Ranefjord Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Köpte numret när vi var på väg till Matså och glömde sen bort det. Hittade det för ett par dagar sen. Inte ofta jag köper HiFi-press, men vem kan motstå numret med besöket hos Timbre, Micro Utopia och Nordost kablage?! Överlag skoj nummer faktiskt! Vi lokalbor här nere håller med om att Micro Utopia inte kom i full blom på Köpenhamnsmässan! Kul att man inte hört helt galet. :cool: Hembesök är mycket rolig läsning föresten! Mer sånt tror jag på. Quote
Guest Jorma Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Köpte numret när vi var på väg till Matså och glömde sen bort det. Hittade det för ett par dagar sen. Inte ofta jag köper HiFi-press, men vem kan motstå numret med besöket hos Timbre, Micro Utopia och Nordost kablage?! Överlag skoj nummer faktiskt! Vi lokalbor här nere håller med om att Micro Utopia inte kom i full blom på Köpenhamnsmässan! Kul att man inte hört helt galet. :cool: Hembesök är mycket rolig läsning föresten! Mer sånt tror jag på. Det blir fler hembesökreportage framöver. Gissa hos vem :cool: Quote
new order Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Appropå Nordost recensionen,jag har haft (OCH HAR)väldigt svårt att smälta att en nätkabel ska göra så stor skillnad ljudmässigt(trots att jag hört skillnader!) Då har jag intalat mig att det måste bero på att det beror på att dessa kablar är så pass bra skärmade,och det är därför man hör skillnader,avstörning helt enkelt. Denna teori ställs helt på ända när nordosts nätsladdar är oskärmade!!!Är det någon som kan förklara det här,för jag fattar ingenting!? Hur kan de sista metrarna göra en sådan skillnad? Som luttrad hifi-entusiast så är man van att få konstiga blickar från icke hifi-intresserad släkt och vänner.Skulle man säga att,"jo du förstår,jag ska förbättra anläggningen lite,med nya nätkablar för xxx tusen kronor" så misstänker jag att man skulle bli omyndigförklarad!! En jäkla tur är att nätkablaget sitter på baksidan,i alla fall! Quote
Guest IHS Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 På mässan i Luleå förra året lät Micro Utiopan otroligt imponerande, tyckte jag. Medans dess större syskon fick slåss med rumsakustiken på sedvanligt mässmanér. Quote
Ranefjord Posted August 13, 2004 Author Posted August 13, 2004 Det blir fler hembesökreportage framöver. Gissa hos vem Ser fram emot det Jorma! Det där med nätkablar är ett mysterie, men jag orkar inte bry mig om varför längre. Det funkar och det duger fint åt mig. Jag är ju humanist för 17! :cool: Quote
Järven Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Ranefjord! Hvis du kommer tll HIGHfidelitys stand på Arken - bedst fredag - kan du indkassere et stk. venligt håndtryk fra undertegnede for dine pæne ord. Jeg håber også at gense Jorma, Timbre og de 2 "Mårten Design" brødre. God weekend Johnny, HIGHfidelity Quote
EAR Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Jag kommer också till Arken såklart.Skall bli väldigt trevligt att träffa Jorma timbre ranefjord med flera igen. Mats Quote
Ranefjord Posted August 13, 2004 Author Posted August 13, 2004 Järven: I'll be there! EAR: Ska bli jättekul att ses igen! =) Tror mässan kommer att bli den bästa hittills. Både socialt och ljudmässigt. Quote
EAR Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Ranefjord:Detsamma tycker jag Tycker att ni kan masa er hit till Ystad nångång och lyssna på lite hembygge bla Quote
Akeg Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 EAR, trevligt med någon närboende hi-fi-"galning". Har Du prylar Du vill få provlyssnat så är även jag intresserad. Jag bor i Skurup så avståndet är definitivt inget hinder. Du kan väl skicka ett PM om Du har lust att dema prylarna. Jag kommer för den delen gärna samtidigt med de andra grabbarna så kan man få bekanta sig med dem också. Men det blir kanske lite tjockt med folk samtidigt? Hur som helst, hör gärna av Dig. Mvh Akeg Quote
Recommended Posts