid Audio G2 Giya speaker gave foreboding vibe in this photo, the sound was warm and detailed and the Halcro folks were really friendly. Featured in the Halcro system were the dm10 preamplifier($20,990) and the dm78 power amplifier ($41,990). The dm 10 is Halcro's top-of the line preamp and features its own phono stage. (It was reviewed in the April 2004 issue.) The dm78 is a mono amp that puts out 225W into 8 ohms and handled big dynamic swings in recordings of both Vivaldi and Eric Whitacre with ease and grace." Det visade sig snart att många reviewers som tex denne Erick Lichte, hade ett djupt musikintresse och vi pratade om musik och intressanta inspelningar som jag hade med mig och Eric och jag hade mycket gemensamt eftersom vi båda sjungit samma Bach koraler, Buxtehude mm Hans 9-manna kör var riktigt bra! Fina rena inspelningar med. Larry Greenhill från Stereophile skriver vidare om Vivid i sin artikel.... "John Atkinson introduced me to English engineer Laurence Dickie, who was sharing our ride up the elevators to the 34th floor of the Venetian Hotel. Mr. Dickie is a well-known loudspeaker designer, responsible for the original B&W 800 and B&W Nautilus loudspeaker designs, and as well as the cute little Blue Room Minipods, and is now creating new products for South African company Vivid from his design studio in Brighton, England. "Dick," as he is known to his friends, designed the G1 flagship for Vivid, which retails now for $65,000/pair and was being demonstrated in the Convergence Audio suite with, among other things, the piano recordings John Atkinson made and wrote about in the February issue’s “As We See It.” Laurence is shown here with the smaller G2, which was being demmed in the Halcro room and so impressed Erick Lichte." Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Vackert Cary slutsteg med våra vänner Mårten. Lät bra med fin upplösning. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Större bild på samma rum. Nej nu sa jag försöka sussa igen, men det kommer mer bilder. Patrik Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Pratade med den sympatiske Herr Hoffman om hans fantastiska förstärkare. Tyvärr fick jag ingen bra bild. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Stora högtalare från Venture Audio som hade en kanonfin finish Det där med stort, var genomgående i Las Vegas, förutom GIYA G2 och Silverline som spelade på 25 cm små högtalare, men med ett ljudtryck och rymd av minst 3 ggr den faktiska storleken. Sanslöst imponerande. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Som sagt genomgående tycktes det som allt skulle vara stort, ibland brast jag ut i spontant skratt, som när jag stack in "snudan" i detta rummet. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Jag sitter i förgrunden så jag uppskattar att de är bortåt en halv meter höga! Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Kanske en av de snyggaste högtalarna på mässan, tyvärr lät det inte som det brukar, dvs blande de 3 bästa ljudet på mässan. Nu kändes det som de inte nådde upp bland de 10 bästa. Men deras setup uppfattades av mig som om den inte var lika genomarbetad som den brukar. Bilden är tyvärr kornig som en sandstorm i Vegas Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Från CAT till BAT. Från katter till fladdermöss. Bill Mcintosh är en god vän som har BAT m.m, var jag glad att springa på. Vi har alltid haft trevligt tillsammans och hans setup med Wilson lät riktigt bra. Han spelade bra musik till skillnad från de flesta som spelade samma tjafs man alltid hör på mässor http://www.mcintosh.dk/ Quote
Tompa Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Tjena Patrik, hemma igen !! Kul att hänga med dig på ditt CES besök ! Hoppas att allt motsvarade dina förväntningar !?! //-- Tompa -- Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Tjena Patrik, hemma igen !! Kul att hänga med dig på ditt CES besök ! Hoppas att allt motsvarade dina förväntningar !?! //-- Tompa -- Det kommer att berättas om resan på lördag min vän, men jag ska försöka berätta så utförligt som möjligt även här. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Ännu en som vågar visa innandömet. Lyssnade tyvärr inte på Conrad Johnson eftersom de hade möte. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Philip tyckte att jag skulle kika på det här märket. Skivspelare av jätteformat och priset på ynka 80 000$ för den lille var ju inte så farligt Quote
Guest patrikcaesar Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 På tal om stora spelare, shit, den var maffig! Glömt vilket märke, tyvärr. Quote
Recommended Posts