K-man Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 Ja...inte mycket till trådämne kanske...men jag måste få skriva av mig min frustration över hur man skall kunna få koll på vilka skivor man rippat in....då jag plockade undan cd-spelaren satsade jag på att läsa in de skivor som förstunden var "populära"...och sedan undan för undan öka cirkeln. Nu har jag kommit så långt att det är dags att läsa in rubbet...och har börjat i "ena sidan"....men...med jämna mellanrum blir någon skiva flyttad...och så är cirkusen igång igen.....man kanske skulle gjort ngn väl dold märkning på omslaget när den var inläst...lätt att vara efterklok. När alla är inlästa tänkte jag stoppa undan skivorna...och då är ju "bläddringsfunktionen" som kan hitta skivor som inte rippats borta....hmm...hur har ni andra gjort? \\K-man Quote
SorenG Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 Jag tog en trave åt gången från cdhyllan. När den var rippad åkte de in i mina nyinskaffade cd-lådor i alfabetisk ordning. Funkade bra för mig. Var inte skivan i stället så var den rippad och sorterad.... Quote
K-man Posted December 19, 2009 Author Posted December 19, 2009 Ja, det var väl så jag gjort också......OM det inte var som så att det finns en anläggning i hemmet som fortfarande nyttjar skivorna.... \\K-man Quote
Vox Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 Jag började rippa de som jag då spelade mest för att därefter gå igenom hyllorna i bokstavsordning. Tog ett tio-tal om dagen. Mina cd får stå kvar hyllan då jag upplever att de påverkar ljudet positivt samt att jag ibland vill läsa/titta på något fodral. Quote
K-man Posted December 19, 2009 Author Posted December 19, 2009 Jag började rippa de som jag då spelade mest för att därefter gå igenom hyllorna i bokstavsordning. Tog ett tio-tal om dagen. Mina cd får stå kvar hyllan då jag upplever att de påverkar ljudet positivt samt att jag ibland vill läsa/titta på något fodral. Jag kör med snarlikt system...men då inte alla som nyttjar skivorna är lika noga med var skivan hamnar när den ställs tillbaks är det lite lurigt ibland... \\K-man Quote
plundin™ Posted December 20, 2009 Posted December 20, 2009 Har upplevt samma probelm! Min lösnng var att ställa in dom rippade lattorna upp och ner! .. Lätt för mig att säga som sätter en löpnummerettikett på varje CD som bilivt inskriven in i fonogramregistret! Hur som helst blir det väldigt tydligt, så länge det inte kommer någon städglad bekant som av någon ytterligt förbryllande orsak börjar rättvända på alla omvända plattor trots att jag bett dom att inte röra något!!! ... det tog mej en vecka att kolla igenom sammlingen och korrigera.. puh!!! /ptr Quote
K-man Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Ja...god input...men problemet är ju just det att man inte är ensam i cd-hyllan... Funderade på ngn prick i inlagan eller så...men det känns rätt knöligt att börja med det nu... :clown: \\K-man Quote
Recommended Posts