gozzi Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Såg en annons på hifi magasinet som gällde ett par MC 2301... http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=16314 När man går in på bildlänken så blir man helt enkelt länkad till Hifi mall, vilket verkar lite lurigt. Samt att jag provat ringa numret på sidan, som går till någon stackare som inte visste någonting om någon mcintosh förstärkare på hifimagasinet ! Finns en tråd om butiken på något linn forum, där dom också tycker det verkar vara suspekt ! Någon som handlat av hifi mall ? Jag vill ju ha monoblock ! Quote
Absolute Audio Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Såg en annons på hifi magasinet som gällde ett par MC 2301... http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=16314 När man går in på bildlänken så blir man helt enkelt länkad till Hifi mall, vilket verkar lite lurigt. Samt att jag provat ringa numret på sidan, som går till någon stackare som inte visste någonting om någon mcintosh förstärkare på hifimagasinet ! Finns en tråd om butiken på något linn forum, där dom också tycker det verkar vara suspekt ! Någon som handlat av hifi mall ? Jag vill ju ha monoblock ! Nog lite för bra för att vara sant! Maila och säg att du kommer för att provlyssna och ev. köpa den idag så får vi se Är det sant så är ju en flygbiljette till Budapest inte mycket pengar i sammanhanget! Quote
Bebop Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Jag vet att dom är uppvaktade av några av de stora bolagen. Vad jag fått reda på är att det rör sig i huvudsak om apparater från bl a USA (115 V). Blotta misstanken om att det kan handla om mer eller mindre rent gods gör mig inte ett dugg intresserad. Undrar om de lämnar ut serienummer? Kunde ju vara intressant att få det matchat av tillverkarna. Smuggelgods? Stöldgods? Knarkgods? Maffiagods? Försnillat gods från tillverkare - från hamnar/speditörer? Jag har svårt att se varför en "vanlig" säljare känner behov av att sälja dessa prylar långt under marknadsvärde, dessutom med en mellanhand och dyra frakter som skär emellan. Det kan ju inte bli mycket kvar till den ursprungliga ägaren. Vid en eventuell tvist har jag ens svårt att tänka mig att man kan hävda god tro efter ett köp till dessa priser. Usch Quote
Guest om.s Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Denne diskusjonen har også vært i Norge, kanskje man blir noe klokere av å lese denne linken? http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41380.0 mvh Quote
gozzi Posted December 2, 2009 Author Posted December 2, 2009 frågade om det var 220v.. Dear Mr. Kalle, The amplifier is the 220v version so it will work properly in Sweden. On the other hand you don't have to pay any customs/duty fees due to the fact this sale is made inside European Union. The final price (free shipping included via BAX Global) is € 6,130 (63,295 Swedish Krona). If you have any other questions I'll be glad to assist you. Thank you, Arpad Support Dpt. HiFi-Mall.com Quote
conan Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Nog lite för bra för att vara sant! Maila och säg att du kommer för att provlyssna och ev. köpa den idag så får vi se Är det sant så är ju en flygbiljette till Budapest inte mycket pengar i sammanhanget! Det behöver ju inte vara något konstigt om de t ex köper trasiga prylar, lagar dem och säljer för säg 50% högre pris än de köper för. Men visst, de skulle kunna ta ut mer betalt för grejerna ... Quote
FZA Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Verkar vara en rätt så stor firma när det finns ett "Support Department" /FZA Quote
Bebop Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Denne diskusjonen har også vært i Norge, kanskje man blir noe klokere av å lese denne linken? http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=41380.0 mvh Såg där att de inte lämnar ut serienumret med hänsyn till förra ägaren. Kan undra om det finns ett sådant kvar när apparaten anländer. Quote
Daniel Posted December 7, 2009 Posted December 7, 2009 Audio Research har haft lite trubbel med den här sajten tidigare. De hade lagt upp deras produkter på ett sätt som såg ut som om de var Audio Research som var avsändare för försäljningen. Audio Research logotyp, liknande typsnitt och färger. Det stod utom all tvivel att de hade gjort det för att vilseleda kunden. De har inte gått att få tag i från Audio Reserch sida, de har försökt dels via mail, dels via formulär på deras sida. Ingen av gångerna har de svarta på detta. Så vi vet fortfarande inte varför de hade försökt att se ut som Audio Research. Jag tänkte att det kunde vara bra att veta. /Daniel Quote
Recommended Posts