Jump to content

SADE

Guest Musicus

Recommended Posts

• Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ginza levererade idag med...tillsammans med ett gäng andra skivor....allt helt och fint!

...och nu är hela dagens leverans inrippat och backup:at...och nu spelas Sade....

Jag vann inte....men fick massa goa skivor! :)

Jag tycker det roliga/intressanta med detta är att se hur de olika försäljningsställena levererar...kan vi på något sätt få detta sammanställt när alla har fått sina vore det intressant! Så kan alla notera vilken leverantör och vilken leveransdag det blev?

\\K-man

Ginza levererade idag med...tillsammans med ett gäng andra skivor....allt helt och fint!

...och nu är hela dagens leverans inrippat och backup:at...och nu spelas Sade....

Jag vann inte....men fick massa goa skivor! :)

Jag tycker det roliga/intressanta med detta är att se hur de olika försäljningsställena levererar...kan vi på något sätt få detta sammanställt när alla har fått sina vore det intressant! Så kan alla notera vilken leverantör och vilken leveransdag det blev?

\\K-man

Det blir ett perfekt trådinslag även om några av oss riskerar att hamna väldigt långt ner på listan... :D

Njea....deras "ej i lager" brukar oftast betyda att det tar en eller två dagar extra då de får dem från "externt" lager.....det är iallfall min erfarenhet....

Du hade rätt, K-man. Det bättrades på slutet. "Endast" 44 % restnoterat - men Sade finns med. Kommer hem på fredag. :)

Vi brukar oroa oss för tillväxten :) men många av de fjortonåringar jag har pratat med idag

visste att albumet var på gång... :o :cool:

Ja det verkar som detta spänner genom hela ålderstrappan. Dagens Industris helgbilaga hade en recention med fyra di av fem.

Verkar som damen i fråga har kultstatus.

Har inte hunnit med så många lyssningar än, men ingen besvikelse så här långt.

Tar med mitt ex till Audio Concept i eftermiddag för lite test av nya "musikanläggningar". :D:mm: De lär ha fått in lite nya "paket" vad jag läst i andra trådar. ;)

Calm

Väntar fortfarande.....

Igår var undertecknad på bvc för att vaccinera den minste med andra svininfluensasprutan.

Man gör ju precis som man ALDRIG skulle gjort innan man skaffade barn, nämligen mutade. Denna gång med choklad.

Väl på macken mittemot vårdcentralen, vad skådar mitt norra öga:

Vid disken, På Statoilmacken, Teleborg, Växjö står snyggt och prydigt SADE, Soldier of Love, 159 kr bredvid allsköns skräpmusik-cds, baguetter och spolarvätska!!!!

Och jag som bokade för säkert en månad sedan... :dead:

//Richard

Edited by Richard Andersson

Väntar fortfarande.....

Igår var undertecknad på bvc för att vaccinera den minste med andra svininfluensasprutan.

Man gör ju precis som man ALDRIG skulle gjort innan man skaffade barn, nämligen mutade. Denna gång med choklad.

Väl på macken mittemot vårdcentralen, vad skådar mitt norra öga:

Vid disken, På Statoilmacken, Teleborg, Växjö står snyggt och prydigt SADE, Soldier of Love, 159 kr bredvid allsköns skräpmusik-cds, baguetter och spolarvätska!!!!

Och jag som bokade för säkert en månad sedan... :dead:

//Richard

Det får mig att fundera hur megastor hon egentligen var innan hon gick in i tystnaden för 10-år sedan eller om det är en "Paul Pottare" skapad av skiv- och mediabranchen? Att jag fick tag på mitt ex var en ren tillfällighet då jag var på väg att betala en annan skiva i NK-kassan. Då stog den där och jag som inte ens hade beställt i förväg! Hade alla hennes tidigare skivor men då var det en mindre krets av audiofiler som gärna spelade henne.

Calm

Vi brukar oroa oss för tillväxten :) men många av de fjortonåringar jag har pratat med idag

visste att albumet var på gång... :o :cool:

Men tanke på den massiva reklamkampanj som skivan haussats med så skulle motsatsen vara mer förbryllande.

Vart annat reklaminslag på tex spotify är för "soldier of love"!!

Jag gjorde som Michael, kändes väldigt mycket same, same, lite lagom ofarligt för en "medelålders" HiFi-entusiast... ;)

ergo, inget för mej..

/ptr

har nu införskaffat cd:n samt lyssnat några gånger och mitt betyg blir: Sade har gjort det igen.

När alla Soldieralbum har landat sätter vi ihop placeringslistan och kan man inte va' först gäller det att komma sist... :D

Vi skulle ju även kunna ha en Sade-omröstning typ bästa album och där har jag mina aningar om det nu inte blir

just Soldier of Love.

• 3 weeks later...

9/2) Väl tillbaka på sida 6 börjar de första exemplaren dyka upp i denna Sade-tråd och först ut var calm via direktköp på NK denna utgivningsdag. Priset uppgick till 179 kr.

Inte heller om.s kunde hålla sig :) och slog till samma dag på Bengans. Ett inlägg av Kenneth avslöjade att Bengans pris låg på 149 kr. Amazon.com blev trots allt inte akterseglat och den första internetbeställningen anlände till Harryup. CDON.COM klarade sig också tack vare en beställning av Tompa som låg och väntade i brevlådan denna viktiga dag... :)

10/2) Calle B, K-man och om.s fick vänta till dagen därpå. Ginza och CDON.COM

11/2) Bebop fick vänta ända till torsdag... :) Ginza... :?:

12/2) Richard Andersson väntade fortfarande inför stundande helg. Leverantör: CD WOW!

15/2) Richard får plåster på såren - pris 99 kr... :)

18/2) iroise slår till och konstaterar att Sade har gjort det igen... :cool:

16/3) Matrixen försöker trixa sig in via lokala skivhandelsköp... :D Amazon.com levererar till slut min SADE-CD otullad från Auckland. Osprättad amerikansk inplastning och slutpriset inklusive frakt slutade på $14, d.v.s. ungefär 99 kr... :)

sade064.JPG