Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som har en uppfattning om vad en Accuphase E-303x bör kosta

Varit medlem ett tag men inte postat innan så hoppas detta inlägg är ok och på rätt ställe :blush

Posted

Jag är dålig på Accuphase, och som i detta fall brukar jag kolla på Audiomarkt, Audiogon och liknande.

Kan vara svårt hitta ett ex med exakt samma modell, skick och ålder men med några sammanvägningar och jämförelser av nypris brukar man hitta hyfsat rätt.

Posted

Hm... Provar svara och tacka igen. Ingen aning var jag skicka min förra post :unsure:

Om jag formulerar om lite, är 7500:- rimligt för Accuphase E303x som skall vara i mycket bra skick?

Posted
Hm... Provar svara och tacka igen. Ingen aning var jag skicka min förra post :unsure:

Om jag formulerar om lite, är 7500:- rimligt för Accuphase E303x som skall vara i mycket bra skick?

Kollade lite på nätet och hittade lite fakta ... E303X Såvitt jag förstått så tillverkades X-modellen fram till 1983. Det innebär att den har några år på nacken. Jag kan inte bedömma om 7,500 är ett bra pris. Jag vill bara att Du också fundera på om den kan servas för förr eller senare kommer väl någon kondensator att torka in. Men det behöver ju inte vara något problem annat än frustration och kostnader.

Timbre kanske vet besked!?

Posted
Timbre kanske vet besked!?

Är förstärkaren Sverigedistribuerad handlar det egentligen bara om en sak. Fanns den med i sortimentet innan Audio S slog igen upplever jag priset som väl tilltaget men därefter rusade Accuphasepriserna i höjden och ingenting var sig likt.

E-303X dök upp på marknaden 1983/84 och kan därmed vara ett gränsfall.

Posted

Tack

Enligt vad jag hittar tillverkades den 83 -89 vilket fortfarande skulle innebära ca 20 år om den var av nyaste årgång.

Jo det är rätt med reperations tankarna men Accuphase, Luxman, Sansui osv är ju så j.vla snygga oxå..... tyvärr

Men det innebär inte att jag vill göra en helt Kass affär för det.

Fler tankar.....?

Oj, där han man inte med riktigt, igen :blush

Audio S vad var det, svensk återförsäljare?

Posted
...tillverkades X-modellen fram till 1983. Det innebär att den har några år på nacken. Jag kan inte bedömma om 7,500 är ett bra pris. Jag vill bara att Du också fundera på om den kan servas för förr eller senare kommer väl någon kondensator att torka in.

Elektrolyterna kan nog behöva bytas efter över 25år - elektrolyterna i mitt första CAT-försteg från mitten på 80-talet var jag tvungen att byta för några år sedan då de läckte och drog ström :(

Posted
Audio S vad var det, svensk återförsäljare?

Audio S var tidigare Audio Stockholm och dåvarande importör av Accuphase. Runt 1980 började de sälja "rakt över disk", d.v.s. utan mellanhänder och är E-303:an inköpt denna väg känns det begärda priset högt. Som jämförelse kan nämnas 6500 SEK för ett P-260 2X30W klass A år 1982. Servicen var utmärkt men tyvärr höll inte konceptet och Audio S bommade igen.

Posted

Man bockar och bugar för snabba trevliga och bra svar, min tolkning blir att jag nog får försöka plocka ner priset en aning...... får väl se hur det går