Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag kanske är sista människan på jorden att upptäcka denna juvel..men det är iaf ngt jag fiskat upp via Spotify.

Melody Gardot

My one and only thrill (2009)

Alltså hur j-a bra denna plattan är går ju inte beskriva, en sån där som belönar varje sekund man lyssnar.

En soft sjungerska med en härlig känsla och närvaro, och trots man hört många låtar tusen ggr så är det underbart vackert.

Posted
kan bara säga att man får väl gå upp ur jord källaren oftare :)

Det va Du själv som sa det ... :) Hon är en av de stjärnor som dykt upp i kölvattnet efter Nora Jones framgångar, precis som Madeleine Pereaux. Håller med dig - hon är jättebra. Som vanligt retar det en del att hon säljer bra och att hennes skivor går att köpa på Åhlens och Statoil.

Posted

Håller med - köpte den i Schweiz i somras :)

Detta blev bytet:

...och på MediaMarkt efter att ha lyssnat på den hos René:

Melody Gardot - My one and only thrill (CHF 19.90)

René i Schweiz har alltid bra skivor :app:

Posted

Blev chockad vad bra denna platta är: )

Ja ajg kände på mig detta; att den var säkerligen inget nytt, men tog chansen :cool:

Posted

Damen har røst ja :app: selv om jeg personlig synes denne er sneppet bedre enn den siste...

Worrisome heart

22b9e10e22a053b9c5a42210.L.jpg

mvh

Posted

Det första jag slogs av när jag hörde henne var:

Vafalls!! en ung amerikansk sångerska som inte "wailar" eller stönar i varenda mening. :D

Bara det är ju värt uppmärksamhet.

Tycker också plattan är bra.

//Richard

Posted

vet inte om jag är synisk, men jag tycker bara att hennes röst är kall och beräknande...

hon lyser "produktplacering" hela hon!

så är det ibland, trevligt att hon fått andra fans än mej... :blush:blush:blush

Tänk vilken lisa spotify är, så man kan lyssna på plattorna innan man bestämmer sig!

/ptr

Posted

Påminner mig om Katie Melua. Både hon och Gardot sjunger och spelar bra och välplanerat så att säga. Dock blir det lite för välproducerat då musikerna och sånginsatsen verkar vara mer av en musikform av högläsning. Det vore bättre efter ett par öl eller sent på natten efter konserten då alla bara jammar och slutar bry sig om framförandet.

Provlyssna The Katie Melua Collection. Den samlingen är inte så tokig.

:)

Posted

Plundin:

tycker hon är allt annat "förbi" men en gång.....lyssnar på denna jätte med hörlurar å högtalare....

fantastisk.....men hos mig hör jag det mer via hörlurar..har liiite väl livigt rum: )

Posted
vet inte om jag är synisk, men jag tycker bara att hennes röst är kall och beräknande...

hon lyser "produktplacering" hela hon!

/ptr

Produktplacering tror jag inte det rör sig om då hon varit med om en svår olycka och fick lära sig att tala/sjunga på nytt.

Jag tycker hon är bra så bra att jag även skaffat hennes senaste på vinyl så sjunger hon ännu bättre. :D

Posted

Det måste ju bli underbart..vinyl och Melody :)

Jag får väl vänta ngra år innan de "produktplacerar" in en 24/192 med henne :mm: