Jump to content

Nytt hos Plind

Recommended Posts

Posted (edited)

Sista alternativet!  Jag kan egentligen inte ett skvatt om det här men eftersom de rekommenderade den uppställningen så ville jag testa eftersom jag hade allt som krävdes tillgängligt. Det är fortfarande finswitchen som sitter närmast streamern. Tror tanken med den enklare buffertswitchen är att den kan fånga upp en del skräp som kommer från routern och avlasta finswitchen som kan vara dedikerad till stereon.

Edited by plind
  • Replies 786
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nybakad gäst på besök 🥮 

För några år sedan hade jag en hårddiskspelare som kunde rippa skivor till intern hårddisk och sedan spela upp dessa. Bra ljud och väldigt bekvämt, men tyvärr avled den 2017 och ingen support fan

Posted Images

2 hours ago, plind said:

Sista alternativet!  Jag kan egentligen inte ett skvatt om det här men eftersom de rekommenderade den uppställningen så ville jag testa eftersom jag hade allt som krävdes tillgängligt. Det är fortfarande finswitchen som sitter närmast streamern. Tror tanken med den enklare buffertswitchen är att den kan fånga upp en del skräp som kommer från routern och avlasta finswitchen som kan vara dedikerad till stereon.

Intressant har hört även från andra som sagt att det blir bättre med att ha två switchar, gärna en äldre model av Ciscos.

Jag tog nyss och koppla in min gamla switch före finswitchen och döm till min förvåning så verkar det blir bättre, som att det blir en behagligare flow och mjukhet har känt av att finswitchen ensam blir lite för torr och lite för på!

Edited by Sammy
  • 2 weeks later...

Anledningen till besöket är inte så roligt dock. Min stora kära AMR-spelare/dac krånglar och behöver lite omvårdnad :tv18:

Lab 12 lät till en början lite slank och hård. Inte konstigt med tanke på att den är nästan helt ny och oinspelad.

Nu när jag spelat på den hela helgen börjar det låta riktigt bra:tongue:

Den är lite "lättare om foten" än AMR, det känns som om musiken går lite snabbare! Aningen högre upplösning känns det oxå att den har.