h00hbt Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Hej alla Jag söker information om en troligen Svensktillverkad rörförstärkare med namnet MagAmp. I försteget hade den 2st ECC88 (1 per kanal) och ett antal transformatorer för förstärkning före utgångstransfprmatorerna. Ett ev. namn på tillverkaren kan vara en Lars Lundahl, vet ej om det är samma Lundahl som i Lundahl transformatorer. All info mottages tacksamt. Tack och bock.... Quote
plundin™ Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Lars Lundahl är Lundahl Transformers och mannen bakom MagAmp! Tidigare fanns det info om MagAmp på deras sajt, men jag kunde inte hitta nått i kväll.. Annars skall du kolla Musk&Ljudteknik Nr 3 1996, där Lars Skrev om förstärkaren och sina ideer själv! /ptr Quote
h00hbt Posted December 15, 2009 Author Posted December 15, 2009 Tack plundin Då har du löst lite av gåtan. Om någon har tillgång till Musk&Ljudteknik Nr 3 1996 och kan antingen scanna in eller på annat sätt ge mer info om det som skrevs, så är jag mycket tacksam. /H Quote
eliot Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Lundahl Magamp testades i imageHiFi 6/1999 - Jag har den säkert någonstans.... Quote
h00hbt Posted December 16, 2009 Author Posted December 16, 2009 Hej Eliot Hittar du den och om du på något sätt kan dela med dig av artikeln så är jag mycket tacksam. Mvh /H Quote
eliot Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 Hej Eliot Hittar du den och om du på något sätt kan dela med dig av artikeln så är jag mycket tacksam. Mvh /H Jag har den framför mig - skall se vad jag kan göra.... Quote
plundin™ Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Detta dök upp på Stereophiles CES-blog... Acoustic Plan Mag Amp Lite intressant kanske? /ptr Quote
Bebop Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Full test i senaste tyska Image-HiFi som jag prenumererar på. Innehåll Imag-HiFi's Hemsida Quote
Recommended Posts