P-pan Posted May 30, 2010 Author Posted May 30, 2010 Jäkla P! Fast man ser ju att det är högertrafik. Alltså borde UK gå bort Nja, säg inte det. Chalk Farm Studios i London fingrade nog ihop mixningen Quote
JonasR Posted May 30, 2010 Posted May 30, 2010 1975 kom detta album där en teckning av Hans Arnold fyller fram och baksida. Tar man en titt på insidan så hittar vi ett fotografi. Quote
calle_jr Posted May 31, 2010 Posted May 31, 2010 Vi kör väl svaret... Det var tur. Har aldrig sett den, men det var ju inte helt borta med Charisma. Kul album! Quote
bbking Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Vi kör väl svaret... Nix, skulle inte kunna gissa detta. Kul skiva. bb Quote
P-pan Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Det var ju ett tag sedan ... så jag dammar av lite. Fyll på med fler nu ... Quote
eliot Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Det fanns skivomslag som var för vågade för den amerikanska marknaden och omslaget byttes ut till detta Quote
calle_jr Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Jag gillar pojken och de fem ansiktena på Santanas debutalbum; Quote
P-pan Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Kanske inte så unikt eller konstnärligt men tillräckligt med drag för att skruvarna ska lossna... The Best of Spinners från 1978 Quote
Guest Musicus Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Jeg har alltid likt Talk Talk, musikken først og fremst men også deres cover, de har en symbolikk som tiltaler meg, ikke meinst dette mvh Quote
Vox Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Jag gillar pojken och de fem ansiktena på Santanas debutalbum; Tänk vad olika vi ser. Jag ser en kvinna, en pojke och sju ansikten. Quote
P-pan Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Tänk vad olika vi ser. Jag ser en kvinna, en pojke och sju ansikten. Är det bara jag som ser ett lejon också ... Roligt med sådana här "fler i en" bilder... eller kanske inte... alla gånger. Ibland kan man ju få anledning att gå till optikern Quote
gcs Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Jag också skivan på vinyl och CD. Men det här fick mig att tänka på Santana - Abraxa som jag först köpte som vanlig stereo skiva men gjorde mig av med den och köpte den som "SQ quadraphonic". Den tror jag låter mycket sämre än stereoskivan gjorde. Nu lyssnar jag på CD versionen. Quote
Otto Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Filmen "Brakfesten" kom 1973, samma år släppte tre grabbar detta album...... Leslie West släpper för övrigt riktigt bra plattor fortfarande. Låten "backfire" väcker många minnen: Quote
Recommended Posts