Jump to content

Recommended Posts

Posted

Marten gör en storsatsning på CES 2010. Vi presenterar en helt ny modell Marten Heritage Getz, som är en en helkeramisk trevägare med slavbassytem.

Vi kommer också ha CES premiär för vår nya referensmodell Marten Coltrane Momento.

marten_pressrelease_getz_momento.jpg

Posted

God helg & Gott Nytt År

Lycka till på CES 2010!

Fråga! Vad är det för skillnad mellan och pris på Marten Heritage Getz och Marten Heritage Bird?

Undrar Göran J

Posted

Tack för lyckönskningen, vi är mitt i slutförberedelserna för CES - mässan och det skall bli extra roligt denna gång när Marten får så stor exponering med högtalare spelandes i sex olika rum

Getz är en trevägare precis som Bird och de olika modellerna ser snarlika ut framifrån, men den ena 9" basen på Getz är passiv (slavbas), Bird är en basreflexkonstruktion med nedåtriktad basport. Diskanten i Getz är keramisk och inte en diamant som i Bird, Getz är inte heller lika fysiskt djup som Bird och väger ca 35 kg jämfört med Birds knappa 50 kg. Internationella priset för Bird är ca 22000 Euro och Getz ca 15000 Euro. I Sverige kostar de något mindre.

Gott slut och gott nytt till alla hifivänner önskar Marten.

Ps. Den som vill kan följa våra äventyr på CES mässan i Martens relativt nystartade blogg http://marten.se/blog/ Ds.

Posted
I mina ögon det mest framgångsrika svenska hifimärket!

Det är kul med lyckade satsningar. Dit får man väl också räkna Jorma, Bladelius, Primare, Audio Pro och Supra

Posted

Även på Denvermässan såg jag åtminstående 2 rum som innehöll Marten Bird. Av kommentarerna från åhörarna så var man imponerad av vad man hörde också i relation till storleken på högtalaren.

Själv tycker jag att det är extra roligt att hitta svenska produkter på en internationell mässa i hård konkurrens med andra betydligt större producenter.

Calm

Guest justaudiomagic
Posted

Vill börja med att gratulera Mårten Design för Sveriges isärklass vackraste skapelser!

Tyvärr har jag ännu inte fått nöjet att lyssna på ett par, o ärligt skäms jag lite för det.

Med Leifs tillåtelse bestämmer jag gärna en datum för en heldag att gå genom/lyssna på sortimentet.

Tar gärna med lite egna skivor då man har ett par referenser.

Oehört olyckligt att jag inte har tid eller råd att åka till CES 2010

Lycka till !!

Posted

Nu är det snart dags att öppna 2010 års CES mässa, det är bara någon timme kvar och vi är spända och förväntasfulla inför det som komma skall. Det är ju så mycket som kan gå fel i sista stund som att någon komponent kommit bort i hanteringen eller att något går sönder. Många producenter kommer med helt nya produkter som i värsta fall kommer direkt "ur kylskåpet" och många kan av ren utmattning inte uppskatta ljudet till fyllo från sitt system. Det är dock tur att Marten har erfarenhet från många mässor; det mesta brukar ordna till sig (falla på plats) under den första dagen.

Påminner igen om att den som har lust kan följa våra vedermödor i Martens blogg: http://marten.se/blog/

Hälsningar från ett varmt och soligt Las Vegas

Marten