Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fick ett samtal idag, Från POLISEN :o

En viss Marita på tekniska roteln i Uppsala.

- Hej Marita på Tekniska roteln i Uppsala. Vet du var din Saab är?

- Ja, på min parkering hoppas jag?

- Nja du kanske vill kolla det.

- ok???

Går och kollar.....ingen bil.

- ok vet du var min bil är?

- Ja den står i entren på Team Sportia i Boländerna i Uppsala.

- ohh, fan

Och på det spåret är det. Hållt på hela dan med försäkringsbolag,polis

Bärgare mm.

Skottpengar på Biltjyvar och annat löst folk :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Posted

Min farbror fick sin bil stulen på nyårsafton natt också, de hittade den senare på natten lite längre bort tillsammans med en full gubbe som försökt köra bilen efter en smal oplogad gångväg efter att kört in i flera bilar på vägen. Så tur var så hade inte bilen några större skador!

Sedan så hade jag en av mina brorsor i slagsmål; några som trampat rakt in i deras lägenhet och var ute efter bråk, helt stört!

Jag hoppas det löser sig för dig!

Posted
Sedan så hade jag en av mina brorsor i slagsmål; några som trampat rakt in i deras lägenhet och var ute efter bråk, helt stört!

Liknande hände mig också när jag och en kompis satt och snackade i soffan. Vi spelade Stephane Grappelly när en full student slet upp ytterdörren och stormade in i lägenheten. Vi blev minst sagt förvånade. Han gick bara rakt in och stod och lyssnade mellan planarerna. Man vet ju aldrig vad som skulle hända eller hur en påverkad ska reagera så han fick stå en stund tills låten var slut ... sen gick han ut med viss hjälp. :) Det slutade lyckligt den gången.

Posted
Skottpengar på Biltjyvar och annat löst folk :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Fanns det inte en period när bilstöld benämndes billån och biltjuvar måste följaktligen ha kallats billånare... :D

Man kan bli trött för mindre.

Posted
- ok vet du var min bil är?

- Ja den står i entren på Team Sportia i Boländerna i Uppsala.

- ohh, fan

Åh, du var indirekt inblandad i denna smash-and-grab-kupp.

Jag läste om den och tänkte i mitt stilla sinne: "Detta är

en reklamkupp från Team Sportia - så lite folk där varje gång

jag passerar, men nu hamnar de plötsligt i samma liga som

juvelerare och urmakarbutiker."

Du får mitt i eländet trösta dig med att det kunde ha varit

värre. Tänk om de hade använt din bil för att forcera On-Off-

butiken på andra sidan gatan... Ett veritabelt helgerån för

varje audiofilsjäl. Din SAAB hade måst förskjutas från familjen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...