Haydn Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 Hej! Min bror håller på att avsluta en två månader lång semester ( ) ) och är just nu i L.A. För att en annan frusen stackare skall få hem lite svart guld, läs vinyl , måste jag uppge exakta adresser till skivaffärer i området. Så... HJÄLP! Om ni inte är bekanta med västkusten så avslutas resan i New York, så tips om affärer där uppskattas också! Som lite kuriosa kan jag berätta att det var magiskt att sitta med www.guitarcenter.com uppe och samtidigt snacka med brorsan som stod i Hollywoodbutiken och fingrade på ett hemmabygge av Scott Ian!!! Trots finanskris blev det en EVH Phase 90... Atomic punk någon? Tack för hjälpen! Mvh, Wilhelm Quote
Absolute Audio Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 I NY så finns det ett bra utbud kring Bleecker street i Greenwich Village. Finns både nytt och beggat och man kan få sej en god öl lyssnandes till morgondagens stjärnor på musikhimlen medans man hoppar mellan skivbutikerna. Quote
eliot Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 Denna länk borde hjälpa när det gäller LA //Eliot med iPhone från Bryssel Quote
Haydn Posted January 6, 2010 Author Posted January 6, 2010 Stort tack för hjälpen! Det är just detta som gör Euphonia till forumens Rolls Royce, snabba uttömmande svar utan syrliga kommentarer som att använda sökfunktion etc. (Inget ont om sökfunktionen, med ibland är det bråttom... ) Trevlig Helg! Mvh, Wilhelm Quote
Leif Eriksson Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Amoeba på Haight street är som Eliot skriver riktigt bra, finns även i LA och Berkley, Haight Ashbury området är f.ö. väldigt trevligt att besöka. I SF prova även 101 Records, 513 Green St, i närheten på Grant Avenue finn ytterigare en affr i riktning mot Coit Tower, jag kommer inte ihåg adressen. På Grant Avenue i riktning mot Columbus Avenue så finns The Saloon, bra Live Music varje kväll, mer bra live musik hittar du på Blues & Biscuits på 401 Mason Street och påLou´s vid Fishermans Wharf. Quote
Recommended Posts