Schill Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Fick ett samtal idag, Från POLISEN En viss Marita på tekniska roteln i Uppsala. - Hej Marita på Tekniska roteln i Uppsala. Vet du var din Saab är? - Ja, på min parkering hoppas jag? - Nja du kanske vill kolla det. - ok??? Går och kollar.....ingen bil. - ok vet du var min bil är? - Ja den står i entren på Team Sportia i Boländerna i Uppsala. - ohh, fan Och på det spåret är det. Hållt på hela dan med försäkringsbolag,polis Bärgare mm. Skottpengar på Biltjyvar och annat löst folk :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: Quote
oLjud Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Min farbror fick sin bil stulen på nyårsafton natt också, de hittade den senare på natten lite längre bort tillsammans med en full gubbe som försökt köra bilen efter en smal oplogad gångväg efter att kört in i flera bilar på vägen. Så tur var så hade inte bilen några större skador! Sedan så hade jag en av mina brorsor i slagsmål; några som trampat rakt in i deras lägenhet och var ute efter bråk, helt stört! Jag hoppas det löser sig för dig! Quote
conan Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Sedan så hade jag en av mina brorsor i slagsmål; några som trampat rakt in i deras lägenhet och var ute efter bråk, helt stört! Liknande hände mig också när jag och en kompis satt och snackade i soffan. Vi spelade Stephane Grappelly när en full student slet upp ytterdörren och stormade in i lägenheten. Vi blev minst sagt förvånade. Han gick bara rakt in och stod och lyssnade mellan planarerna. Man vet ju aldrig vad som skulle hända eller hur en påverkad ska reagera så han fick stå en stund tills låten var slut ... sen gick han ut med viss hjälp. Det slutade lyckligt den gången. Quote
Greensleeves Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Jag hoppas verkligen att fortsättningen på år 2010 blir lite lugnare än vad fallet verkar ha varit för vissa av hjältarna här på forumet! Quote
Timbre™ Posted January 1, 2010 Posted January 1, 2010 Skottpengar på Biltjyvar och annat löst folk :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: Fanns det inte en period när bilstöld benämndes billån och biltjuvar måste följaktligen ha kallats billånare... Man kan bli trött för mindre. Quote
Rutger Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 - ok vet du var min bil är? - Ja den står i entren på Team Sportia i Boländerna i Uppsala. - ohh, fan Åh, du var indirekt inblandad i denna smash-and-grab-kupp. Jag läste om den och tänkte i mitt stilla sinne: "Detta är en reklamkupp från Team Sportia - så lite folk där varje gång jag passerar, men nu hamnar de plötsligt i samma liga som juvelerare och urmakarbutiker." Du får mitt i eländet trösta dig med att det kunde ha varit värre. Tänk om de hade använt din bil för att forcera On-Off- butiken på andra sidan gatan... Ett veritabelt helgerån för varje audiofilsjäl. Din SAAB hade måst förskjutas från familjen. Quote
calle_jr Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 (Sorry Schill, det var Rutger som försatte mig i detta mood) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.