Absolute Audio Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 Måste bara tipsa om denna lilla App till Iphone eller Ipod touch. Records Med denna App kan du söka igenom discogs arkiv på skivor. Via titel, artist eller katalognummer. Funkar hyfsat och av tre skivor jag provade hittade den en via katalognummret. Inte helt pjåkigt att ha med sej på loppisrundan. Finns som gratis version eller en betalvariant för 15kr. Jag köpte den för 15kr så jag stödjer en vidarutveckling av app'en. Bästa vore ju om man kunde på detta sätt göra en skivlista att alltid ha med sej, ibland kan det vara svårt att komma ihåg alla skivor som står i hyllan. Quote
Guest B-200 Posted December 20, 2009 Posted December 20, 2009 ännu ett skäl att köpa iphone. Det hopar sig verkligen, de här appsen som finns till apple produkterna är inte dåligt alls. Nyfiken blir man verkligen. Quote
Absolute Audio Posted December 20, 2009 Author Posted December 20, 2009 ännu ett skäl att köpa iphone. Det hopar sig verkligen, de här appsen som finns till apple produkterna är inte dåligt alls. Nyfiken blir man verkligen. En bekant brukar skämtsamt säga att han älskade sin Iphone mer än sina barn Makalös manik! Quote
ukiro Posted December 20, 2009 Posted December 20, 2009 Varför inte bara använda discogs.com i telefonens webbläsare? Jag har gjort en ikon som länkar direkt till min wantlist för snabb åtkomst. Quote
eliot Posted December 20, 2009 Posted December 20, 2009 Med denna App kan du söka igenom discogs arkiv på skivor. Via titel, artist eller katalognummer. Funkar hyfsat och av tre skivor jag provade hittade den en via katalognummret. Inte helt pjåkigt att ha med sej på loppisrundan. Finns som gratis version eller en betalvariant för 15kr. Jag köpte den för 15kr så jag stödjer en vidarutveckling av app'en. Bästa vore ju om man kunde på detta sätt göra en skivlista att alltid ha med sej, ibland kan det vara svårt att komma ihåg alla skivor som står i hyllan. Jag förstår inte vitsen med den - stöter man på en skiva man är intresserad av så köper man den oberoende om man har en lista eller inte. Ingen lista kan tala om om skivan är bra så jag brukar kolla efter omdömen på en specifik skiva när jag ser den och på det viset köper jag skivor numera. Jag har t.ex. gått in på Bebops tråd om Freddie Hubbard och läst om en viss skiva jag hade i handen - Jag har inte så många skivor att jag inte vet vad jag inte har Quote
Absolute Audio Posted December 21, 2009 Author Posted December 21, 2009 Jag förstår inte vitsen med den - stöter man på en skiva man är intresserad av så köper man den oberoende om man har en lista eller inte. Ingen lista kan tala om om skivan är bra så jag brukar kolla efter omdömen på en specifik skiva när jag ser den och på det viset köper jag skivor numera. Jag har t.ex. gått in på Bebops tråd om Freddie Hubbard och läst om en viss skiva jag hade i handen - Jag har inte så många skivor att jag inte vet vad jag inte har Hehe, vi kan ju inte alla ha samma snorkoll på skivor, utgåvor, pressar osv. Men med en Iphone i handen För mej så skulle den kunna användas så här: Jag står med en Gentle Giant - Octopus skiva i handen, handlaren vill ha 400kr för den. Jag knappar in katalognummret och upp ploppar att detta är en hollänsk press Och då är frågan om den inte borde kosta runt 150kr. Jag lyssnar ju på en hel del musik som spelades in före jag föddes, och då är det svårt att veta vilket bolag som gav ut den först. Om det ska vara Vertigo-swirl, Chrysalys pink banner, Atlantic red/plum osv. osv. Quote
Recommended Posts