Duck77 Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Hej. Vad kommer den att kosta? Mvh The Duck Quote
P-pan Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Är det här en teknik man även kommer att införa på övriga modeller Quote
conan Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Har faktiskt rätt svårt att tro att alla som gör MC-pickuper har missat detta ... Quote
Bebop Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Verkar vara samma lösning som Ortofon lanserade på Kontrapunkt H och C Quote
calle_jr Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 http://www.audionord.se/wp-content/uploads...ra-delos001.jpg Fräck puppa och fräck bild med J Carr i bakgrunden Insteg verkar innebära att Lyra höjer ribban lite. Quote
Bebop Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Fräck puppa och fräck bild med J Carr i bakgrunden Insteg verkar innebära att Lyra höjer ribban lite. Ja, det verkar ju då som om Dorian försvinner. I Australien kostar den motsvarande ca 9,000 - alltså mer än Dorian. Quote
Bimota Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Ja, det verkar ju då som om Dorian försvinner. I Australien kostar den motsvarande ca 9,000 - alltså mer än Dorian. Halloj, Ludwig här. Jag är i färd med att skriva en liten rad till hemsidan för att förklara skillnaden mellan prissättning i olika länder. Sverige är ett litet avlägset land med svag valuta och hög moms. Många länder, t ex USA anger alltid priserna utan moms, pg a att delstaterna ändå har olika momssatser. Dorian kommer att finnas kvar ytterligare en tid - vi sänker priset på den till 8.000:- inkl. moms. Delos hamnar på 11.400:- inkl. moms. Vi får första leveransen om två veckor! Blir spännande. Skala räknas till den nya generationen Lyra-pickuper. Den förändras inte. Däremot är det en ny modell på gång mellan Delos och Skala. Titan i och Olympos är fortfarande aktuella, och kommer att vara det ett bra tag till. Quote
Bebop Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Halloj, Ludwig här. Jag är i färd med att skriva en liten rad till hemsidan för att förklara skillnaden mellan prissättning i olika länder. Sverige är ett litet avlägset land med svag valuta och hög moms. Jag får in och rätta mig själv. Jag utgick från ett pris i Australien på 1,390 AUD inkl GST (moms) men det var fel. Det rätta riktpriset är 1,990 AUD (se Lyra Delos) Eftersom GST i Australien är 10 % har jag räknat om priset med svensk moms vilket ger 2,261 AUD, dvs 14,900 SEK Så hur va det nu med storleken, Ludde. Sverige är västeuropas näst största land med en allt starkare valuta. Vi är inte så många dock. Priset är ju helt OK, i vart fall i förhållande till Down Under. Quote
das Boot Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Vi får första leveransen om två veckor! Blir spännande. Det ska bli intressant att höra vilka skillnaderna är jämfört med dagens Dorian. Hoppas på rapport om några veckor från Ludwig och gänget - det får vi väl? /das Boot Quote
das Boot Posted December 18, 2009 Posted December 18, 2009 Hur går det med provlyssningen hos Audionordarna? Quote
wulfman77 Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Fick hem min delos idag ska bli spännnde Quote
Recommended Posts