Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nya Memento verkar väldigt intressanta dom skulle jag nog kunna leva lyckligt med ganska länge :)

Ska bli riktigt skoj att höra dom någon dag framöver.

Förresten varför har ni inte sånna damer i butiken??? :D

Posted

Momento i färdigt utförande låter rysligt bra här i Kina.

Risken med fotomodeller av den här kalibern är att ingen ser eller hör hur det låter :cool:

Dom är 4 stycken och himla trevliga också.

Mässan här i Shantou är en av dom allra intressantaste (inte pga. fotomodellerna) som jag har varit på hitills.

Posted

Det var ett maffigt rum och man ser ni spelar med ASR.

Mässan här i Shantou är en av dom allra intressantaste (inte pga. fotomodellerna) som jag har varit på hitills.

De har tydligen kört varje år sedan 1997.

Är det några andra spännande saker ni sett på mässan :?:

Posted

Det kommer mer bilder och kommentarer på vår blogg. Vi har precis packat färdigt efter sista dagen på mässan, så det kommer mer senare i kväll förhoppningsvis (Shantou tid +7 timmar).

Posted
Det var ett maffigt rum och man ser ni spelar med ASR.

De har tydligen kört varje år sedan 1997.

Är det några andra spännande saker ni sett på mässan :?:

Ja vi spelar med ASR och en DCS Puccini och Primekablar i den här anläggningen. Rummet är mer än 100 m2 och det finns rum som är mycket större. Det har fungerat fint med den uppställningen i detta rum.

Vi finns också i ett annat nmindre rum med Coltrane, EAR elektronik och Origokablar.

Den lokala handlaren som vi ställer ut med har hyrt in 10 rum och en del av dom är uppskattningsvis bortåt 2-300 m2.

Jag har inte tid att gå runt så mycket på mässan, då det hela tiden dyker upp handlare från hela Kina och som utställare är man ju inte här för att gå runt som besökare, så nej jag har inte sett så mycket, men intressant är det då vi inte är så många västerlänningar här. Tim de Paravicini, ett par fransmän från Cairn och så är vi 3 man från Sverige.

Men det komer nog lite bilder på Martens blog tror jag. Leifs bror Lars har varit runt och plåtat lite.

På kvällarna är det ut till restaurang med handlare, journalister, borgmästaren och vi från Europa. Det brukar vara 50 till 100 personer. Maten är helt fantastisk, med mycket skaldjur och fisk på bordet. Svensk kinamat har ingen som helst likhet med äkta kinesiskt och ris har vi knappt sett på bordet. Dryckeskulturen är också lite annorlunda med ständiga skålningar och uttrycket kampei. Då ska man tömma glaset i ett svep oavsett om det är vin, öl eller konjac i glaset. Efter ett tag låter det som ett gäng fotbollshuliganer på restaurangen. Men dom är inte våldsamma, bara lite högljudda.

Nästa helg blir det Peking och en spelning hos en av dom största handlarna där. Det kommer nog en del om det också på bloggen.

Posted
Tim de Paravicini, ett par fransmän från Cairn och så är vi 3 man från Sverige.

Tim väljer sina framträdande med omsorg. Förra helgen Malmömässan och nu Kina. ;)