Guest Bernt Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Jag kommer gärna också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 5, 2010 Author Share Posted February 5, 2010 Trevligt välkommen. mvh/harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akkelis Audio Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Anmäler härmed 3 personer. Jag själv Lasse på Transient Design Johnny som följer med oss till Sthlm i år. Bra initiativ. mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 Trevlig med så många deltagare. Uppe i 27 nu. mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Kul - kommer att bli ett riktigt trevligt partaj.... :-) Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Harryup, det verkar som det blir ett riktigt stort partaj. Vi har fått utökat platsen till mellan 35-40 pers. Addera på din lista 7 personer från PL Audio. Hoppas de sista platserna fylls på nu.... Som sagt - Winjas skall man inte missa. Dessutom blir det en blandat skara, och många intressanta människor, vilket alltid är det roligaste..... ps. Bernt - kul att du är med också. OTL lär bli ett aktuellt tema att tala med Jim om...... Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Utmärkt, det här skall bli skoj. mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bernt Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 ps. Bernt - kul att du är med också. OTL lär bli ett aktuellt tema att tala med Jim om...... Kan bli kul. Tillverkas de rena OTL-stegen fortfarande av Tenor? Hittar dem inte på hemsidan. Vi hörde de stora hybridmonoblocken på CES förrra året och det lät helgjutet om man säger så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Låter som att det blir en lyckad tillställning. Är själv i stan, men med helt andra besök inbokade. Får försöka klara mig utan detta sköj iår.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
struts Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Jag kommer gärna. Sign me up! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Kan bli kul. Tillverkas de rena OTL-stegen fortfarande av Tenor? Hittar dem inte på hemsidan. Vi hörde de stora hybridmonoblocken på CES förrra året och det lät helgjutet om man säger så. Bernt, har inte kollat det, men Jim kommer i morgon och då börjar vi installera Tenor prylarna. Han får berätta historien om Tenor under helgen..... :-) Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Harryup, hur många är vi nu? Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 1. Harryup 2. Calm 3. eliot 4. torbjörn 5. x2000 6. Hasse 7. conan 8. Audio Concept 9. Audio Concept 10. Audio Concept 11. Hans-Tommy 12. Torkel 13. Kent_N 14. Kent_N 15. Jörgen_G 16. crea_diem 17. Jorma Koski 18. Erik "Perka" Andersson 19. Ola Hesselvall 20. Audio Concept 21. Audio Concept 22. Audio Concept 23. Audio Concept 24. Bernt 25: Lasse, Transient 26. Stefan, Akkelis 27. Torgny, Akkelis 28. PL Audio 29. PL Audio 30. PL Audio 31. PL Audio 32. PL Audio 33. PL Audio 34. PL Audio 35. Struts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 (edited) Eftersom vi nu har så stor del av restaurangen så vore det väldigt obra om vi inte kan komma alla som anmält sig. Så har någon fått förhinder vill vi veta det omgående. Jag hoppas att vi ses alla som har anmält sig nu på lördag. Jag tycker det skall bli riktigt kul att träffa så mycket gamla och nya vänner. Väl mött. mvh/Harryup Edited February 11, 2010 by Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Vi bara påminna om att det finns nu bara 3-4 platser kvar. Om någon mer är intresserad så passa på och boka snarast. MVH/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Jag vill passa på att tacka er alla som kom på middagen. Och jag vill tacka Audio Concept för support och för att ni ställde upp som samlingspunkt. 26 olika sorters ostar gör att jag personligen kommer avvakta lite med ostsmörgåsar till senare i veckan. Och nu är det kanske inte fullt ett år till nästa Stockholmsmässa. På återseende. mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Jag vill passa på att tacka er alla som kom på middagen. Och jag vill tacka Audio Concept för support och för att ni ställde upp som samlingspunkt. 26 olika sorters ostar gör att jag personligen kommer avvakta lite med ostsmörgåsar till senare i veckan. Och nu är det kanske inte fullt ett år till nästa Stockholmsmässa. På återseende. mvh/Harryup Tack själv Harryup och tack Robert, Likki och Gunnar för trevlig förvärmning! Utomordentligt trevligt arrangemang! Winjas vin och ostkällare har jag inte varit på år och dag men kommer säkert gå dit igen när magen smält all ost. Fick en mycket intressant genomgång av tillverkning, klassificering och karaktär på samtliga 24 ostarna och lite drycktips till varje grupp. Själva körde vi med en budget- champange till de mjuka ostarna, en ny smakupplevelse, och rödvin till hårdostarna. Trevlig lokal i form av källarvalv med mycket god akustik, kanske beroende på gruset på golvet som kanske ger en inspiration till att tweaka lyssningsrummet med ett ton grus eller så Mycket trevligt bordssällskap med mycket hifi-snack naturligtvis! Än en gång tack arrangörerna för en mycket trevlig kväll! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Tack för ett mkt trevligt arr, goda ostar, milt utryckt mkt och förbålt gott. Efteråt hamnade vi på hotelbaren trevligt somm attan det oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Bra initiativ av Harryup. Mycket ost blev det. Definitivt ingen ost på mackan söndag morgon dock..... :-) Winjas är ett utmärkt ställe som absolut kan rekommenderas, kunskapsnivån och servicen är också mycket bra. Man lär sig nytt (om ost) och äter riktigt gott. Många positiva kommentarer kring detta blev det också. Lite pittoreskt otippat med gamla valv och grusgolv för våra utländska kollegor som var med :-) Kul med annat än bara det gamla vanliga.... Harryup for president.... :-) Mvh, Audio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Vi som hade ett eller annat förhinder att närvara vill se lite avslöjande bilder från middagen! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Även jag tackar Harryup för det trevliga initiativet. Det ska bli intressant att se om Calm, jag, eller någon annan blir pionjär i att akustikbehandla med grusade golv Under diskussionen vid vårt bord kom vi dock fram till att det kan bli aningen svårt att få igenom därhemma pga aningen låg WAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Kanske att ni skall påpeka hur lättstädat det blir? mvh/Harryup Även jag tackar Harryup för det trevliga initiativet. Det ska bli intressant att se om Calm, jag, eller någon annan blir pionjär i att akustikbehandla med grusade golv Under diskussionen vid vårt bord kom vi dock fram till att det kan bli aningen svårt att få igenom därhemma pga aningen låg WAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kanske att ni skall påpeka hur lättstädat det blir? mvh/Harryup Bara kratta och gå vidare Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Kanske att ni skall påpeka hur lättstädat det blir? Och väldigt Zen! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x2000 Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Hej Vill också passa på att tacka för ett utomordentligt arrangemang både på AC och W. Hamnade vid ett bord med en välkänd svensk tillverkare av rörförstärkare och en kabel dito. Många härliga anekdoter bjöds vi på. Tack Harryup som drog igång det hela. Vinet, Camerlot Criança 2005 (nr 75227) 142 kr, vi drack var utomordentlig, så nu blir jag tvungen att beställa en låda på systemet. Saknade dock den klassiska Raketosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bernt Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Saknade dock den klassiska Raketosten.Undrar om inte jag fick lite av den, min mage har inte hämtat sig än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Undrar om inte jag fick lite av den, min mage har inte hämtat sig än. jag tror också att jag fick raketost, men annars var det trevligt hälsar tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Nu har även osten i min mage sjunkit undan. Det var gott. Tack Harryup, AC och Wijnjas för arrangemanget. :cool: /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 En bild från Winjas Ost och Vinkällare Här blir vi instruerade vad som fanns att äta och dricka - och gott var det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 En bild från mitt bord där jag bad Harryup sitta stilla Jag skulle vilja tacka Harryup och Robert, Likki & Co för det trevliga arrangemanget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts