Jump to content

Recommended Posts

Posted

Edit: Jag fick hjälp av fotografen att återställa kvaliten jag sabbade till med min komprimering.

Dessutom blev det kollage av ordvitsen och Kent.

guessmynaim.jpg

Kent.jpg

Posted

Och så över till anläggningen som spelade för oss.

Fråga mig inte om vad dom olika apparaterna heter,

dom ser ju likadana ut :blush

Allt sköttes i alla fall med denna

2remote.jpg

En av tre spelare som demades

2cd_2.jpg

Dom tre översta är spelarna, den översta toppmatad (fick ingen bild av den)

2rack.jpg

2mani-2.jpg

2mani-2-2.jpg

och så helheten

2vy.jpg

Posted

Kul... det är väl ett par Totem Mani-2 som står jämte Naim riggen.

Har personlige aldrig hört Naim men däremot en del Totem så det ska bli oerhört intressant att höra lite lyssnings intryck från den här uppställningen. :)

Posted

Detta blir spännande! Jag skulle älska att prova lite naim-elektronik (särskilt CD-spelarna) med mina Totem (jag kör Model One Signature)!

Spelarna är väl CDS-3 (mums... :mm: ) och (gissningsvis) CDX-2??!?

Och nog ser det ut som Mani-2 alltid... (mums :mm: igen)

Lyssningsintryck, please!

Posted

Jaha, lyssningsintryck.

Då både rum och det mesta av musiken var okända för mig vill jag inte dra för stora slutsatser.

Jag satt inte heller i sweetspot nån gång men trots det, och att dom haft problem med hyllan bakom anläggningen och att man satt nära bakväggen.

lyssnare2.jpg

Lät det riktigt bra. Där jag satt (till vänster om vänstra högtalaren) var det kanske lite väl platt ljudbild men rent och engagerande.

När jag satt och pratade med Kent (och besökande Naimägare, jag till höger på bilden under) kom jag på mig med att sitta och stampa takten :)

lyssnare1.jpg

En sak dom klarade med bravur var min "specialare" som jag brukar ha med, nämligen Pia Raug: Jerikos mure från HighFidelitys CD No 5.

Den brukar gröta ihop sig på många anläggningar men här kunde man följa alla delar i den komplexa ljudbilden.

Posted

Trevliga bilder !!!

Jag kunde inte vara med på denna sväng ner till Jönköping, men har hört att det var trevligt....

Som det nämdes så var det Naims cdspelare CDS3/CDX2 och CD5 som spelades och i det lilla systemet bredvid så ver det de nya "i" grejerna....

Högtalare var Totem Mani-2 i lönn och de svarta var Totem Mite...

Alla cdspelarna kommer vara med till Arken mässa så vill man titta lite närmare på dom så kom dit...

/Martin

Posted

Bilderna med Kent i berättartagen är himla fin.

Man blir glad utan att ha hört vad han berättar.

Det kan man kalla talande bilder :D

Posted

Naim tävlingen kommer att köras tom den 26/8 och vinnaren kommer att koras under Arken mässan...

Vi hoppas att vinnaren har möjlighet att komma ner så kan vi överlämmna den på plats.... :D

/Martin

Posted

Inte ljud, men nog så viktigt.......I en av de första bilderna står anläggningen på ett "sideboard". Är det någon som vet var man kan köpa ett dylikt samt vem som tillverkar? Såg stabilt ut.