minesota Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Hej En släkting nådde ålders sista höst. Hans Hifi-arsenal med galet massa prylar och skivor tillföll mig. Pojken som visade intresse för "hajfaj" :-) Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo. Även bytt till mig annat som nu används i min gubbstereo i vardagsrummet. Vidare planeras ljudrum. Men det är en helt annan historia. Ni brukar gilla bilder , så här kommer den första... Quote
Absolute Audio Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Hej En släkting nådde ålders sista höst. Hans Hifi-arsenal med galet massa prylar och skivor tillföll mig. Pojken som visade intresse för "hajfaj" :-) Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo. Även bytt till mig annat som nu används i min gubbstereo i vardagsrummet. Vidare planeras ljudrum. Men det är en helt annan historia. Ni brukar gilla bilder , så här kommer den första... http://i242.photobucket.com/albums/ff234/m...01/DSC02703.jpg Sweet!! Väntar med spänning! Quote
Timbre™ Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo. Känner på mig att japanen visste vad han gjorde så det måste ha varit något intressant vintageobjekt... Quote
Guest B-200 Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Kom igen...alla är inte välsignade med tålamod Quote
RC Ljud&Bild Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 ooo jag vet jag vet, vad det där är Fler bilder nu, väntar med spänning. Quote
minesota Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 Känner på mig att japanen visste vad han gjorde så det måste ha varit något intressant vintageobjekt... Yes det visste han nog. Det var en Mcintosh C-22 som flög iväg. Inget för mig men värt guld för herrn o solens rike. Vidare åkte ett gammalt men fint rörsteg från ARC. Inte helt säker på beteckningen men jag tror det var den andra serien av Dual 50 från början av 70 talet Behov av rörbyte i allra högsta grad men tydligen eftertraktade. Nåväl det dessa gammla grejor var fina men inget för mig i ett hem med små barn så jag sålde iväg dem för att byta till mig en vardags och avslappnad anläggning i samma tradition som jag ärvt fast som kan leva med mig i många år. En modern Gubbanläggning tar nu form. Några delar fick dock stanna kvar. Quote
Bebop Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Ett par 2805 skulle jag inte låta gå ur händerna, inte 2905 heller... Quote
minesota Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 Nej... Och vad ska man driva dem med.. Och finns det nån shysst intergrerad med Speaker A/B. En till Quad och en till tv`n ? Därtill ett hyggligt hörlursteg? Japp jag hittade en ! Quote
lindvall Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 Jag tar tillbaks min chansning och tror på en McIntosh. Tänkte på subutgång i min tidigare gissning. Quote
Timbre™ Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 Detta är en Japan... http://i242.photobucket.com/albums/ff234/m...01/DSC02699.jpg Aftonen kan snabbt gå över i sömnlös natt och som Japanentusiast blir artbestämningen obligatoriskt en utmaning... Luxman L-505u... :cool: Quote
Recommended Posts