Timbre™ Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Inspelad på Bohus Sound Studios och uppspelad på Bohus Sound Studios... :cool: Till och med i samma rum så häng med på en Euphoniaträff innan vintermörkret faller på... Quote
Käera Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Trevligt,jag har ju första på LP så nu får man väl fundera på om man skall skaffa denna med då,eft omdömena Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Det var rejäla doningar som väntade och precis som JonasR påpekade kan man ju inte låta en Studer av denna klass bara gå näsan förbi. Hur förhåller det sig nu med bandbredden... Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Trevligt,jag har ju första på LP så nu får man väl fundera på om man skall skaffa denna med då,eft omdömena Plåtade för fullt i novemberdiset så Europeintrycken får komma från någon annan av dagens församlade lyssnare. Det spelades mycket musik och jag återkommer till min egen medhavda CD lite längre fram... Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Livsfarligt att ha med sig kameran till Bohus Sound Studios för här finns både det ena och det andra att snöa in på och bildplaneringen ställs snabbt på ända. På andra sidan dörren väntar våra Reference Modular i sällskap av en helt ny prototyp och allt tyder på att vi har en Euphoniapremiär på gång. Dags att ta ett djupt andetag och stiga in. Quote
JonasR Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Det var rejäla doningar som väntade och precis som JonasR påpekade kan man ju inte låta en Studer av denna klass bara gå näsan förbi. Hur förhåller det sig nu med bandbredden... Jag tror den använder bredband Även om den inte var anledningen till dagens besök så höjer man på ögonbrynen när man får se en. Jag hittade en filmsnutt där maskinen får jobba med band: Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Jag tror den använder bredband Även om den inte var anledningen till dagens besök så höjer man på ögonbrynen när man får se en. Jag hittade en filmsnutt där maskinen får jobba med band: Du fick ju även syn på vår gitarrspelande dam och jag känner på mig att hon hanterar elbas på Jamaica... :cool: Quote
K-man Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 På andra sidan dörren väntar våra Reference Modular i sällskap av en helt ny prototyp och allt tyder på att vi har en Euphoniapremiär på gång. Dags att ta ett djupt andetag och stiga in. ...är rädd att den tydan är lite fel...om du inte syftar på något annat än prototyperna...för de spelade nämligen på Malmömässan... \\K-man Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 ...är rädd att den tydan är lite fel...om du inte syftar på något annat än prototyperna...för de spelade nämligen på Malmömässan... \\K-man Nä, jag menade i forumsträff- och studiosammanhang... Här kommer en liten vink om storleksförhållanden. Quote
K-man Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Dåså! :-D ...liiiiite storleksskillnad är det allt! \\K-man Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 ...liiiiite storleksskillnad är det allt! \\K-man Hur stod de uppställda på mässan, var det i samma rum som dagens bjässar... Quote
Tobias Lindell Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Dom små röda stog uppställda bakom ett hörn i rummet på mässan.....(och såg således inte av många) Tack för en trevlig hifi-dag. Ser fram emot konstruktiv kritik på pm! :kiss: Quote
K-man Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Ja, som sagt, i samma rum...fast bjässarna på mässan hade "bara" halv baskapacitet mot dagens setup... \\K-man Quote
Timbre™ Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Dom små röda stog uppställda bakom ett hörn i rummet på mässan.....(och såg således inte av många) Tack för en trevlig hifi-dag. Ser fram emot konstruktiv kritik på pm! :kiss: Ett stort tack själv och här kommer en snabbredigerad bild på hur de tar sig ut. Vi har ju ingenting emot att vara först... Quote
K-man Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Tack för en trevlig hifi-dag. Ser fram emot konstruktiv kritik på pm! :kiss: Tack själv för en härlig atmosfär och inte minst mumsig mat! Med en sådan närhet så kommer jag gärna på besök rätt som det är! \\K-man Quote
plind Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Tackar o bockar för en gemytlig och omskakande eftermiddag Quote
Almen Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Japp, tack för kanontrevlig söndagsutflykt, god lunch, trevligt ressällskap och en massa fin musik! Quote
JonasR Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Tack för en trevlig hifi-dag. Ser fram emot konstruktiv kritik på pm! :kiss: Ett stort tack skall du ha! Det var ett intressant besök. Tiden gick fort, men vi hann med musikstilar som täckte in det mesta från Vivaldi till AC/DC. Quote
juha Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Jag vill också tacka för en mycket god lyssning, samt mkt trevligt hifi snack Quote
K-man Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Jag vill också tacka för en mycket god lyssning, samt mkt trevligt hifi snack Ehh...var du där Juha? Måste väl varit efter att jag gått? \\K-man Quote
Timbre™ Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Ehh...var du där Juha? Måste väl varit efter att jag gått? Andligen närvarande eller så var det väldigt sent... Quote
Tobias Lindell Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Dj Juha kom vid 7 tiden.... och gick hem med ett leende på läpparna Quote
Timbre™ Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Dj Juha kom vid 7 tiden.... och gick hem med ett leende på läpparna Jaha, då får jag lägga mitt planerade metafysiska resonemang åt sidan men det är ändå dags för mental förberedelse inför dagens obligatoriska gruppbildserie... :cool: Först en överblick av Bohus Sound Studios. Quote
A/Wing. Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Jag vill också passa på att tacka värden för detta arrangemang. Dom här pjäserna kunde verkligen både spela finkänsligt och med kraft och kontroll långt ner i oktaverna det var en skakande upplevelse.Vi får väl se om det blir någon mer möbleringsvänlig utveckling av dom här tornen. Quote
Timbre™ Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Ordning och reda med A/Wing., JonasR, plundin, Tobias Lindell, plind, Almen och kåbe från vänster till höger. - Men vaddå, vänta lite. Alla är ju inte med och både K-man & Juha stod ju kvar på listan... Ingen kommer undan i dagens fjärrkontrollerade värld... :angry: Quote
Timbre™ Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Nu träder vi rakt in i inspelningslokalen och redan innan jag fick kontroll på blixtarna hade Almen och kåbe fått igång den digitala musikmatningen. Quote
Timbre™ Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Uppställningen i sin helhet i mer befintligt ljus. Quote
plind Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Läcker bild med hisnande proportioner "Juniorerna" lät större än man kan tro Quote
Käera Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Hur små är dom små..??vilken skillnad mot dom st ra Quote
juha Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Dj Juha kom vid 7 tiden.... och gick hem med ett leende på läpparna Jajamen det var ju helt klart värt att styra dit, dock ngn timma efter ni hade gått. Quote
Recommended Posts