Jump to content

Recommended Posts

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

The Music med Pass och Wadia lät mkt trevligt. Helt klart högtalare och elektronik man skulle kunna leva med. De hade mässpris på denna setup om man frågade, det gjorde inte jag då normalpriset var 395k DKK ;)

Men de högtalarna vill jag helt klart höra mer av...

Det finns ju även en stativmodell som heter The Kiss, men då får man ju ingen Murata-diskant :(

Posted
Men de högtalarna vill jag helt klart höra mer av...

Det finns ju även en stativmodell som heter The Kiss, men då får man ju ingen Murata-diskant :(

Det kanske duger med banddiskanter från RAAL :?:

Man skiftades om att spela i sann dansk demokratisk anda, och som tredje system i detta rum fick vi lyssna på det här från Absolute HiFi;

DSC_6807.JPG

DSC_6759.JPG

Posted
Den kanske var lätt för vinylsamlare

The Healer är en pärla med samarbeten som Bonnie Riatt, Los Lobos och Santana. Ett måste i skivhyllan!

Det var mycken omsorg om strömförsörjningen i detta rum, och Absolute Hifi demade med produkter från Vertexaq. Här den balanserade PSU:n Elbrus;

DSC_6793.JPG

Posted
Håller med - David Berning Quadrature Z

Exakt rätt beteckning!

Det lilla reglaget på Berning Quadrature Z är supersmart. Jag har ingen aning om hur bra det är i praktiken, men att kunna anpassa dämpningen efter högtalartyp är just en så'n sak som jag tror är helt avgörande. Både förstärkare och högtalare (och kablar för den delen) dissas för att de är felmatchade. Jag tror detta skulle vara en lösning i många av fallen.

DSC_6795.JPG

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Det var kul att se Michael Fremer in action, dEt va en ganska kul kille. Köpte hans DVD:er för att kunna studera det mer noga:)

Ljudet i det rummet var magnifikt.

Synd man inte har plats till ett par 20.1 Maggisar, hade iofs inte haft råd heller :(

Posted

Tråden bara forsätter :app:

Fremer genomförde i princip en full setup med EAT Forte drivverk, 12"-armen Ikeda 407 och Ortofon Cadenza Blue. Han svor en del över tonarmen;

Jürg Schopper menar att Ikeda it-407 är en mycket bra arm - men den kostar en del...

- Skulle annars passa bra till min Thorens TD124 för uppspelning av monoskivor ;)

Posted
En ny aktör på kabelmarknaden, en mässpecial eller produkter som jag helt enkelt har missat... :?:

Jag hade heller aldrig sett dem, men kanske någon av våra grannar kan förtydliga. Denna fräcka kabeluppsättning kommer från danska ZenSati, som har hela programmet av signal- och nätkablar inkl phono som synes. Och de var på display i långa längder med terminering i elektronik från Moon;

DSC_6847.JPG

Posted
Jag hade heller aldrig sett dem, men kanske någon av våra grannar kan förtydliga. Denna fräcka kabeluppsättning kommer från danska ZenSati, som har hela programmet av signal- och nätkablar inkl phono som synes. Och de var på display i långa längder med terminering i elektronik från Moon;

Deras Sajt : SenZati

/ptr

Posted

Deras Sajt : SenZati

/ptr

Mannen, Mark Johanson jobbet tidligere sammen med Bertram, men driver nu videre selv under navnet Zensati, derav en viss likhet?, med Bertram kablene.

Vet det er endel i Norge som rapporterer om gode resultater med Zensati kablene...

mvh