Jump to content

Recommended Posts

Posted
Fräck puppa och fräck bild med J Carr i bakgrunden :)

Insteg verkar innebära att Lyra höjer ribban lite.

Ja, det verkar ju då som om Dorian försvinner. I Australien kostar den motsvarande ca 9,000 - alltså mer än Dorian.

Posted
Ja, det verkar ju då som om Dorian försvinner. I Australien kostar den motsvarande ca 9,000 - alltså mer än Dorian.

Halloj,

Ludwig här. Jag är i färd med att skriva en liten rad till hemsidan för att förklara skillnaden mellan prissättning i olika länder.

Sverige är ett litet avlägset land med svag valuta och hög moms. Många länder, t ex USA anger alltid priserna utan moms, pg a

att delstaterna ändå har olika momssatser.

Dorian kommer att finnas kvar ytterligare en tid - vi sänker priset på den till 8.000:- inkl. moms. Delos hamnar på 11.400:- inkl. moms.

Vi får första leveransen om två veckor! Blir spännande.

Skala räknas till den nya generationen Lyra-pickuper. Den förändras inte. Däremot är det en ny modell på gång mellan Delos och Skala.

Titan i och Olympos är fortfarande aktuella, och kommer att vara det ett bra tag till.

Posted
Halloj,

Ludwig här. Jag är i färd med att skriva en liten rad till hemsidan för att förklara skillnaden mellan prissättning i olika länder.

Sverige är ett litet avlägset land med svag valuta och hög moms.

Jag får in och rätta mig själv. Jag utgick från ett pris i Australien på 1,390 AUD inkl GST (moms) men det var fel. Det rätta riktpriset är 1,990 AUD (se Lyra Delos) Eftersom GST i Australien är 10 % har jag räknat om priset med svensk moms vilket ger 2,261 AUD, dvs 14,900 SEK

Så hur va det nu med storleken, Ludde. Sverige är västeuropas näst största land med en allt starkare valuta. Vi är inte så många dock.

Priset är ju helt OK, i vart fall i förhållande till Down Under.

Posted
Vi får första leveransen om två veckor! Blir spännande.

Det ska bli intressant att höra vilka skillnaderna är jämfört med dagens Dorian. Hoppas på rapport om några veckor från Ludwig och gänget - det får vi väl?

/das Boot

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...