ISAK Posted August 11, 2004 Posted August 11, 2004 Hej alla euphonia vänner! Som ny medlem tänkte jag ställa en fåga till er mera erfarna lyssnare. Jag har ett par Audiovector M3 Signatur och funderar på en uppgradering till Mi3 avantgarde. Är detta en prisvärd uppgradering eller inte? Min övriga utrustning består av advantage Thor förstärkare samt en cdfix signalkabel puristaudio Mauseus högtalarkabel audioquest slate triwiread med en cv4. Mvh Isak Quote
new order Posted August 11, 2004 Posted August 11, 2004 Hejsan ISAK Jag får bli den förste som hälsar dig välkommen till detta forum. Det skulle vara intressant att veta vad uppgraderingen kostar och vilka alternativ det finns för för liknande summa pengar.Är det något som du tycker saknas när det gäller ljudåtergivningen i ditt system:?: Du skulle kanske försöka att beskriva vad som är ditt ljud-ideal(Svårt,jag vet,men det skulle nog underlätta för oss när det gäller rekommendationer). Personligen så anser jag att högtaleriet är den absolut viktigaste delen i en anläggning när det gäller att få den karaktär på ljudet som man vill ha.Har du jämfört Signatur mot Avantgarde Tycker du i sådana fall att förbättringen är stor så är det en logisk väg att gå. Nu är det bara min högst peronliga uppfattning.Någon annan som har några ideer Mvh/New Order Quote
ISAK Posted August 12, 2004 Author Posted August 12, 2004 Hej new order! En uppgradering kostar ca 20000:-. Mina audiovector ligger ganska nära mitt ljud ideal. jag vill ha en rapp återgiving av samtliga register. Det jag tror kan bli bättre med en uppgradering är att diskanten blir klarare och öppnare samt att bas återgivningen blir ännu rappare. den djupaste basen får jag ändå inte ut dessa högtalare. har därför kompleterat dessa med en audiovector Msub signatur. Jag har inte hört M3 i avantgarde utförande men enl. hifi musik skall detta vara den största skillnaden mellan alla M3 modeller. Har tyvärr långt till butik som säljer dessa högtalare. varför lyssnings intryck fån er kan vara värdefulla. Mvh/Isak Quote
Akhenaton Posted August 13, 2004 Posted August 13, 2004 Jag har själv lyssnat en hel del (och haft hemlånade) både m3 signature och m3 avantgarde. Det jag kan råda dig till är att låna hem ett par m3 avantgarde och testa hemma. Dom passar nämligen inte alla öron(inte mina t ex.). Själv så föredrog jag helt klart m3 signature, då m3 avantgarde gjorde mig ganska ordentligt lyssningstrött vid längre lyssnande. Dock kanske jag skulle tilläga att jag inte tycker någon av högtalarna är sådär jättetrevlig. Quote
Recommended Posts