Jump to content

Euphoniamiddag lördagen den 13 februari i samband med mässan.

Harryup

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Audio Concept

Harryup,

det verkar som det blir ett riktigt stort partaj. Vi har fått utökat platsen till mellan 35-40 pers. Addera på din lista 7 personer från PL Audio. Hoppas de sista platserna fylls på nu.... Som sagt - Winjas skall man inte missa. Dessutom blir det en blandat skara, och många intressanta människor, vilket alltid är det roligaste.....

ps. Bernt - kul att du är med också. OTL lär bli ett aktuellt tema att tala med Jim om...... :)

Mvh, Audio Concept

ps. Bernt - kul att du är med också. OTL lär bli ett aktuellt tema att tala med Jim om......

Kan bli kul. Tillverkas de rena OTL-stegen fortfarande av Tenor? Hittar dem inte på hemsidan.

Vi hörde de stora hybridmonoblocken på CES förrra året och det lät helgjutet om man säger så.

Guest Audio Concept
Kan bli kul. Tillverkas de rena OTL-stegen fortfarande av Tenor? Hittar dem inte på hemsidan.

Vi hörde de stora hybridmonoblocken på CES förrra året och det lät helgjutet om man säger så.

Bernt,

har inte kollat det, men Jim kommer i morgon och då börjar vi installera Tenor prylarna. Han får berätta historien om Tenor under helgen..... :-)

Mvh, Audio Concept

1. Harryup

2. Calm

3. eliot

4. torbjörn

5. x2000

6. Hasse

7. conan

8. Audio Concept

9. Audio Concept

10. Audio Concept

11. Hans-Tommy

12. Torkel

13. Kent_N

14. Kent_N

15. Jörgen_G

16. crea_diem

17. Jorma Koski

18. Erik "Perka" Andersson

19. Ola Hesselvall

20. Audio Concept

21. Audio Concept

22. Audio Concept

23. Audio Concept

24. Bernt

25: Lasse, Transient

26. Stefan, Akkelis

27. Torgny, Akkelis

28. PL Audio

29. PL Audio

30. PL Audio

31. PL Audio

32. PL Audio

33. PL Audio

34. PL Audio

35. Struts

Eftersom vi nu har så stor del av restaurangen så vore det väldigt obra om vi inte kan komma alla som anmält sig.

Så har någon fått förhinder vill vi veta det omgående.

Jag hoppas att vi ses alla som har anmält sig nu på lördag.

Jag tycker det skall bli riktigt kul att träffa så mycket gamla och nya vänner.

Väl mött.

mvh/Harryup

Edited by Harryup

Jag vill passa på att tacka er alla som kom på middagen. Och jag vill tacka Audio Concept för support och för att ni ställde upp som samlingspunkt.

26 olika sorters ostar gör att jag personligen kommer avvakta lite med ostsmörgåsar till senare i veckan.

Och nu är det kanske inte fullt ett år till nästa Stockholmsmässa.

På återseende.

mvh/Harryup

Jag vill passa på att tacka er alla som kom på middagen. Och jag vill tacka Audio Concept för support och för att ni ställde upp som samlingspunkt.

26 olika sorters ostar gör att jag personligen kommer avvakta lite med ostsmörgåsar till senare i veckan.

Och nu är det kanske inte fullt ett år till nästa Stockholmsmässa.

På återseende.

mvh/Harryup

Tack själv Harryup och tack Robert, Likki och Gunnar för trevlig förvärmning!

Utomordentligt trevligt arrangemang!

Winjas vin och ostkällare har jag inte varit på år och dag men kommer säkert gå dit igen när magen smält all ost. Fick en mycket intressant genomgång av tillverkning, klassificering och karaktär på samtliga 24 ostarna och lite drycktips till varje grupp.

Själva körde vi med en budget- champange till de mjuka ostarna, en ny smakupplevelse, och rödvin till hårdostarna.

Trevlig lokal i form av källarvalv med mycket god akustik, kanske beroende på gruset på golvet som kanske ger en inspiration till att tweaka lyssningsrummet med ett ton grus eller så ;)

Mycket trevligt bordssällskap med mycket hifi-snack naturligtvis!

Än en gång tack arrangörerna för en mycket trevlig kväll!

Calm

Guest Audio Concept

Bra initiativ av Harryup. Mycket ost blev det. Definitivt ingen ost på mackan söndag morgon dock..... :-) Winjas är ett utmärkt ställe som absolut kan rekommenderas, kunskapsnivån och servicen är också mycket bra. Man lär sig nytt (om ost) och äter riktigt gott.

Många positiva kommentarer kring detta blev det också. Lite pittoreskt otippat med gamla valv och grusgolv för våra utländska kollegor som var med :-) Kul med annat än bara det gamla vanliga....

Harryup for president.... :-)

Mvh, Audio

Även jag tackar Harryup för det trevliga initiativet.

Det ska bli intressant att se om Calm, jag, eller någon annan blir pionjär i att akustikbehandla med grusade golv :) Under diskussionen vid vårt bord kom vi dock fram till att det kan bli aningen svårt att få igenom därhemma pga aningen låg WAF :D

Kanske att ni skall påpeka hur lättstädat det blir?

mvh/Harryup

Även jag tackar Harryup för det trevliga initiativet.

Det ska bli intressant att se om Calm, jag, eller någon annan blir pionjär i att akustikbehandla med grusade golv :) Under diskussionen vid vårt bord kom vi dock fram till att det kan bli aningen svårt att få igenom därhemma pga aningen låg WAF :D

Hej

Vill också passa på att tacka för ett utomordentligt arrangemang både på AC och W.

Hamnade vid ett bord med en välkänd svensk tillverkare av rörförstärkare och en kabel dito.

Många härliga anekdoter bjöds vi på.

Tack Harryup som drog igång det hela.

Vinet, Camerlot Criança 2005 (nr 75227) 142 kr, vi drack var utomordentlig, så nu blir jag tvungen att beställa en låda på systemet.

Saknade dock den klassiska Raketosten. :)