Jump to content

Recommended Posts

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Tidigt grundlagd mässvana... :)

Ja, eller också hade det strulat till sig med barnpassningen :)

Jag gillade detta rum. Elektroniken går inte av för hackor men känns ändå inom räckhåll;

DSC_6867.JPG

DSC_6876.JPG

DSC_6870.JPG

DSC_6861.JPG

Posted

Är nog inte helt omöjligt att det är Eton's 11-tummare, tror jag har läst det någonstans.

Jag tyckte med det lät mkt trevligt i detta rum.

De spelade på Ear när jag var där, hade varit kul att jämföra med CAT, undrar om det var en SL1 Ultimate eller Renaissance?

Där stod även ett par Kronzilla på avbytarbänken om jag inte minns fel.

Posted
Är nog inte helt omöjligt att det är Eton's 11-tummare, tror jag har läst det någonstans.

Jag tyckte med det lät mkt trevligt i detta rum.

De spelade på Ear när jag var där, hade varit kul att jämföra med CAT, undrar om det var en SL1 Ultimate eller Renaissance?

Där stod även ett par Kronzilla på avbytarbänken om jag inte minns fel.

Kronzillor är ju ingenting man vanligtvis förknippar med avbytarbänkar :) men det visar samtidigt att det fanns ett stort urval på årets Köpenhamnsmässa.

Posted
Farligt likt Eton's 11'a tummare! :mm:

Lothar Mertens från Audiaz var där, och jag har för mig att han nämnde att det var Eton-basar.

Verkade vara mycket bra högtalare.

Visst blev det lite kombattans mellan E.A.R 912 och C.A.T SL1 Legend.

Men de hade ju kopplat cd:n till C.A.T och skivspelaren till E.A.R. Dessutom var det helt olika musik som spelades. Men skivspelaren lät mycket bättre med en helt annan auktoritet, sammanhållning och musikalitet;

DSC_6872.JPG

DSC_6874.JPG

Jag skulle inte ha något emot att spela ens med lillebror C.A.T SL1 Renaissance, som torrdemades;

DSC_6880.JPG

Posted
Jag skulle inte ha något emot att spela ens med lillebror C.A.T SL1 Renaissance, som torrdemades;

Det tyckte inte Stereophile heller som testade den i novembernumret (Robert Deutsch). Bl a skrev dom att den tidigare SL1 Ultimate var en fantastisk förförstärkare i alla musikaliska parametrar. "The SL1 Renaissance is comfortably ahead of it" -- vad det nu är värt. :app:

Posted
Lothar Mertens från Audiaz var där, och jag har för mig att han nämnde att det var Eton-basar.

Verkade vara mycket bra högtalare.

Han hade säkert stort bagage för han hade, om inte samtliga, så de flesta av AudiaZ modeller med sig;

DSC_6882.JPG

Härligt rum detta;

DSC_6862.JPG

DSC_6875.JPG

Posted

Ja alla Audiaz modeller var representerade.

Jag pratade oxå lite med Lothar Mertens. Han berättade att de hade släppt en speciell modell för Skandinavien-distributören, det är de vi ser ovan stå på rad. Mindes inte vad de hette, men det var en billigare variant på Aurea, med vad det ser ut som lite billigare element.

Posted
Det verkar överlag vara väldimensionerade rum eller är det vidvinkeln som hjälper till... :?::)

Nja, det är vidvinkeln som hjälper till en del. Detta rum är väl som ett normalt lyssningsrum.

Måste även göra en återkoppling till det i sammanhanget lilla Dynaudiosystemet med Moon och C1. Det spelades ju även på C1orna på Malmömässan tillsammans med Ayre. I mitt tycke så var Moonelektroniken klart mer behaglig att lyssna till, men Ayren var nog mer spänstig.

Posted
däremot Temptation är en frestelse :mm: Jag har haft ett par hemma under ett par månader för några år sedan. Ranefjord och das_Boot var där.

... det är inte för sent än :app:

Temptation är visserligen höga men de är också smala och inte så förbannat djupa vilket faktiskt gör dom, liksom C2 och C4, tämligen lätta att möblera med.

Även Örat-Folkesson var där - Mannen som följt Storhövdingens alla anläggningar och uppgraderingar genom åren och han sade så här om Temptation + BOW: "Köper han dessa högtalare så kan ni spika fast Guldörat hos honom."

Så bra var det...

Du kan ju ha C4orna som bakhögtalare så får du ett skapligt 5.1-system. :D

Posted
Nja, det är vidvinkeln som hjälper till en del. Detta rum är väl som ett normalt lyssningsrum.

Känner igen delar av rumsinredningarna. Det är väl samma Hotel Scandic som t.ex. Hifi & Surround 2004... :?:

Posted

Det var en annorlunda dragning på remmen,snygg skivspelar tallrik.

Trivs Marten högtalarna bäst med rör elektronik eller åtmistonde åt det varmare hållet.

Posted
Var det Famous Blue Raincoat på 45rpm där Jennifer Warnes sjunger duett med Leonhard Cohen :?:

Jajamensan!

DSC_6808.JPG

Och ett Aesthetix Atlas stereoslutsteg till varje kanal;

DSC_6769.JPG

Det var en annorlunda dragning på remmen,snygg skivspelar tallrik

Det är tre motorer till TW-Acustic Raven Black Night;

DSC_6761.JPG