Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag är en av de få som redan smyglyssnat till denna uppsättning :D

Jag säger bara, missa för allt i världen inte chansen till att bekanta er

med en av de absolut mest välljudande anläggningarna som

finns för närvarande :mm::mm::mm::mm::mm:

Ta er till Vimmerby kommande helg.

Jag lovar, ni kommer inte att bli bevikna!

Posted

Jag är också en av de få som haft privilegiet att lyssna till River Audio. Jag var helt klart imponerad. Vågar påstå att det är det absolut bästa jag hört i rörförstärkarväg i alla fall. Uppställningen med 2 st monoblock och ett försteg är, utöver att vara välljudande, även vackert så man kan gråta :mm:

En ytterliggare detalj som imponerade stort var att de klarade av lågbas alldeles galant. När jag lyssnade spelades det toner ner mot 20 Hz utan problem, det skakade om rätt rejält.

Ska iväg och lyssna igen givetvis,och jag kan bara med tidigare skribent säga: åk och lyssna, det är det värt.

Posted

Lyssnade på dessa första gången år 2000, och det har varit många utvecklingstimmar sedan jag satt hemma i konstruktörens fotölj i St.Petersburg.

Imponerades stort redan då, minns speciellt en skiva med Chris Rea.

Presenterades i förra numret av ryska Audio Magazine - www.audiomagazine.ru

Designen i glas är för övrigt utförd av svenska "Propeller".

Guest Audio Concept
Posted

old-img.jpg

Tyckte mig känna igen dem... Under en mässa 2004 i Tyskland - året innan den flyttades till Munchen, var vi ett litet gäng som ställde ut tillsammans. Det var kul, och även en mycket uppskattad föreställning bland journalisterna, Gregory m. fl. Donald North hade gjort högtalarna, Peter Bremen var ansvarig för förstärkarna, som även då var ett svenskt/ryskt projekt. Undertecknade stod för skivspelare. Också Vitus var med vid det tillfället - hans första.....

Och visst spelade förstärkarna bra..... Lycka till på jubileet.

Mvh, Audio Concept