Timbre™ Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Det känns som att vägen till paradiset går via helikopterlandning och direkt följer en hårdrocksvariant av Paradise med ett häftigt driv som följs av en elegant nedväxling till nya rytmer i en av de tyngre favoriterna, No Ordinary Love. Från albumet Lovers Rock hämtas numren Somebody Already Broke My Heart, Flow och en alldeles underbar version av By Your Side. Man får 70 minuters framträdande på CD:n och publiken är nog ganska matt när det slutligen drar ihop sig till kriminalfinal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 En proffsig uppbackning och det här måste vara ett samspelt gäng. Albumet släpptes i USA den 5:e februari 2002. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Blev överaskad igår när jag tog in posten....där låg en talong som talade om att jag hade ett paket att hämta....och det enda jag beställt är skivor...så jag fick fart på mig för att hämta nya Sade-skivan....och vinna vår viktiga tävling.... ....men såklart var det inte det...utan något helt annat som jag fick.... \\K-amn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Blev överaskad igår när jag tog in posten....där låg en talong som talade om att jag hade ett paket att hämta....och det enda jag beställt är skivor...så jag fick fart på mig för att hämta nya Sade-skivan....och vinna vår viktiga tävling.... ....men såklart var det inte det...utan något helt annat som jag fick.... Spänningen förtätas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Spänningen förtätas... Absolut! ....ett par dagar kvar innan februari...och då börjar nedräkningen! :cool: \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Absolut! ....ett par dagar kvar innan februari...och då börjar nedräkningen! :cool: Endast bilddokumentär bevisföring räknas... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Endast bilddokumentär bevisföring räknas... :cool: Tur man införskaffat en snabb Nikon nu då! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Tänker puzzla ihop en alldeles egen kassett "Best of Sade" och det känns inte speciellt svårt... Obligatoriska spår från diverse album: Diamond Life Smooth Operator Your Love Is King Hang On To Your Love Frankies First Affair Promise Is It a Crime The Sweetest Taboo You're Not The Man Never As Good As The First Time Stronger Than Pride Love Is Stronger Than Pride Paradise Keep Looking Give It Up LoveDeLuxe No Ordinary Love Feel No Pain I Couldn't Love You More Like a Tattoo Kiss of Life Bullet Proof Soul Lovers Rock By Your Side King Of Sorrow Slave Song Lovers Rock Lovers Live Smooth Operator Kiss of Life The Sweetest Taboo Paradise No Ordinary Love By Your Side Allt i väntan på Soldier Of Love... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 "Soldier of love" har fått spille tid på Norsk radio nu, så det må være like før ... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 "Soldier of love" har fått spille tid på Norsk radio nu, så det må være like før ... Har inte hört ett endaste spår ännu men Soldier Of Love recenseras i dagens GT och där blev det fyra getingar. Hellre ett riktigt bra album per decennium än tio i skivhyllan men jag kan förstå skribentens önskan och uppmaning. Anders Dahlbom berättar också att Sade Adu upptäcktes som sångerska via Smooth Operator i det första bandet Pride. Kanske inte så konstigt att just Smooth Operator är inledning på den klassiska Sade-debuten Diamond Life. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Det bør jo ikke være mange dagene igjen nu, selv om låten har fått spilletid i Norge, har jeg ved tidligere anledninger vært me d om at release dato har variert med noen uker mellom Sverige og Norge .. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Vill förstås inte på något vis göra er andra oroliga men undertecknad har fått mail från CD-wow idag... Hon är på väg!! Den stora frågan är ju dock var resan startar. //Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Fick mail ifrån Amazon att skivorna skickats Dispatch Date: 8 Feb 2010 Destination: HUDDINGE, SE Estimated Arrival: 9 Feb 2010 :-) mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Estimated Arrival: 9 Feb 2010 :angry: // Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Da er det bare å smøre seg med den siste tålmodigheten, noe å lese mens man venter .... A Reluctant Return to the Spotlight http://www.nytimes.com/2010/02/07/arts/music/07sade.html mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Ginza har också gett livstecken från sig idag...undrar jag om det kommer ett "du har ett paket" SMS imorgon.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Ginza har också gett livstecken från sig idag...undrar jag om det kommer ett "du har ett paket" SMS imorgon.... Jag beställde 10 CD i fredags från Ginza. Endast 2 i lager. Tydligen är jazz och klassiskt för smalt för svenska sajter ... jag går tillbaka till Amazon igen ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Jag beställde 10 CD i fredags från Ginza. Endast 2 i lager. Tydligen är jazz och klassiskt för smalt för svenska sajter ... jag går tillbaka till Amazon igen ... Njea....deras "ej i lager" brukar oftast betyda att det tar en eller två dagar extra då de får dem från "externt" lager.....det är iallfall min erfarenhet.... \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Var på lunchen och hämtade mitt ex på NK Hamngatan i Stockholm 12:09 pris 179:- Tyvärr har jag inte med mig vare sig sladden till mobiltelefonen eller kameran. Men som bevis kan man väl bläddra i skivkonvolutet. På sidan 3 SADE iförd ett stort antal halsringar i afrostil. Senare i ett mittuppslag en vägg med ett antal fotografier där SADE:s foto är instucket i ramen på en ikonbild tillsammans med ett brunvitt fotografi på någon i hatt. Längs ned en uppstoppad gul fågel i en glasvitrin. Vad vinner man? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Var på lunchen och hämtade mitt ex på NK Hamngatan i Stockholm 12:09 pris 179:- Tyvärr har jag inte med mig vare sig sladden till mobiltelefonen eller kameran. Men som bevis kan man väl bläddra i skivkonvolutet. På sidan 3 SADE iförd ett stort antal halsringar i afrostil. Senare i ett mittuppslag en vägg med ett antal fotografier där SADE:s foto är instucket i ramen på en ikonbild tillsammans med ett brunvitt fotografi på någon i hatt. Längs ned en uppstoppad gul fågel i en glasvitrin. Vad vinner man? Calm Ære og berømmelse, samt å være først med å kunne nyte en hel aften i damens eminente selskap .... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Spotify ännu så länge - och det låter mycket bra!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Var på lunchen och hämtade mitt ex på NK Hamngatan i Stockholm 12:09 pris 179:- Grattis Erkänner mig besegrad. Vad vinner man? Befogad fråga. //Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Ære og berømmelse, samt å være først med å kunne nyte en hel aften i damens eminente selskap .... mvh Tackar! Säkert ett trevligt ljudmässigt damsällskap! Annars föredrar jag kvinnligt sällskap live. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Var på lunchen och hämtade mitt ex på NK Hamngatan i Stockholm 12:09 pris 179:- Tyvärr har jag inte med mig vare sig sladden till mobiltelefonen eller kameran. Men som bevis kan man väl bläddra i skivkonvolutet. På sidan 3 SADE iförd ett stort antal halsringar i afrostil. Senare i ett mittuppslag en vägg med ett antal fotografier där SADE:s foto är instucket i ramen på en ikonbild tillsammans med ett brunvitt fotografi på någon i hatt. Längs ned en uppstoppad gul fågel i en glasvitrin. Vad vinner man? Vi kommer att följa upp denna bevisföring men den gäller tills vidare. Effektivitetmätningens trofé blir en very special Best Of Sade Analog Compact Cassette endast utgiven i två exemplar... USA-köparna får tills vidare trösta sig via e-mail. Greetings from Amazon.com. We thought you'd like to know that we shipped your items, and that this completes your order. Your order is being shipped and cannot be changed by you or by our customer service department. Amazon.com items (Sold by Amazon.com, LLC): 2 Texas Flood $6.99 2 $13.98 1 Soldier of Love $9.99 1 $9.99 Shipped via Standard Int'l Shipping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Tackar! Säkert ett trevligt ljudmässigt damsällskap! Annars föredrar jag kvinnligt sällskap live. Calm Jeg holder med fullstendigt, liker de best live, men det er jo litt kul å väre först. Selv venter jeg på cdon orderen, men fikk alikevel utålmodig sneket meg til en tur innom Bengans i Gbg idag og kjöpt albumet, så det er lyttet gjennom i bilen på vei til jobb Så får cdon utgaven heller bli en present!. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Jeg holder med fullstendigt, liker de best live, men det er jo litt kul å väre först. Selv venter jeg på cdon orderen, men fikk alikevel utålmodig sneket meg til en tur innom Bengans i Gbg idag og kjöpt albumet, så det er lyttet gjennom i bilen på vei til jobb Två sprinterlopp ända fram till mållinjen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Man burde jo nesten visst bedre med cdon, men det kan nu bli interessant å se hvor de lander ifht de andre nettbutikkene ... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Fick mitt ex ifrån Amazon idag också. Nu vet jag inte riktigt vilken tid som skall räknas för en av mina söner var hemma och tog emot den vid lunchtid men jag kom ju hem efter jobbet. Känns som det borde kanske ha varit klarare regler för vad som gällde. Date Time Location Event Details 9 Feb 2010 11:49:00 AM SE Delivered mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Känns som det borde kanske ha varit klarare regler för vad som gällde. Nedanstående är från trådens första sida och calm lämnar tveklöst detaljerad information ur skivhäftet. Nu väntar vi bara på att alla kan få se den uppstoppade gula fågeln med egna ögon... Det här kan ju mynna ut i årets Sade leveranstävling. Vilken är den nionde bokstaven uppifrån räknat på CD-häftets sida tre eller någonting i den stilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Nedanstående är från trådens första sida och calm lämnar tveklöst detaljerad information ur skivhäftet. Nu väntar vi bara på att alla kan få se den uppstoppade gula fågeln med egna ögon... Om vi räknar tre textsidor in i häftet är sångtiteln "Long Hard Road" Nionde textraden är "I know it´s gonna be alright" dvs i. Första genomlyssningen ger lite intryck av en något mörkare röst än vad jag kommer ihåg av Sade. Gillar öppningsnummret och titellåten så här långt. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts