juha Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Jag kanske är sista människan på jorden att upptäcka denna juvel..men det är iaf ngt jag fiskat upp via Spotify. Melody Gardot My one and only thrill (2009) Alltså hur j-a bra denna plattan är går ju inte beskriva, en sån där som belönar varje sekund man lyssnar. En soft sjungerska med en härlig känsla och närvaro, och trots man hört många låtar tusen ggr så är det underbart vackert. Quote
juha Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 http://cdon.se/musik/gardot_melody/my_one_..._thrill-4172558 Hmm särskilt ovanlig verkade hon ju inte haha, ja kan bara säga att man får väl gå upp ur jord källaren oftare Quote
Bebop Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 kan bara säga att man får väl gå upp ur jord källaren oftare Det va Du själv som sa det ... Hon är en av de stjärnor som dykt upp i kölvattnet efter Nora Jones framgångar, precis som Madeleine Pereaux. Håller med dig - hon är jättebra. Som vanligt retar det en del att hon säljer bra och att hennes skivor går att köpa på Åhlens och Statoil. Quote
eliot Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Håller med - köpte den i Schweiz i somras Detta blev bytet: ...och på MediaMarkt efter att ha lyssnat på den hos René: Melody Gardot - My one and only thrill (CHF 19.90) René i Schweiz har alltid bra skivor Quote
juha Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Blev chockad vad bra denna platta är: ) Ja ajg kände på mig detta; att den var säkerligen inget nytt, men tog chansen :cool: Quote
Guest om.s Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Damen har røst ja selv om jeg personlig synes denne er sneppet bedre enn den siste... Worrisome heart mvh Quote
juha Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Oj oj oj den var ju otrolig den med..ok jag gräver igen jordkällarn!!!!! Quote
Engelholm Audio Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Min sambo tog initiativ och köpte dessa två album (på cd). Dom snurrar friskt. Förtjänsten ligger i nyanserna och den makalöst intressanta rösten. Quote
Richard Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Det första jag slogs av när jag hörde henne var: Vafalls!! en ung amerikansk sångerska som inte "wailar" eller stönar i varenda mening. Bara det är ju värt uppmärksamhet. Tycker också plattan är bra. //Richard Quote
plundin™ Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 vet inte om jag är synisk, men jag tycker bara att hennes röst är kall och beräknande... hon lyser "produktplacering" hela hon! så är det ibland, trevligt att hon fått andra fans än mej... Tänk vilken lisa spotify är, så man kan lyssna på plattorna innan man bestämmer sig! /ptr Quote
conan Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Påminner mig om Katie Melua. Både hon och Gardot sjunger och spelar bra och välplanerat så att säga. Dock blir det lite för välproducerat då musikerna och sånginsatsen verkar vara mer av en musikform av högläsning. Det vore bättre efter ett par öl eller sent på natten efter konserten då alla bara jammar och slutar bry sig om framförandet. Provlyssna The Katie Melua Collection. Den samlingen är inte så tokig. Quote
juha Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Kati Melua är en av dessa hittat, men tycker att Melody är liiiite roligare...jag har dock en annan på gång: ) Quote
juha Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Plundin: tycker hon är allt annat "förbi" men en gång.....lyssnar på denna jätte med hörlurar å högtalare.... fantastisk.....men hos mig hör jag det mer via hörlurar..har liiite väl livigt rum: ) Quote
juha Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Ursäkta lever nog allt 2222222222222222 ggr i livet nu: ))))))))))))))) Quote
ribbon Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Melody har en underbar röst, men min älskling idag vad gäller kvinnlig/tjejig röst är o förblir MANDY MOORE eller vad säger du Juha... /Ribbon Quote
Vox Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 vet inte om jag är synisk, men jag tycker bara att hennes röst är kall och beräknande... hon lyser "produktplacering" hela hon! /ptr Produktplacering tror jag inte det rör sig om då hon varit med om en svår olycka och fick lära sig att tala/sjunga på nytt. Jag tycker hon är bra så bra att jag även skaffat hennes senaste på vinyl så sjunger hon ännu bättre. Quote
juha Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 Det måste ju bli underbart..vinyl och Melody Jag får väl vänta ngra år innan de "produktplacerar" in en 24/192 med henne Quote
Recommended Posts