Timbre™ Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Lördag eftermiddag och en avstressande julkänsla har lagt sig över Klippans hamnstråk och kajer. Dags för en blandning av gammalt och nytt när tre par veteranöron slår sig till ro och låter musiken flöda. Nya kombinationer testas och vi har sett det men kanske aldrig hört det förut... Quote
Martin Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Det är fantastiskt vad ni hinner med. Lika spännanande varje gång med alla reportage. En annan är glad om man får en timme eller två för sig själv när barnen äntligen somnat Quote
Timbre™ Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 En av huvudrollsinnehavarna i dagens program: Purist Audio Design, Fully Balanced Crossover tillverkad av Jim Aud och även denna konstruktion kan väl numera räknas in i veteranklassen... Här blir det nya grepp i en för mina öron ny strategi. Quote
Timbre™ Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 Det är fantastiskt vad ni hinner med. Lika spännanande varje gång med alla reportage. En annan är glad om man får en timme eller två för sig själv när barnen äntligen somnat Kör för fullt så länge jag är vaken... Ett bevis på att Göteborgsjulen tagit sig ända ut på bryggan. Quote
Timbre™ Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 Två välbekanta aktörer på plats och i dagens uppkoppling är de inte två utan fyra... Veteranöron har visserligen en tendens att tappa i bandbredd och när basmodulerna arbetade på egen hand kunde jag inte höra en ton. Det kunde Kenneth och Christer men jag utgår från att det hade tränats i förväg... Quote
Timbre™ Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 Härligt gubbar, ös på bara All Night Long , var det inte Lionel Richie... En häftig förstärkartrio och monoblocken från Vitus Audio driver alltså var sin subwoofer. Ingen tvekan om vad som är störst... Quote
Govinda Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Wow! Ser riktigt trevligt ut! Nu kan man drömma sött ikväll Får rätta lottot i morgon! Mvh Anders.S Quote
Timbre™ Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 Storlek kan ta sig olika uttryck och centrumlinjens duo av T1610 från KR Audio räknas knappast till rörvärldens småttingar. Den integrerade Stereokronzillan SXI är precis som sina monokusiner en single ended konstruktion i ren klass A och här kan levereras 2 X 50 W. Quote
Timbre™ Posted November 29, 2009 Author Posted November 29, 2009 Kronzilla SXI har fått sidosystemet på sin lott och som kontrast till hamnkvarterens julstämning räcker det inte med Pandora denna dag utan vi seglar vidare för att skaka tass med Cerberus, eller Kerberos som är den lokala benämningen på denna trehövdade väktare av överfarten till Hades. Dags för Cerberus i ny konfiguration med basmoduler tillverkade av Jim Aud. Quote
Timbre™ Posted November 29, 2009 Author Posted November 29, 2009 Även om Pandora själv inte var med kanske smakbitar ur asken i kombination med Cerberus kan bli något utöver det vanliga... En jämn ström av elände och Albert King fick mig knäsvag med sin Nobody Wants A Loser men för dagens knock out stod ingen mindre än Steve Ray Vaughan. Fortsatt blues och Tin Pan Alley är ingen problemfri zon. Cerberus tog oss dit och mer involverad än så här har jag nog aldrig varit trots Tin Pan Alley i flera utgåvor, bl.a. på Burmester Vorführungs-CD II. Någonstans måste här måste ligga en hund begraven... :evil: Quote
Timbre™ Posted November 29, 2009 Author Posted November 29, 2009 Vilken utgåva med SRV vad det då.. Blev så tagen på sängen att detta snabbt fick dokumenteras trots att fotoövningarna egentligen redan var över... :angry: Baksidan av CD-häftet. Om jag förstod det hela rätt har Kenneth fått denna skiva av Jim Aud och just Tin Pan Alley finns med i en tidigare outgiven studioversion. Det var så bra att jag först gick i försvarsställning mot Cerberus och Tin Pan Alley klev därmed in på min subjektiva lista av All Time Greatest när det gäller hifi- och musikupplevelser. Det spelades mycket fin musik denna lördagseftermidag, lyssningsrummet är som borttrollat och Cerberus tar helt enkelt över tillvaron. Själv tänker jag ge mig ut i Cyberspace på jakt. Quote
Käera Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Blev så tagen på sängen att detta snabbt fick dokumenteras trots att fotoövningarna egentligen redan var över... :angry: Baksidan av CD-häftet. Om jag förstod det hela rätt har Kenneth fått denna skiva av Jim Aud och just Tin Pan Alley finns med i en tidigare outgiven studioversion. Det var så bra att jag först gick i försvarsställning mot Cerberus och Tin Pan Alley klev därmed in på min subjektiva lista av All Time Greatest när det gäller hifi- och musikupplevelser. Det spelades mycket fin musik denna lördagseftermidag, lyssningsrummet är som borttrollat och Cerberus tar helt enkelt över tillvaron. Själv tänker jag ge mig ut i Cyberspace på jakt. Just nu skulle jag vilja vara medlem i ditt Jaktgäng ..jag har lite svårt ibland att träffa rätt på nätet Quote
Timbre™ Posted November 29, 2009 Author Posted November 29, 2009 Just nu skulle jag vilja vara medlem i ditt Jaktgäng ..jag har lite svårt ibland att träffa rätt på nätet Man lär sig något varje dag och den här inspelningen finns ju med på en reissue av Texad Flood som kan köpas för nedsatt pris $6.99 på Amazon.com... In Stock... :cool: Quote
Govinda Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Detta skall vara den mest aktuella listan. http://www.srvrocks.com/SRV_release_chrono..._2008.11.18.pdf Fascinerande läsning där SRV finns med på många kända produktioner. Mvh Anders.S Quote
Käera Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Man lär sig något varje dag och den här inspelningen finns ju med på en reissue av Texad Flood som kan köpas för nedsatt pris $6.99 på Amazon.com... In Stock... :cool: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WH...J4L._SS500_.jpg Tack Timbre jag har faktiskt den o The Essential vilket jag tycker är en riktigt bra bland skiva med SRV,frågan var ju bara om det ev skulle vara ytterligare en version av Tin Pan Alley som man inte hört men annars nöjer jag med det jag har så länge,på LP har jag Family Style(Brothers)vilket låter bra med Quote
calle_jr Posted November 29, 2009 Posted November 29, 2009 Dags för Cerberus i ny konfiguration med basmoduler tillverkade av Jim Aud Aha, det kan vara en kanonlösning i det rummet. den här inspelningen finns ju med på en reissue av Texad Flood Är det inte samma version som är med på "Couldn't Stand the Weather" då Quote
Timbre™ Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Är det inte samma version som är med på "Couldn't Stand the Weather" då Den har jag Made in Japan (CDEPC 25940) men det är inte samma inspelning. Bonusspåret på Texas Flood Reissue är en alternativ, aldrig tidigare utgiven studiotagning och innan jag kom på detta var det inte roligt... Förutom ett makalöst ljud trodde jag att systemet plockade fram detaljer som jag aldrig tidigare hade hört och då är det lätt att akustikpsyket tar till defensiva strategier. Efter en snabb titt i skivfodralet var det dags att bara koppla av och njuta samt köra utmed Tin Pan Alley en gång till. Uppställning och rum kommer nu i två ljusvarianter. Quote
Timbre™ Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Som synes finns det en hel del kablage på golvet och Kronzilla SXI får sin nätström via en Purist Limited Edition som är helt ny och nuvarande toppmodell. Till Cerberus är ett par Proteus uppkopplade och på linjesidan finns bl.a. ett par Proteus Provectus inblandade vilket enligt uppgift också är en ny modell. Quote
Guest om.s Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Er det nye Proteus Provectus powercords pågang ... mvh Quote
Timbre™ Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Er det nye Proteus Provectus powercords pågang ... Det vet jag inte men signalkablaget bestod av Proteus och Proteus Provectus. Quote
Guest om.s Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Ok, de kjennner man jo godt til, tenkte det hadde värt hyggelig med noen pc´s i samme linjen ... mvh Quote
K-man Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Ser trevligt ut det där! ...låter säkert väldigt trevligt med!!! ...spännande sammankoppling! \\K-man Quote
calle_jr Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/m...rossover071.JPG Bonusspåret på Texas Flood Reissue är en alternativ, aldrig tidigare utgiven studiotagning och innan jag kom på detta var det inte roligt... Jag hör det nu (såg att de faktiskt hade både Couldn't stand... och nyutgåvan av Texas Flood på Spotify). Det skiljer ett par minuter speltid mellan versionerna. Quote
Timbre™ Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Jag hör det nu (såg att de faktiskt hade både Couldn't stand... och nyutgåvan av Texas Flood på Spotify). Det skiljer ett par minuter speltid mellan versionerna. I väntan på den kortare versionen kan man ju alltid trösta sig med en vindruva och en amerikansk skivtvätt... Den är beställd. Quote
calle_jr Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Den är beställd. Samma här Men det blev inte det lättaste. 2LP i Pure Pleasure Records 180g-utgåva från US. Quote
JonasR Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Nya kombinationer testas och vi har sett det men kanske aldrig hört det förut... Det finns något bekant över delningsfiltret och de två svarta lådorna på bild. Några av dessa komponenter har tidigare funnits med på Arken i ett system som lät fantastiskt bra. Quote
kenneth Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Två välbekanta aktörer på plats och i dagens uppkoppling är de inte två utan fyra... Veteranöron har visserligen en tendens att tappa i bandbredd och när basmodulerna arbetade på egen hand kunde jag inte höra en ton. Det kunde Kenneth och Christer men jag utgår från att det hade tränats i förväg... Någon som kan det där kanske kan förklara vad som händer. Jag har tidigare gjort misstaget att spela basarna på för hög volym. Nu hörs de knappt på egen hand men när hela systemet spelar, gör de sitt jobb. /Kenneth Quote
kenneth Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Det finns något bekant över delningsfiltret och de två svarta lådorna på bild. Några av dessa komponenter har tidigare funnits med på Arken i ett system som lät fantastiskt bra. Jodå, det är samma delningsfilter och baslådor som plockats fram /Kenneth Quote
Recommended Posts