Jump to content

Kejsarinnorna har landat


Timbre™

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1785-1991968-shopw-fd4f6b.jpg

Jag har haft Empress VII i butiken i drygt två veckor och det har varit spännande. Vi har experimenterat med uppställningen för att hitta en bra balans mellan 3D, fokus, djupbas och mellanbas och slutligen, morgonen innan demon hittade vi en bra placering.

Jag har spelat på Trigons cd, försteg och monoblock och det funkade ok, lät inte helt olikt KR Audio. Bra inspelningar lät bra men grundklangen kanske var lite för mycket åt det slanka hållet för min smak.

Jag testade AMR några dagar innan demon och kände direkt att här vara det elektronik och högtalare som trivdes med varandra. Det spelar stort och luftigt, med bra botten och med en ton som inte blir tröttande, även med mindre bra inspelningar.

Det var med denna erfarenhet jag ville koppla upp AMR riggen igen under slutet på lördagens demo så att ni andra skulle få höra hur fint det spelade och vi verkar vara överens om detta.

Empress VII står kvar i ljudvalvet, uppkopplat med AMR riggen. Även Bergmann skivspelaren och Vitus RIAA står kvar så om fler är intresserade av att uppleva denna synergi är det bara att titta in.

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Det är inte bara plundin (om jag tillåts tala om mej själv i tredje person) som gillar Bergmann Audios Sindre. Johnnie Bergmann berättade just att Polska High Fidelity har utnämt Sindre till "Turntable of the year". Om man är slängd i Polska kan man läsa recensionen HÄR. Enligt Johnnie så kommer det en översättning till engelska i sinnom tid! :) .. Det finns hur som helst flera snygga (avslöjande) bilder på verket att kika på med den länken!

Lånar en bild där ifrån.

02.jpg

/ptr

Link to comment
Share on other sites

Johnnie Bergmann berättade just att Polska High Fidelity har utnämt Sindre till "Turntable of the year". Om man är slängd i Polska kan man läsa recensionen

Google Translate fungerar hyggligt. Inte perfekt men tillräckligt för att förstå sammanhangen.

Översättning från polska till svenskaVisa romanisering

Danska företag Bergmann Audio är ett vanligt förekommande sin första distributör i Polen, och mitt företag SoundClub. Kanske inte ens i vanliga, och parallella. När jag skrev till Johnniego Bergmann Rasmussen, ägare och upphovsman, är entusiastiskt gick med på provet, frågade han bara två månader så att skivtallriken kom tidigare överenskomna tester i amerikanska bokstäver. När John talade till mig, visade det sig att ordet är redan en av de polska företagen och Sindre Audio Show kommer att se show, som organiserades av det. Och det var SoundClub. Jag har intrycket att företaget drar som en dammsugare, den mest intressanta, ofta är bäst inom sina respektive kategorier. Även om en praktikplats är fortfarande ung i sitt erbjudande produkter som granskarna dröm på natten, räknar med att alla vägar hölls pengar ... så det var med mig, att sätta wzdychającym grammofon PC-1, som jag skrev, för övrigt, till förteckningen över tillhörande utrustning, som något som Jag brukade ha. När det blev klart att med turntable Bergmann albumet bara för att få PC-1, var jag i himlen.

Den viktigaste produkten av denna test är, emellertid, Sindre. Detta vändskiva med raka chuck, det bästa är konstruerade från Skandinavien. Kanske beror det på det ... Det närmaste han kommer rena linjer och enkla lösningar på Nordic Concept skivspelare, ett företag som tillhör en exklusiv skara svenska producenter Statement. Och nog ser ännu bättre. Dess massa är stort, men på grund av brist på krusiduller verkar mycket välordnat. Det första man måste kasta i ögonen, frånvaron av motorn. Detta är självklart och är inte direkt-enhet, som väntat, och de klassiska remdrivna. Dock är enheten placeras i övre väggen och inte direkt driver akrylplatta och tung huvudrätt, därunder. Detta, i sin tur ligger inte direkt på lagret, och på en kudde av luft som produceras av en extern pump. Den använder också axeln - Sindre i armen monterad med samma namn, tangerar arm, som går parallellt med axeln på skivan. Classic vapen, stöd vid ett tillfälle och trevande båge, visa störningar i samband med att kanten på nålen bara på två punkter är helt parallellt med denna axel. Plattor poängsätts eftersom tangencjalnie - så att de arbetar alla maskiner för stansning acetat. Firas lite, med långa armar (t.ex. 12 "), men de gör fler misstag, även om de kom från deras ändlig tröghet. Tangentiella arm har därför, åtminstone teoretiskt, en stor fördel - det är lättare och inte visar klassiska snedvridning karakteristiska för axlarna. Som det visar sig, hög tangencjalnego prestanda armen är en ovanlig bedrift - vi finner dem i den dyraste versionen av Clearaudio skivspelare, och det Kuźmy Nordic Concept.

Problemet är i dem, som alltid, suspension. För att säkerställa en smidig övergång som oftast används airbag. Det ser ut att armen monteras på ofullständiga röret, flyttar utanför röret något mindre i diameter. Avståndet mellan dem är vald så att de kan flytta, men utan att slå. Och nu: innerslang borrade flera små hål, genom vilket, under relativt högt tryck, är luft pumpas. Eftersom det innehåller en röret är mycket nära, skapat något som en krockkudde, vilket gör att armen att röra sig utan fysisk kontakt med basen arm (de ovan nämnda innerrör). Så mycket för teori. I praktiken finns det alltid problem. Armen Sindre största nackdel, åtminstone för mig, inte ens kring mekanismen för resor på mekanismen för att sänka nålen på skivan. Det gjordes i form av små knappar på sidan armen, ansluten till en liten bar med en lång stav under. När du vrider på ratten, stav flyttar, sticker ut från armen, ett vertikalt element och höjer eller sänker dem. Problemet är att det inte fanns någon dämpning (t.ex. olja), som i den klassiska vapen, så ganska mycket nålen träffar skivan - varje gång du tycker att lämna det så långsamt som möjligt. Detta är inte en speciellt bekväm och potentiellt farliga för nålen.

Den andra iakttagelsen gäller regleringen av VTA. Sindre den finns tillgänglig, men bara genom att lossa skruven armen kolumnen. Det finns ingen mekanism som gör det möjligt att göra under lyssna och märkning mekanism för att kunna exakt upprepa inställningarna för enskilda skivor. Jag vet - det skulle verkligen höja priset en arm och en skivspelare, men Sindre kostar så mycket redan, vill att justeringen ändra lite, och mycket för att höja komfort.

Rubriken för testet, har vi information som vi testar här Bergmann Sindre skivspelare, arm och infoga Sindre lufttät PC-1. Detta är viktigt eftersom det är en utmärkt kombination. Under denna test, jag också Dynavectora DRT XV-1s och lyra, och Titan - trots att båda skär är fenomenal, men här är lite sötare PC-1 skulle vara bättre kontrolleras. Jag var tvungen att jämföra skivtallriken Transrotora Argos. Förförstärkare jag var tre - Manley Steelhead, lufttät ATE-2005 med en step-upem ATH-2A, och en fenomenal preamp Preude RCM Audio Sensor IC.

PLAYBACK

Plattor används för att lyssna:

• Clifford Brown & Max Roach, Studera i Brown, EmArcy / Universal Music Japan, UCJU-9072, 180 g LP.

• Depeche Mode, Some Great Reward, Mute Records, DMLP4, 180 g LP.

• Depeche Mode, Ultra, Mute Records, DMLP9, 180 g LP.

• Depeche Mode, Violator, Mute Records, DMLP7, 180 g LP.

• Depeche Mode, fel, Mute Records, 12BONG40, maxi-SP.

• est, Retrospective, ACT Music + Vision ACT 9021-1, 2 x 180 g LP.

• Electric Lihg Orchestra, Out Of The Blue, Jet Records, uar 100, 2 x LP.

• Frank Sinatra, Sinatra & Strings, Guitar / Mobile Fidelity, MFSL 1-313, No. 199, 180 g LP.

• Freddie Hubbard, Open Sesame, Blue Note / Classic Records, 4040, 200 g LP.

• Jean Michel Jarre, Oxygene, Disques Motors, 2933207, LP.

• John Coltrane, Giant Steps, Atlantic / Rhino, R1, 512.581, 2 x 45 rpm LP.

• Kraftwerk, Tour de France, EMI, 591 708 1, 2 x 180 g LP.

• Nat King Cole Bara en av de sakerna, Capitol / S & P Records S & P-508, 180 g LP.

• Pearl Jam, The, Epic / Legacy / Sony Music, 88697413021, 2 180 g LP.

• Sinatra & Sextett, Live in Paris, Warner Music / Mobile Fidelity, MFSL 1-312, No. 238, 2 x 180 g LP.

• Tori Amos, Graffiti, Universal Republic Records, B0012906-01, 2 x 180 g LP.

• Vijay Iyer Trio, historicitet, ACT Music + Vision ACT 9489-1, 2 x 180 g LP.

• Tsuyoshi Yamamoto Trio, Midnight Sugar TBM / Cisco, TBM-23-45, 45 rpm, 2 x 180 g LP.

Jag kommer att säga något som gnids mot klyscha, men den här gången är det sant: Johnniego Bergmann Rasmussen skivspelare spel som det ser ut. Kliché, right? Men väldigt sant! Sindre ljud är mycket exakta, precisa, ädel och mycket "riktiga". Är stor, men till skillnad från exempelvis Transrotorze Argosie eller Avidzie Acutusie, som på en gång. Det bygger på extremt exakta attack, och enastående renhet. Den senare påverkar den allmänna mottagandet av denna enhet, både plus och minustecken. Men jag vill utgå från det faktum att den första fonografen i mitt hus, som odtwarzałby diskant på ett vackert sätt. Kategori av "skönhet" är vagt, men om du hör det en gång, vet du vad som händer. Lyssna på äldre inspelningar, liksom från CD Out of the Blue Electric Ligh Orchestra, från det ursprungliga pressning eller senare, men "smittat" remasteringiem och optimerad digital inspelning, såsom Violator Depeche Mode, framgick det att metallen på dessa skivor är mycket sötare, tonande tydligare än jag tidigare trott. Nej, inte att något grammofon "sötad". För ett ögonblick trodde jag att det kanske problemet är att spelet så min förstärkare - just fått Ayon Polaris II, det nya nätaggregatet AC Regenerator (jag fick den första kopian i världen!). Preamp är gjord för mig personligen av Gerhard Hirt, ägare av företaget. Anordningen fortfarande spela smidigt, ännu smidigare än med den klassiska nätaggregatet, men det ändrar inte lakan. Firing i dessa styrelser Argosie Transrotora visade att bladet kan visa ännu mer djupgående på ett sätt som kan ha större vikt vid "egen", så att säga, men att Sindre rätt att tolka vad som stod på bordet, och andra helt enkelt skivspelare förenkla något tillämpningsområdet. Först när jag hörde något liknande - med Caliburn turntable's Continuum Audio Labs, dessutom, som spelade med samma Infoga - PC-1 Air Tight Manley Steelhead och förförstärkare, som följt mig under en del av utfrågningarna. Toppen är den otroligt snabb, har en omedelbar effekt, men det är också mer mättade än andra skivspelare, är fylld med starkt individuella sändningar sub. Men är fortfarande helt rena. Detta gäller inte bara det högsta berget, men tack vare henne i början av det du gnugga sig i ögonen ett ögonblick av förvåning, något som denna styrelse består av en bit material plastikopodobnego! Och när vi satte en väl inspelade materialet, väl präglat vinyl, så får något annat - en klar akustik och en lysande flytta till centrum. Låt oss lyssna till pianot Tsuyoshiego Yamamoto Midnight Sugar CD-version 45 rpm - det var en tur! Instrument haft en stroke, som en klocka, ingen skugga av problem med att spåra den väg även om det verkade som om konstnären slår direkt på membranet kolumnerna. Dynamics var helt enkelt perfekt. Detsamma gäller när jag hörde John Coltrane's Giant Steps, den nya utgåvan av 45 rpm. Plåt trummor, där han spelar Art Taylor, hade en fenomenal känsla av "ankare" i den konkreta verkligheten visslade och saxofon ledaren, slagen, darrningar - från vilken endast närvarande krävs Coltrane.

Sindre tydligt att det visar på skillnader i kvalitet på inspelningar och pressar. Avid vändskivor, VPI, Linna, men i sig verkligen mycket bra, något kompenseras av följande. Även kostar 600 000 zł Transrotor Argos ljud fler zuniformizowany sätt. Men snälla gör inte misstaget: detta är inte att spåra felet. I själva verket har vi massor av musik, men beteendet är typiskt för varje skiva fel. Jag nämnde tur i bergen och diameter: det är extremt ren. Detta innebär att sången har en framträdande position i uttryck och isolering från andra instrument. Det är, för naturligtvis separation av den gemensamma ljudbilden, inte ta sig ur sitt sammanhang. Ren, som jag talar om, purystyczne visa vad som finns på skivan är dess värre var att - ljudet ibland verkar lättare än billigare skivspelare. I detta avseende acutus Avid huruvida modellen 30A SME ljud mer auktoritativ, har en starkare bas. Det senare är Sindre exakt, är varierande färg bättre (det kan bara små och medelstora företag på ett liknande sätt, men också med andra accenter), men det otroliga mängder information om ledande center kan man dra slutsatsen att något saknas där. Det är inte sant, objektivt sätt - så långt som möjligt, naturligtvis - att titta på det, måste du slå på bröstet och säga att vinet panel, system, och vårt rum.

Men ibland lättare att svälja podbarwienie ljus, lite mindre detaljer, information mm i namn av sk. "Fredens skull." Men om du hör något en gång, kommer det att försöka få den precision varje gång, eftersom andra strukturer kommer att visas för oss lite lerigt. Ta även det sista albumet Tori Amos Onormalt atracted It Sin. Släppt på två cd-skivor är 180 g av ett förvånansvärt väl inspelade och präglade. Dock har sina egna problem, främst lite mekaniskt. Sindre, tyvärr, inte bortse från detta, och tunnas ljus visade en övergång mellan högre och lägre sätt på vilket konstnären röst var mer betoning på halsen än membranet, färgen var högre än de borde. Men Curtain Call inspelning orsakade mig gåshud - en vacker, kraftfull och kompakt bas, otrolig värme, etc., så allt som du bör missa. När hon återvände ochłonięciu medveten om bristerna, men nu inte längre ses ur ett annat perspektiv. Jag hade ett liknande intryck efter att ha hört CD Bara en av de saker Nat King Cole och Sinatra & Strängar Frank Sinatra. Jag undrade, kommer låta som mansröster. Och lät professionella - sång var stora, men inga spridningseffekter och upprepade vad jag hörde tidigare i Tori Amos, dvs, som kännetecknas av exceptionella samstämmighet, stark och full.

Helt annan fråga är elektronisk musik. Separat, eftersom hon lekte med mig mer än något, vad jag hört tidigare. Odpalony att lyssna på "under" I skrivande stund testet Argos, Kraftwerk tallrik Tour De France odgonił min laptop och sitta i soffan som gällde före kolumnerna. Det var en riktig höjdare, som består av känslor, plötsliga upptäckter och rent yrkesmässigt nöje härrör från det faktum att något fungerar, hur man kan vara. Jag trodde nog inte, eftersom så fort jag lät skivan Ultra Depeche Mode - och samma sak ... Det är inte alla CD-skivor med musik kommer att låta lika bländande sätt, för om de är mindre väl inspelade, liksom Some Great Reward i den gruppen, kommer de att missa något - vanligtvis färg. Det var samma sak med rock. Jag nämnde albumet Elo, som spelade bra, men med henne, och till exempel CD återutgivning av Pearl Jam, hade jag problem med boende. Vid första bas var lite för ljus och den andra förlorade den någonstans dynamik. Detta Sindre, för första gången klart föredrog den klassiska blandningen än de nya som gjorts, för denna utgåva. Jag kommer att säga mer - ju mer jag gillade det ursprungliga albumet, bakstycket i en djup röd färg. Vad är nytt är enklare, kanske renare, men något tvättas med spänning, särskilt av sämre fart. Nästan alla andra skivspelare, som jag lyssnade på Pearl Jam, ge ut ljudet så att skillnaden i dynamiken var mindre, och den första planen kom ut bättre detaliczność den nya versionen. Med Bergmann klart föredrog något varmare, mer ekologiska, den ursprungliga versionen. Det är något som inte kan vara löst, eftersom jag helt enkelt saknar kunskap om hur det ska riktigt bra. Var och en av dessa föreställningar har sina fördelar och nackdelar, men som är lämplig? - Jag vet inte. Jag hade inga tvivel om att styrelsen för The Doors of boxu innehåller hela studion diskografi, plus en mono version av debut. Detta är den bästa oljan, även den bästa versionen av denna musik, jag vet. Den Sindre gitarrer har otroligt lätt "Enter" för fred, avskaffande av "slöjan", som alltid uppstår när mekanisk reproduktion. Första gången jag hörde något sådant från Argos, men intrycket här var otroligt.

Innan jag går till Sammanfattningsvis skulle jag vilja göra en paus för ännu en aspekt av ljud, vilket är den danska fonografen annorlunda än någon grammofon, som jag hört i mitt liv - det gäller rumsliga intrycket. Sindre visar instrument i rymden, så att så fort du kan önska. Det handlar om möjligheten av en sådan show som visas bredvid varje element som inte är tillräckligt att de inte sammanfalla med varandra, att instrumenten har en tydlig disposition, block, finns det fortfarande ett slags "motbjudande" om de var magneter. Detta ger intrycket av en helt annan plats i rymden i turbon. Normalt låter det mer "mjuka", och här spänningen mellan instrumenten var fysiskt påtaglig. Och när utrymmet inte är så blåst på båda sidor, liksom annorstädes. Det sak du behöver för att bedöma mig själv, beskriver jag bara det. Ljudet är breda eller smala, beroende på den specifika rekord. Något instrument eller grupp av dem, om de på något sätt knutna till varandra, tar mindre plats än vanligt. Därför flesta evenemang lokaliserar på mitten lyssningspositionen. Detta är särskilt tydligt när det inspelade ljudet av flera mikrofoner, flera sökvägar. This multi-inspelningar mono, och visningarna är artificiellt skapa ett mellanslag. Sindre skillnaden mellan dessa plåtar och redovisas till 100% i ett område visar ganska skoningslöst. Därför kommer vissa nämnder vara mindre fysisk än vanligt. Kanske detta är sanningen om dem, vändskivor och andra lite "uprzestrzenniają" ljud, men å andra sidan händer det att musiken är lite mindre beroendeframkallande. Återigen - Jag kan inte bedöma vilket är bättre och sämre, och jag hänvisar dig till en fristående lyssnar.

Turntable Bergmann gjort det mycket produkt, med en mycket trevlig konstnärlig design och en bra idé alls. Hans sound är otroligt exakt och inte utelämna något, inte förlora, inget Muli. Resultatet är att inte alla skivor låter lika trevligt sätt. Naturligtvis kan du slåss med en annan liner, men det tycks mig som om Air Tight Sindre dragit av vad det mest. Alternativt, det var ändå värt det bara för att lyssna på några bra liner Koetsu. Det finns ett par detaljer att hantera, vilket jag förbättrats lite, men här och nu är en vändskiva, som höjer ribban mot dessa egenskaper så höga att endast SMF 30a visar lite bättre. Så du kommer att behöva betala för det två gånger. Bergmann debut i Polen och "High Fidelity", en mycket framgångsrik debut. Också infoga PC-1 är första klass och jag vet att jag har det, eller ens en version av högsta någonsin har ägt.

KONSTRUKTION

Sindre

Bergmann Audio är ett danskt företag, har för närvarande erbjuda ett däck och en arm av en grammofon - en uppsättning som är föremål för detta test. Snart kommer han att gå med i Sleipner referens par, fullbordas - om bolaget kan visa sina bilder. Bolaget tror på en enkel, men raffinerad som möjliga lösningar. Därför har både basen och armen är konstruerade så att de befann sig i minsta beståndsdelar, och de var av högsta kvalitet. Däck är mycket stor och mycket tung. Denna enhet typ remdrivna, med en skål avbrytas på en kudde av luft. Täcka det 88 mm består av tre skikt mycket fint wyprofilowanej och målad MDF. Från toppen kan du bara se akryl, tjock plåt, och tangerande arm. Plattan vilar på den andra plattan, en mycket tyngre, som säljs till och centrerad genom luften. Detta innebär att ingen kontakt med turntable någonstans utanför gas bar. För att ytterligare minska den ömsesidiga påverkan av motorn och bottenplatta, motorn är liten och har liten makt. Detta är en av de "heta" frågor i utformningen av skivspelare, eftersom vissa tillverkare, såsom Tim de Paravicini anser att det måste användas som det mest kraftfulla motorer, perfekt kontroll plattan. Del, dock säger att detta gör det mycket större överföring av motorns vibrationer till plattan. Tydligen Johnnie Bergmann Rasmussen, motsatt uppfattning. Vridmoment överförs via en platt band av gummi, gömd i excision av huset. Därför, på utsidan ser inte någon del av enheten. Bergmann valde en likströmsmotor DC hög hastighet, eftersom, säger han, en sådan kombination ger den bästa stabiliteten i rotation. Luftfjädring genomförs här av två tunga aluminium plattor, mellan vilka luften i sprutan. Den övre plattan - eller snarare sub-plattan, eftersom den vilar på behörighet, 4 kg akrylplatta - väger 3,2 kg. Spindeln lager ligger i röret består av extremt hårda polymerteknologi. Däck står på tre ben med reglerade taggar. Baktill har monterat en metall vägg fantastisk, den dyraste WBT RCA-uttag, tillförsel av luft från en pump och en mycket bra plats för spänningen typ LEMO. Apgrejd skivspelaren är möjlig genom att lägga till en leverans batterikraft. Nästa konstaterades för två skruvar, som reglerar lufttrycket - separat för armen och plattan. Trycks mot aluminuimplatta, skruvklämma. Turntable väger 23 kg och har dimensionerna 415 x 210 x 220 mm (L x B x H). Strömtillförseln var på utsidan, i en separat bilaga. På sin frontmonterade switch placerades, som väljer mellan hastigheter 33 1 / 3 rpm och 45 rpm, och efter båda sidor av små skruvar, som reglerar hastigheten. Låt oss bara säga att strömbrytaren är ful, ganska grov och inte helt matchar den eleganta designen av plast skivspelare. Eftersom motorn är liten, tar lång tid innan skålen behövs för att samla hastighet - så det är värt det att börja trycka lätt. Pumpen placerades i en separat, stor låda. Lyckligtvis fungerar det så tyst att det kan bli, även i samma rum där vi lyssnar.

Sindre arm tangencjalny en modell, som med stor precision. Det är mycket lätt att ställa. Trots denna förlust, hade företaget inte villigt ett slutligt gradskiva - skulle bli ännu enklare! Men ändå, genom visas i uppsättningen, aluminium mallen och trianglar i en kort tid, kan du justera allting. Tube, grunden för att flytta armen, av härdat aluminium, med mycket små toleranser. Arm tillverkade av kolfiber i form av rör med relativt liten diameter, blindad båda sidor av ryggen. Det är en aluminium skiva med ett litet hål för kablar med kontakter, för det andra fästet på aluminium skär. Det finns ingen möjlighet att ändra azimut och vi kan bara justera överhäng. Med bakre monterat en liten motvikt i form av en cylinder segment, glidande på axeln. Jag nämnde förbindelseledningarna - de är extremt tunt och bräckligt - de kan inte hindra resa i armen. Det bör därför vara mycket försiktiga så att de inte skadar! Kablar ange skivtallriken mellan RCA-uttag, som är lödda på en gång.

PC-1

PC-1 är ett infoga typ MC lufttät japanska företaget, den andra från toppen. Ovan är bara en speciell version av PC-1 Supreme. Dess utspänningen är ganska stor, är 0,6 mV och en mycket låg inre impedans - 2,5 Ω, så det fungerar bra med de flesta förförstärkare. Neodymmagneter till valda # 50 Uppmärksamhet bred frekvensåtergivning - 10-50 000 Hz. Tube underhåll utfördes med en enda diamant kristall boronu. Cut nålen är "semi-line" med måtten 3μm x 30 mikrometer. Tonvikten är klassiker - från 2-2,2 g, dock rekommendera att flytta i dess övre regioner. Stift var gjorda av koppar överdragen med rodium polerad upprepade gånger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var tillsammans med Bebop förbi Akkelis en sväng i tisdags, och dessa kejsarinnor stod fortfarande kvar. Nu uppkopplade med AMR:S stora CD och vidare till Audio Space:s försteg och monoblock....och det spelade onekligen väldigt njutningsfullt! Så ni som fortfarande inte tagit er dit och fått lyssnat....(eller ja, ni som var där och lyssnade på demon med för den delen)...passa på...!!

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

• Depeche Mode, Some Great Reward, Mute Records, DMLP4, 180 g LP.

• Depeche Mode, Ultra, Mute Records, DMLP9, 180 g LP.

• Depeche Mode, Violator, Mute Records, DMLP7, 180 g LP.

• Depeche Mode, fel, Mute Records, 12BONG40, maxi-SP.

Intressant artikel ... och även intressant att de har hela fyra LP med Depeche Mode i sin lyssningslista ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...