vovven Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Var tomten snäll mot Er och la några plattor under granen? Quote
ynnorc Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Hej, Inga skivor men dock en månads Spotify Premium från barnen. Ett klart steg upp från Soptifys vanliga kvalitesnivå, dessutom skönt att slippa reklamen. Spotify är ett utmärkt sätt att lyssna på okänd musik. Allt finns inte men mycket som jag aldrig hört. Spotify är kanske inget för fin-lyssningen men duger till varadagsbakgrundslyssning. Ynnorc Quote
Ekman Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Japp fick Alice in Chains första platta facelift och även en liveplatta med Townes van Zandt, live at the old quarter, Houston Texas. Om nu bara mitt nya "slutsteg" kan dyka upp snart också Quote
Timbre™ Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Var tomten snäll mot Er och la några plattor under granen? Löste detta på egen hand och med assistans av CDJapan.com blir det förhoppningsvis en bossanovafylld vår med Lisa Ono... Jultomten har väl aldrig jobbat på Tullverket... Quote
diffen Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Tomten var snäll mot mig, fick denna...på vinyl dessutom. Tack Tomten Quote
Chr. R. Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Var tomten snäll mot Er och la några plattor under granen? Ingen plader her, men tomten kom fra Fyn i mandags med en masse kasser Quote
vovven Posted December 25, 2009 Author Posted December 25, 2009 För egen del fick jag dennna, rekommenderas. Gillade henne när jag såg henne under IDOL men trodde väl aldrig att jag skulle önska en skiva av henne. Här kommer en annan goding som hela världen tagit till sitt hjärta. Ligger visst etta på Englandstoppen. Quote
plundin™ Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Här kommer en annan goding som hela världen tagit till sitt hjärta. Ligger visst etta på Englandstoppen. Mej undantaget då, tycker hon är lika tragisk som Paul Potts... Men det var väll därför Tomten inte kom alls i år... /ptr Quote
P-pan Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Jodå, Tomten hittade hit och under granen låg klappar av både stort och litet ljudformat... ... god fortsättning på er. //Pan Quote
Guest B-200 Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 sia- some people have real problems Trentemøller Quote
Ekman Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Mej undantaget då, tycker hon är lika tragisk som Paul Potts... Men det var väll därför Tomten inte kom alls i år... /ptr Jag är med dig Plundin, usch usch usch... Quote
Rightrider Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 En ny skiva med Shpongle kom i November.... "Ineffable Mysteries From Shpongleland" Ok. Men "Nothing Lasts" är lite mer lättlyssnad. (Electronica/Dance) Gott ny År! Quote
eliot Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 Jag fick Johnny Cash: Songs of our soil som Columbia six eye mono original CL 1339 Quote
Nik Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Hej. Tomten kom med Mikael saxells julskiva "the living room receordings" //Nikola Quote
calm Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 På önskelistan och given av sonen, årets stjärnsaxofonist med nysläppt album. Calm Quote
conan Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Inga plattor - men det var ganska väntat. Det är svårt att köpa musik till mig, tror jag. Jag vill gärna bli motbevisad här på forumet om någon kan rekommendera en platta som jag också kommer att gilla så mycket att jag köper den!! Plattan jag köpte åt mig själv var Paperboys - Live at Stockfisch. En del låtar är snarlika de som Bothy Band spelade. Quote
Timbre™ Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Man skall i.o.f.s. leva i nuet och julen är inte ens över men jag har nog aldrig varit så otålig som i dessa väntans dagar. Det här kan helt enkelt inte gå fel... Quote
gcs Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Jag hörde Lisa Ono i radions P2. Konstaterade att hon låter som en kopia av Astrud Gilberto. Med andra ord ingenting nytt. Kollade också hennes skivor på CDon. Pris över 600 spänn!!!! Quote
Timbre™ Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Jag hörde Lisa Ono i radions P2. Konstaterade att hon låter som en kopia av Astrud Gilberto. Med andra ord ingenting nytt. Kollade också hennes skivor på CDon. Pris över 600 spänn!!!! Soul & Bossa är prissatt till 759 kr och det finns ingenting på den krängarsidan som garanterar att det är HQCD-utgåvan... Deras varuhantering riskerar dessutom att den kommer fram i undermåligt skick. Quote
Ekman Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Beställde nyligen tre skivor hos cdon, på ALLA TRE så var mittenpiggarna i fodralet helt eller delvis trasiga. Quote
conan Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Beställde nyligen tre skivor hos cdon, på ALLA TRE så var mittenpiggarna i fodralet helt eller delvis trasiga. Trist - men inte ovanligt. I 9 fall av 10 brukar jag också få trasiga plastaskar. Någon borde säga åt skivbolagen att investera 1 krona extra per ask och få bättre och snyggare kvalitet på askarna. Bannlys också piggarna ... in med de "amerikanska" ribborna istället. Quote
Timbre™ Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Beställde nyligen tre skivor hos cdon, på ALLA TRE så var mittenpiggarna i fodralet helt eller delvis trasiga. Fodralet är ju lätt utbytt men problemet är att skivan kan ha valsat omkring inne i plastasken och se ut som ett tekoppsunderlägg vid framkomsten... Det har hänt alltför ofta och dessutom har jag packat upp CD som visat alla tecken på att vara begagnade eller återsända. Priset på Lisa Ono är ett hån mot kunderna och tyder på förakt. Bort med CDON.COM! Quote
gcs Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Jag har ändå köpt massor av skivor från CDon och för mig har det bara hänt ett par gånger att boxen varit skadad. Nu tycker jag ändå att priset på skivor som jag vill ha har blivit galet höga så därför har jag dragit ner och kommer att helt sluta köpa från CDon. Quote
Guest om.s Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Har også opplevde cover og tagger ödelagt ett antall ganger fra cdon, men, de fikk svar på tilfellene via en kundenket man fikk svare på her om dagen .. mvh Quote
P-pan Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 Att varor, och i synnerhet cd-konvolut, går sönder under frakten är ju inget nytt. Vad som stör mig mest är att många av våra svenska internet "krängare" av cd skivor inte har vett att investera några kronor x-tra på emballaget. Ett litet enkelt trick är att lägga en liten bit bubbelplast mellan skivan och insidan av konvolutet. Skulle frakthanteringen resultera i att dessa små centrum piggar lossnar så sitter ju skivan fortfarande fastklämd i konvolutet och risken för att det blir en repig skiva minskar drastiskt. Skulle tro att piggarna dessutom håller bra mycket bättre iom att klämrisken minskar pga bubbelplastens mothåll inifrån. Sen att man skickar produkterna i wellkartonger som har luftkanaler av microkaraktär gör ju inte saken bättre. Men framför allt.... VAR ÄR INNEREMBALLGET ... mellan skivorna och kartongen ? Eftersom CDon redan har nämnts så får de bli min syndabock oxå. Har upprepade gånger mailat och påpekat den usla emballeringsteknik de använder och varje gång har svaret varit det samma... Vi beklagar det inträffade. Vad för sorts konvolut var det som gick sönder ? Det som "gick sönder" för CDons del var att jag slutade handla. Ni som någon gång handlat från Elusive Disc vet hur man med lite vett kan få till en kalasbra paketering Hua det blev mycket negativt här men jag blir så frustrerad när man som företag inte äns kan ta till sig lite konstruktiv kritik som ligger i deras egna intresse för att i framtiden uppvisa lite bättre kundvård och service. Så för min del är/blir det... CDoff Quote
Timbre™ Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Så för min del är/blir det... CDoff Årets ordpyssel... Den va' bra! Quote
new order Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Jag fortsätter handla på cdon.Har som ni haft vissa problem med deras emballage.Men tycker det har funkat bättre sedan de nya emballagen kom.Man får nya cd-askar utan diskussion om man säger till.men det borde inte behövas. Men visst kan de lära sig av andra utländska aktörer.De skivor jag köpt från amerikanska CDconnection har varit exemplariskt emballerade. Quote
Absolute Audio Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Blev inga skivor av tomten Däremot denna tavla som kommer att få pryda hifirummet Ska bara ta reda på vilken vägg vätter åt mecca. Quote
kenneth Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Mej undantaget då, tycker hon är lika tragisk som Paul Potts... Men det var väll därför Tomten inte kom alls i år... /ptr Boel fick skivan av en av döttrarna, eller var det av katten, jag kommer inte ihåg till skillnad från Potts kan Susan Boyle sjunga.....och det hon har klarat av är ju ganska enastående. Hade hon sett ut som Victoria Silverstedt hade hon inte behövt ställa upp i en talangtävling! Quote
Recommended Posts