Apexorca Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Nu fick jag min från cdon... Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) Även jag beställde SADE ”Soldier Of Love” hos cdon.com, och den låg i min brevlåda när jag kom hem igår kväll ! //-- Tompa -- Edited February 10, 2010 by Tompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 cdon leverte idag, den ser iaf tilsynelatende hel og fin ut. Bryter ikke plasten da den skal gis som en gave ... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Fortfarande tomt och innehållslöst i undertecknads postlåda. :angry: Hmm, skulle nog inte varit så kaxig då för ett par dar sedan när cdwow mailade. //Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Ginza levererade idag med...tillsammans med ett gäng andra skivor....allt helt och fint! ...och nu är hela dagens leverans inrippat och backup:at...och nu spelas Sade.... Jag vann inte....men fick massa goa skivor! Jag tycker det roliga/intressanta med detta är att se hur de olika försäljningsställena levererar...kan vi på något sätt få detta sammanställt när alla har fått sina vore det intressant! Så kan alla notera vilken leverantör och vilken leveransdag det blev? \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Ginza levererade idag med...tillsammans med ett gäng andra skivor....allt helt och fint! ...och nu är hela dagens leverans inrippat och backup:at...och nu spelas Sade.... Jag vann inte....men fick massa goa skivor! Jag tycker det roliga/intressanta med detta är att se hur de olika försäljningsställena levererar...kan vi på något sätt få detta sammanställt när alla har fått sina vore det intressant! Så kan alla notera vilken leverantör och vilken leveransdag det blev? \\K-man Det blir ett perfekt trådinslag även om några av oss riskerar att hamna väldigt långt ner på listan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Njea....deras "ej i lager" brukar oftast betyda att det tar en eller två dagar extra då de får dem från "externt" lager.....det är iallfall min erfarenhet.... Du hade rätt, K-man. Det bättrades på slutet. "Endast" 44 % restnoterat - men Sade finns med. Kommer hem på fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaft Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Hej! Fick mitt ex av SADE igår Men det är som en annan medlem skrev en fördelsedagspresent så den får bli inplastad till 12 mars :angry: /Shaft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 sitter och lyssnar via spotify låter bra tycker jag och när jag ser skivomslaget vaknar mitt ansvar för att bevara arten homosapiens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Idag kom mitt ex ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Vi brukar oroa oss för tillväxten men många av de fjortonåringar jag har pratat med idag visste att albumet var på gång... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Vi brukar oroa oss för tillväxten men många av de fjortonåringar jag har pratat med idag visste att albumet var på gång... :cool: Ja det verkar som detta spänner genom hela ålderstrappan. Dagens Industris helgbilaga hade en recention med fyra di av fem. Verkar som damen i fråga har kultstatus. Har inte hunnit med så många lyssningar än, men ingen besvikelse så här långt. Tar med mitt ex till Audio Concept i eftermiddag för lite test av nya "musikanläggningar". De lär ha fått in lite nya "paket" vad jag läst i andra trådar. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 (edited) Väntar fortfarande..... Igår var undertecknad på bvc för att vaccinera den minste med andra svininfluensasprutan. Man gör ju precis som man ALDRIG skulle gjort innan man skaffade barn, nämligen mutade. Denna gång med choklad. Väl på macken mittemot vårdcentralen, vad skådar mitt norra öga: Vid disken, På Statoilmacken, Teleborg, Växjö står snyggt och prydigt SADE, Soldier of Love, 159 kr bredvid allsköns skräpmusik-cds, baguetter och spolarvätska!!!! Och jag som bokade för säkert en månad sedan... //Richard Edited February 12, 2010 by Richard Andersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Väntar fortfarande..... Igår var undertecknad på bvc för att vaccinera den minste med andra svininfluensasprutan. Man gör ju precis som man ALDRIG skulle gjort innan man skaffade barn, nämligen mutade. Denna gång med choklad. Väl på macken mittemot vårdcentralen, vad skådar mitt norra öga: Vid disken, På Statoilmacken, Teleborg, Växjö står snyggt och prydigt SADE, Soldier of Love, 159 kr bredvid allsköns skräpmusik-cds, baguetter och spolarvätska!!!! Och jag som bokade för säkert en månad sedan... //Richard Det får mig att fundera hur megastor hon egentligen var innan hon gick in i tystnaden för 10-år sedan eller om det är en "Paul Pottare" skapad av skiv- och mediabranchen? Att jag fick tag på mitt ex var en ren tillfällighet då jag var på väg att betala en annan skiva i NK-kassan. Då stog den där och jag som inte ens hade beställt i förväg! Hade alla hennes tidigare skivor men då var det en mindre krets av audiofiler som gärna spelade henne. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Vi brukar oroa oss för tillväxten men många av de fjortonåringar jag har pratat med idag visste att albumet var på gång... :cool: Men tanke på den massiva reklamkampanj som skivan haussats med så skulle motsatsen vara mer förbryllande. Vart annat reklaminslag på tex spotify är för "soldier of love"!! Jag gjorde som Michael, kändes väldigt mycket same, same, lite lagom ofarligt för en "medelålders" HiFi-entusiast... ergo, inget för mej.. /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Etta på Billboard, recenserad i snart varje dagstidning och äntligen blev det så dags för en första kontakt med Soldier of Love. Det var inte via Amazon.com utan tack vare vår egen K-man som hade med sig sitt rippade och i övrigt ospelade exemplar i skivpåsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Spåren som satte sig direkt var Long Hard Road och Morning Bird. Det fanns mer och jag kommer inte att få svårigheter med att ta till mig detta album när det väl dyker upp... :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 har nu införskaffat cd:n samt lyssnat några gånger och mitt betyg blir: Sade har gjort det igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 har nu införskaffat cd:n samt lyssnat några gånger och mitt betyg blir: Sade har gjort det igen. När alla Soldieralbum har landat sätter vi ihop placeringslistan och kan man inte va' först gäller det att komma sist... Vi skulle ju även kunna ha en Sade-omröstning typ bästa album och där har jag mina aningar om det nu inte blir just Soldier of Love. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Där var den...och ja....skuggan blev fräck!!!! Kul att man kunde bjuda på premiärspelning...i dubbel bemärkelse!!! :cool: \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Där var den...och ja....skuggan blev fräck!!!! Kul att man kunde bjuda på premiärspelning...i dubbel bemärkelse!!! :cool: \\K-man Därmed avslöjades att den inte var slumpmässig... Skön musik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Därmed avslöjades att den inte var slumpmässig... Japp! Inget händer slumpmässigt i dina bilder...det är alla euphonister fullt medvetna om! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Mañana i sällskap av George Benson... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 22, 2010 Share Posted February 22, 2010 Vinylen går nu att förhandsboka på Ginza för 179kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Så knöts säcken ihop till slut och finns det nu någon som inte har fått sin beställda Sade-CD innan leveranslistan sammanställs... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 jag köpte min över disk i min lokala skivhandel för några veckor sedan, men det räknas kanske inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 jag köpte min över disk i min lokala skivhandel för några veckor sedan, men det räknas kanske inte Endast om du hade slagit till på utgivningsdagen... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haydn Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Hämtade vinylen idag! Kanske är en annan tävlingsklass??? Mvh, Wilhelm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Min kom 15/2 från CD-wow, endast några dagar efter jag sett den på lokala Statoil-macken. :angry: Priset på cd-wow: 99kr. //Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 9/2) Väl tillbaka på sida 6 börjar de första exemplaren dyka upp i denna Sade-tråd och först ut var calm via direktköp på NK denna utgivningsdag. Priset uppgick till 179 kr. Inte heller om.s kunde hålla sig och slog till samma dag på Bengans. Ett inlägg av Kenneth avslöjade att Bengans pris låg på 149 kr. Amazon.com blev trots allt inte akterseglat och den första internetbeställningen anlände till Harryup. CDON.COM klarade sig också tack vare en beställning av Tompa som låg och väntade i brevlådan denna viktiga dag... 10/2) Calle B, K-man och om.s fick vänta till dagen därpå. Ginza och CDON.COM 11/2) Bebop fick vänta ända till torsdag... Ginza... 12/2) Richard Andersson väntade fortfarande inför stundande helg. Leverantör: CD WOW! 15/2) Richard får plåster på såren - pris 99 kr... 18/2) iroise slår till och konstaterar att Sade har gjort det igen... :cool: 16/3) Matrixen försöker trixa sig in via lokala skivhandelsköp... Amazon.com levererar till slut min SADE-CD otullad från Auckland. Osprättad amerikansk inplastning och slutpriset inklusive frakt slutade på $14, d.v.s. ungefär 99 kr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts