Jump to content

Recommended Posts

Posted

Julen 09 planar sakta ut och ett nytt decennium är på väg in. Ett händelserikt år på Euphonia och november månad sticker fortfarande upp som en stående våg runt 11 Hz. Frekvensen tyder på stort lyssningsrum :) och visst var det full fart i november men övriga perioder visar också prov på trevlig besöksstatistik. Anledningarna till detta är kanske lika många som antalet besökare men här kommer ett försök till årssammanfattning med tre ord:

Musikavnjutning - Ett absorberat gäng på Euphoniaträffen hos PL Audio i april.

Foto: calle_jr

DSC_2753.JPG

Hifidokumentation - P-pan optimerar skärpeinställningar vid Euphoniaträffen hos Kenneth Englund Audio i februari. Foto: Bebop

Ppan.jpg

Hifiäventyr - Eliot är ute på alpina upptäcktsfärder i årets kontinentalrapport. Vi har fått fantastiska bildtrådar från två skilda kontinenter detta år. Skådar vi ytterligare bakåt i tiden blir det tre. Foto: eliot

hr09-065.jpg

Även decemberfinalen bäddar för ett hifiintensivt decenniumskifte och därför läggs tråden upp redan nu.

Ett stort tack för året som gick och Ett Gott Nytt 2010!

bomb002.JPG

Posted

Läckra och talande bilder och en bra sammanfattning på forumåret som gått, tycker jag.

Själv kan jag sammanfatta mitt hifi-år med 3 månaders stillestånd och abstinens under ett genomfört stambyte i lägenheten där stora delar av anläggningen varit emballerad i plast. Därav lägre aktivitet och deltagande.

Årets höjdpunkt besök i Denver och Rocky Mountain Audiofest. Tyvärr av samma skäl som ovan och arbetsmässigt slitit, har jag inte kunnat rapportera än. Hoppas jag får tid. En annan höjdpunkt var ett kort besök hemma hos en viss forumledare och hans system som satte spår i minnet. Joe Sample-pianot enastående! :D:mm:

Ett tidigt Gott Nytt År tillönskas alla på forumet.

Calm

Posted

Allt annat än trådtorka 2009.

Här var Timbre själv lite ängslig att bli ansvarig för sopborsten;

factory049.JPG

Dagar i kabelmakarns fabrik. Foto: Timbre

Det är aldrig enbart dokumentation i bilderna. Alltid något som förhöjer känslan;

verity060.JPG

Tema Verity Audio, Part One to Three. Foto: Timbre

bohusmeeting044.JPG

Euphoniaträff på Bohus Sound Studios. Foto: Timbre

studio127.JPG

Euphonia goes Studio. Foto: Timbre

Gott Nytt År!

Posted

Gott nytt år allihop! :)

Jag hoppas på ett nytt och bättre år, med mer musik och kanske lite hifi också.. ;)

Posted

2009collage3.jpg

Det har verkligen varit ett händelserikt Hi-Fi år och jag tänkte få passa på att tacka

alla trevliga entusiaster som under året haft vänligheten att släppa in mig och kameran i sina fina lyssningsrum.

För utan er hade det inte blivit mycket till reportage från min sida.

Året var också fyllt av många demonstrationer och minimässor som gav anledning till att besöka

andra landsändor än den egna hemmaplanen, alltid lika trevligt att träffa nya som gamla ansikten.

Så ni som tog er tid för att fixa alla dessa träffar, både privata som kommersiella, ett stort tack för att ni lägger tid och möda på att arrangera.

Jag hoppas och önskar att ni alla får avsluta året med trevligt umgänge, god mat och bra musik.

Gott Nytt År på er.

Mvh

P-pan

Posted

2009collage3.jpg

Det har verkligen varit ett händelserikt Hi-Fi år och jag tänkte få passa på att tacka

alla trevliga entusiaster som under året haft vänligheten att släppa in mig och kameran i sina fina lyssningsrum.

För utan er hade det inte blivit mycket till reportage från min sida.

Året var också fyllt av många demonstrationer och minimässor som gav anledning till att besöka

andra landsändor än den egna hemmaplanen, alltid lika trevligt att träffa nya som gamla ansikten.

Så ni som tog er tid för att fixa alla dessa träffar, både privata som kommersiella, ett stort tack för att ni lägger tid och möda på att arrangera.

Jag hoppas och önskar att ni alla får avsluta året med trevligt umgänge, god mat och bra musik.

Gott Nytt År på er.

Mvh

P-pan

Ett särskilt tack till årets hifi-fotograf!!

Gott Nytt Foto År

önskar

Calm