x2000 Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Hej Magasinet Rolling Stone har sammanställt en lista över de bästa skivorna från de första 10 åren på 2000-talet. 100 Best Albums of the Decade Läs, njut och förfasas över att din smak inte alltid stämmer med andras. Rolling Stone Har sju av de listade albumen så man hänger väl inte med längre ... Quote
Bebop Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Har sju av de listade albumen så man hänger väl inte med längre ... Jag kom upp i 9 styck eller 9%, vilket procentuellt sett stämmer ganska bra i hur min skivsamling fördelar sig mellan jazz, klassisk, pop & rock ... etc. Quote
Björn-Ola Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Fem, och av dem är det är bara System of a Down jag gillar och då vet jag inte ens om det är deras bästa platta. Quote
eliot Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Jag kom upp i 9 styck eller 9%, ... Samma här Quote
Kent_n Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 10 st, varav 9 st var från nr 60 och bakåt. Måmga skivor har jag aldrig hört talas om = gammal Quote
Guest om.s Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Mmm, 23 av de nevnte, kan vel alikevel ikke påstå at de står som representative av hva som spilles mest her hjemme... mvh Quote
shaft Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Hej! Ingen av skivorna finns hemma hos mig Så inskränkt är jag.... /Shaft Quote
Tompa Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Ja, 8 av plattorna finns i min samling.... Om det sen speglar mig eller dagens musik rent allmänt kan man ju fråga sig !?! //-- Tompa -- Quote
Labbe Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Blir samma svar för mig som för shaft. Inte en enda av de skivorna finns här hemma, Även om system of a down plattan skulle platsa i samlingen. (under kategorin pop) ;) Quote
Zalve Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Har väl 2 skivor hemma. 2 på jobbet, sen har jag väl lyssnat igenom några av de andra fast inte köpt. Quote
iroise Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Jag kom upp i 9 styck eller 9%, vilket procentuellt sett stämmer ganska bra i hur min skivsamling fördelar sig mellan jazz, klassisk, pop & rock ... etc. Jag kom upp i 22st och det är väl i sin ordning om några år är det säkert bara ett fåtal! Quote
calm Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Jag noterar att ett antal artister/grupper återkommer flera ggr i listan. Coldplay/Radiohead/Bob Dylan/ Springsteen t.ex. Kanske utbudet av ny bra musik är något begränsat, men flertalet övriga av banden har jag ingen susning om. Har dock identifierat 12 som jag lyssnat på och 3 som jag har köpt. Börjar nog också bli för gammal för dessa topplistor, men aldrig för gammal för ny bra musik. Calm Quote
Guest om.s Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Börjar nog också bli för gammal för dessa topplistor, men aldrig för gammal för ny bra musik. Calm Det her tror jeg passer på meg også, selv om jeg råkade ha noen på denne listan... mvh Quote
iroise Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Det her tror jeg passer på meg også, selv om jeg råkade ha noen på denne listan... mvh I mitt fall var det Dylan/Radiohead samt främst sing&siongwriter-alsterna som gjorde att jag hamnade på 22stycken. Visst ja, ett par soul-plattor också Quote
Tinnitus_08 Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 fick ihop 24 skivor som finns i samlingen, däremot ingen från top 10 Quote
das Boot Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Glömdes M-Ward helt enkelt bort?? 2003: Transfiguration of Vincent 2005: Transistor Radio 2006: Post War tre helt fantastiska album Quote
Ekman Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Härligt att se Radiohead så välrepresenterade, en fin förstaplats till Kid A också det är verkligen en fantastisk skiva. Quote
toobs Posted December 11, 2009 Posted December 11, 2009 Hej Magasinet Rolling Stone har sammanställt en lista över de bästa skivorna från de första 10 åren på 2000-talet. 100 Best Albums of the Decade Läs, njut och förfasas över att din smak inte alltid stämmer med andras. Rolling Stone Har sju av de listade albumen så man hänger väl inte med längre ... har tre - min fru har en. Själv hatar jag en av de tre (plant/Krauss) som är ett av mina värsta feklöp - strax ovanför Korndorf Känner mig dock inte stressad för det. Trygg i min musiksmak och helt öppen för att nån gång kanske skaffa även några v dessa andra 96 om de visar sig bra..... Har dock några årtionden av jazz-produktioner att titta igenom först Quote
calle_jr Posted December 11, 2009 Posted December 11, 2009 Jag räknade till nio... Endast ett par av dessa som spelas regelbundet. Quote
plundin™ Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Jag räknade till nio... Då slog jag dig med två! Hittade tre som spelas regelbundet, två som jag verkligen gillar gillar! /ptr Quote
Ekman Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Jag hade tolv stycken tror jag. Mest är det Radiohead, Leonard Cohen och Wilco som spelas. Quote
new order Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 12 stycken har jag med.Mest förvånad att Amadou &Mariam är med på deras lista,men egentligen inte.Den är ju grymt bra,liksoms Björks Vespertine är.Hennes bästa skiva.Mycket Radiohead med också men i fel ordning tycker jag.In Rainbows min favorit. Skoj Quote
Klingan Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 23 av skivorna i hyllan, men jag saknar Smashing Pumpkins. Att se System of a Down med på listan var otippat, men skivan är riktigt bra! Quote
Bimota Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Hupps - jag har 33 av skivorna!!! Jag är alltså MEST MAINSTREAM hittills! Roligt att Robert Plant/Alison Krauss-skivan nämndes som hatobjekt. Den gillar jag faktiskt. Jag hatar bara mina gamla Stockfisch-skivor för egen del. Men jag har givit bort dem nu. Till en ovän. Ludwig Quote
iroise Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Hupps - jag har 33 av skivorna!!! Jag är alltså MEST MAINSTREAM hittills! Roligt att Robert Plant/Alison Krauss-skivan nämndes som hatobjekt. Den gillar jag faktiskt. Jag hatar bara mina gamla Stockfisch-skivor för egen del. Men jag har givit bort dem nu. Till en ovän. Ludwig he he Quote
conan Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Fick bara två stycken ... Är det en fjäder i hatten eller bara en kufstämpel? Jag hatar bara mina gamla Stockfisch-skivor för egen del. Men jag har givit bort dem nu. Till en ovän. Jag tycker inte de är så tokiga, de där Stockfisch-plattorna. Quote
Hasse Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 23 av skivorna i hyllan, men jag saknar Smashing Pumpkins. Att se System of a Down med på listan var otippat, men skivan är riktigt bra! Jag saknar också Pumkins. Jag hade inte speciellt många av skivorna, förutom PJ Harvey, Antony & the Johnsons, och en del annat. Känns som en hel del artister som finns med på listan lever på gamla meriter, exempelvis Springsteen och U2 som knappast gjort sina starkaste album det här årtiondet. Det var bättre förr Quote
Ekman Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 Pumpkins FÅR man inte sakna, dom är såååååå bra Quote
Recommended Posts