Jump to content

Recommended Posts

Posted

Arga snickaren ordnar röran hos Knoppen

Johan Lindroos, aka "Knoppen" har fått besök av Arga snickaren, tv-programmet som går på Kanal 5 och avsnittet visas nu på onsdag 25 november kl 20:00.

- Mer finns att läsa i denna tråden på HiFiForum

Johan är ju proffs när det gäller akustik så det kommer säkert att beröra lite sådant också ;)

Jag kommer i varje fall att bänka mig framför TV'n :D

//Eliot

Posted
Ett typiskt INOhem? :D

Kanske är jag som är fjantig men det här är inget jag skulle vilja skylta med direkt.

Håller med dig Ekman - jag ser detta som en praktisk variant av Lyxfällan.

Jag fick SMS om detta idag, förresten?!? :)

Posted
Ekman och Engelholm, jag försöker förstå vad ni menar med era inlägg i denna tråd men misslyckas. Vad menar ni egentligen ?

/P

Jag är troligen inte politiskt korrekt, men jag ser det inte som nått positivt att komma med i detta program. Lika lite som att vara med i Du är vad du äter, Lyxfällan, eller dylikt.

Posted

Kul med proffs som ordnar upp sina egna misslyckanden, dom som varit med förut har haft ett riktigt röjigt hem med oförmåga att lösa problem som startats för rätt länge sedan. Jag skulle nog inte vilja visa upp min oförmåga i TV. Rätt eller fel..upp till var o en, men så här tycker jag

Posted

Johan är en väldigt hygglig prick och det blev nog bara för mycket på en gång.

Helst skall man nog inte flytta in om man skall renovera överallt samtidigt, lätt att man tror sig orka mer än vad man gör om man arbetar samtidigt. Problemet för amatörer är ju också att är man inte van så vet man inte hur mycket man kan fuska i ena hörnet utan att det blir fel i nästa. Övernoggranhet tar nog död på mycken renoveringslusta.

mvh/Harryup

Posted

Jag tycker det är väldigt positivt att söka hjälp för ett problem istället för att sitta där med sin stolthet och tro att man ska kunna lösa allt själv. Heder till de som vågar be andra människor om hjälp och visa sin egen svaghet.

Sen kan man självklart diskutera om ett tv-program är rätt lösning men i det här fallet känns det ändå ganska harmlöst jämfört med mer uppslitande programserier som t ex SVT:s där barn i problemfamiljer får träda fram.

Posted
Jag tycker det är väldigt positivt att söka hjälp för ett problem istället för att sitta där med sin stolthet och tro att man ska kunna lösa allt själv. Heder till de som vågar be andra människor om hjälp och visa sin egen svaghet.

Sen kan man självklart diskutera om ett tv-program är rätt lösning men i det här fallet känns det ändå ganska harmlöst jämfört med mer uppslitande programserier som t ex SVT:s där barn i problemfamiljer får träda fram.

För min del handlar detta inte om stolthet, bara som förtydligande.

Posted

Johan är en kanontrevlig kille och hans dotter Paulina är väldigt cool också, vilket jag tror framgick av programmet. Jag tycker det är väldigt modigt att visa upp sig med sina fel och brister, inte minst när det gäller renovering vilket verkar vara något man skall göra själv, och lite pinsamt om man inte klarar det.

Jättesmidigt sätt att få saker gjort på detta sätt, tycker jag. Grattis, Johan och Paulina! :)

Posted
Johan är en kanontrevlig kille och hans dotter Paulina är väldigt cool också, vilket jag tror framgick av programmet. Jag tycker det är väldigt modigt att visa upp sig med sina fel och brister, inte minst när det gäller renovering vilket verkar vara något man skall göra själv, och lite pinsamt om man inte klarar det.

Jättesmidigt sätt att få saker gjort på detta sätt, tycker jag. Grattis, Johan och Paulina! :)

Som sagt - jag är nog inte politiskt korrekt...

Träffade Johan för några år sedan, tillsammans med Mayro och alla deras barn så jag vet att det är goa gubbar.

Posted
Som sagt - jag är nog inte politiskt korrekt...

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det som känns väldigt "rätt" är väl att man skall köpa ett renoveringsobjekt och fixa allt själv? Och att det är pinsamt att inte klara av det, och att man inte skall skylta med det?

Vill du läsa PK angående detta så är det väl bara att gå till tidningarnas kultursidor, så ser du nog att du delar åsikt med dem angående dessa utfläkningsprogram på reklamkanalerna.

Posted

Det är ju inget fel i att be om hjälp,det är ju det den starke gör,men att det skall behöva gå så långt att TV program skall behöva rycka in är ju tragiskt.Hoppas bara att fler männinskor orkar ta tag i sina problem som igentligen har möjlighet till det om dom är ärliga mot sig själva,men jag tror det är där det brister o många gånger känns det pinsamt att be om hjälp.

Men nu har Knoppen fått hjälp o fint vart det hoppas han har lärt sig något om sig själv :)

Posted
Vill du läsa PK angående detta så är det väl bara att gå till tidningarnas kultursidor, så ser du nog att du delar åsikt med dem angående dessa utfläkningsprogram på reklamkanalerna.

Har ingen erfarenhet av utfläkningsprogram men får allt svårare för dessa reklamkanaler. Penningens makt måste vara gigantisk då folk kan sälja sig ner på tramsnivå.

Posted
Har ingen erfarenhet av utfläkningsprogram men får allt svårare för dessa reklamkanaler. Penningens makt måste vara gigantisk då folk kan sälja sig ner på tramsnivå.

Kan bara hålla med....

Posted
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det som känns väldigt "rätt" är väl att man skall köpa ett renoveringsobjekt och fixa allt själv? Och att det är pinsamt att inte klara av det, och att man inte skall skylta med det?

Definieras politiskt korrekt av kultursidorna?

I denna tråd heter det att det är rätt att söka hjälp, kul att dom fick hjälp och att Johan är en trevlig kille...

Posted
Definieras politiskt korrekt av kultursidorna?

Ja.

Politiskt korrekt: som stämmer väl överens med åsikterna hos det (för tillfället) ledande kulturskiktet i frågor som rör politik och samhälle.

...en strävan att ligga rätt i tiden och vara åsiktsmässigt nära de grupper som sätter agendan i samhällsdebatten. Exempel på politisk korrekthet enligt denna definition skulle kunna vara att uttrycka åsikter som ligger nära etablerade opinionsbildares syn på feminism eller mångkultur, för att ta några frågor som varit aktuella de senaste åren.

Om du använde någon annan definition så ber jag om ursäkt för mitt missförstånd.

Posted
Ja.

Om du använde någon annan definition så ber jag om ursäkt för mitt missförstånd.

Man lär sig nått nytt varje dag å knappast du som behöver be om ursäkt för min okunskap. :blush

Då är jag nog mer politiskt korrekt än jag trodde, men frågan är om jag blir gladare för det.

Jag har faktiskt svårt att formulera mig i vad som stör mig. Kanske ett tecken på att jag har fel? :?:

Ett par grejer är jag säker på:

* Man skall be om hjälp, om man behöver det

* Man bär själv ansvaret för att klara ut det man påbörjar, men se punkt ett

* Johan har visat sig vara en jyste kille

Men: Jag tror detta program såväl som Du är vad du äter, Lyxfällan och liknande signalerar fel grejer för mig! :dead:

Folk har hamnat helt fel i situationen och ansvaret ligger på kommersiell TV att reda ut det?

Ät inte fel mat. Rör på dig. Skaffa dig inte dåliga vanor. Köp inte grejer du inte har råd med. SMS'a inte Låna. Läs på innan du hoppar på projekt. Ta inte på dig större renoveringar än du klarar eller har ekonomisk täckning för att kunna leja ut.

Posted
Men: Jag tror detta program såväl som Du är vad du äter, Lyxfällan och liknande signalerar fel grejer för mig! :dead:

Folk har hamnat helt fel i situationen och ansvaret ligger på kommersiell TV att reda ut det?

Ät inte fel mat. Rör på dig. Skaffa dig inte dåliga vanor. Köp inte grejer du inte har råd med. SMS'a inte Låna. Läs på innan du hoppar på projekt. Ta inte på dig större renoveringar än du klarar eller har ekonomisk täckning för att kunna leja ut.

Jag är med på hur du menar men irriterar mig inte så fasligt på det; folk gör ju dumma saker vad man än tycker om det. Kan kanske till och med vara bra om man är öppen med problematiken, och det kan fungera som avskräckande exempel? Men visst finns det gränser för vad man får frossa i. Själv tittar jag aldrig på dessa program eftersom jag inte har några reklamkanaler på TV (tittar inte så mycket på TV över huvud taget) och aldrig läser kvällstidningar, där det verkar som att det finns någon slags symbios som föder denna affärsidé.

Jag är mest jävligt glad för Johans skull! :)

Posted
Jag är med på hur du menar men irriterar mig inte så fasligt på det; folk gör ju dumma saker vad man än tycker om det. Kan kanske till och med vara bra om man är öppen med problematiken, och det kan fungera som avskräckande exempel? Men visst finns det gränser för vad man får frossa i. Själv tittar jag aldrig på dessa program eftersom jag inte har några reklamkanaler på TV (tittar inte så mycket på TV över huvud taget) och aldrig läser kvällstidningar, där det verkar som att det finns någon slags symbios som föder denna affärsidé.

Jag är mest jävligt glad för Johans skull! :)

Tycker vi verkar vara ganska överens.

Posted

Många åsikter,många vettiga åsikter!

Tittar mindre och mindre på tv.Alla program som nämnts i denna tråden är mycket av anledningen.Vem var det som sa att reklamfinansierad tv

skulle ge större utbud av program?Sällan har väl likriktiningen varit så stor som nu!

/n.o (som tycker att skottpengar borde finnas på den som uppfann CapsLock knappen på ett tangentbord.... :black: )

Posted

Att frossa i andras olycka är inte alls speciellt underhållande. T ex är Idol ett frosseri i att slå ner på kanske lovande artister. Det spelar ingen roll att man säger att "anmäler man sig får man tåla det hela" - nederlaget kommer som en chock i alla fall. Oansvarigt! men det säljer tydligen programtid ... :dead:

I de här reda-upp-i-röran-programmen tycker jag det är helt ok att den drabbade först inser problemet och sedan ser vi hur det går till att komma tillrätta med det hela. :)

Posted
Pröjsar TV allt de fixar i programmet :?:

I så fall kunde man väl tänkas prostituera sig en smula :evil:

Jag tycker att ditt nätkabel-projekt går alldeles för bra :)

- men jag kan hjälpa till så att du blir en het kandidat :blush:D