Jump to content

Xindak hänger på 32bit's trend. (och Ny rullandspelare!)


Tobias Lindell

Recommended Posts

Undra vad chineserna nu kokat ihop och vad det kostar? :cool: Ser imponerande ut- 460,000 uF behöver ju alla slutsteg "for enourmous mega power headroom" :D

http://www.xindak.com/en-us/showtopic.asp?dtype=4&id=843

20th.jpg

CD-Transport

Feature: to adopt the core technology of Philips CD-PRO2, to strengthen the design on anti-shocking,Independent multiple-groups of power supply

D/A Converter

Feature: 32Bit/192KHz DAC, transformer with Independent multiple-groups of power supply, with the function of USB input, optional output for tube or OPA Ic

The D/A Converter adopts AK4397 Delta-Sigma DAC chip, which could handle 32Bit, and let the Digital to analog convert more preciously, and then improve the quality of music signal. Pre-amplifier

Feature: Dual/Mono channel amplified circuit design, special designed audio input transformer, three transformers to left and right amplifications,and controlled circuit for power supply respectively.

Power Amplifier

Feature: Adopted audio transformer as input stage, Dual/Mono channel design, high power class A output, super design on power supply

The products is a kind of Class A amplifier with Dual/Mono channel design. In the pre-amplified stage, it adopts audio transformer as input, and the parallel connection of 48 pieces of power transistors is used in power amplified stage, which brings the extremely ability of current output. Two 800W toroidal transformers and 460000uF filter capacitors are adopted in power supply for affording plentiful energy.

Class A power is 100W, and maximum output power is 125W.

Se även ny 1/4" rullbandare!!! haheehhe... :Dhttp://www.xindak.com/articles/showtopic.a...og=0&id=844

Link to comment
Share on other sites

Se även ny 1/4" rullbandare!!! haheehhe... :Dhttp://www.xindak.com/articles/showtopic.a...og=0&id=844

Retrotrenden håller i sig!

oot.jpg

Nyligen lanserade nya Dirk Kinas första civil-nivå Hi-Fi Stereo Open-typ recorder, produkterna har den tekniska personalen upp till mer än två år av koncentrerad forskning och utveckling, oberoende utveckling av god kvalitet spelar en avgörande roll för uppspelning huvudet och hög -- noggrannhet speciella motorer, i kombination med modern ljudteknik och processteknik för att få de första resultaten. Xindak Hi-Fi Stereo Open-stil bandspelare tillgänglig, visar att Kina inte kan producera Hi-Fi Stereo Open-klass bandspelare att slutet på historien, för ljud-och musikälskare ännu en gammal och ny analog ljudkälla i verkligheten.

De viktigaste tekniska indikator för denna maskin är följande:

Walk with agency: 3 trehjuliga motor-vägen ensam

Recorder institutioner: tre separata uppspelning huvudet

Tape standard: 6,3 millimeter (mm) 4 track dubbel-kanal

Tape Speed: 9.5/19 / s två typer av

Högsta plate ram: 18 cm (cm) 7 Ying Cun

Recorder Bandwidth: 9.5 / s med en hastighet på 30-18 000 Hz, 19 / s med en hastighet på 30-25 000 Hz

Promenad med en gunga: 9.5 / s bandhastighet + / -0,08, 19 / s bandhastighet + / -0,04

Signal / brusförhållande: vanlig tejp 56dB, järn branding tejp 61dB

Ingång: 2 grupper RCA

Output: en grupp av RCA

Mått: (bredd x hög x djup, mm): 430x331x232

Net Weight: 33kg

Denna produkt kommer att vara på den här konserten i Guangzhou ljud skivdebut, varmt välkomna vänner från alla samhällsskikt är intresserade att besöka den nya utställningshallen 509-510 Dirk room plats vägledning.

Google översatte!

Mån tro att vi snart är tillbaka vid mono och stenkakor!

/ptr

Link to comment
Share on other sites

Att rullbandspelaren är på återtåg kan konstateras utifrån senaste Denvermässan som jag besökte i början av oktober.

I ett antal rum körde man rullbandspelare som signalkälla och i mycket högkvalitativa system.

Jag återkommer med rapportering när tid ges.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Ja 78varv/min måste vara bättre än 45varv/min :mm:

Javisst! Fortare är alltid bättre, har några gamla franska Pathé kakor som går på 100varv/min* ... de ä hajfi dä!

/ptr

* Lär ha funnits stenkakor som till och med gick på 120 varv, men jag har aldrig träffat på några..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...