Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

En släkting nådde ålders sista höst. Hans Hifi-arsenal med galet massa prylar och skivor tillföll mig. Pojken som visade intresse för "hajfaj" :-)

Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo. Även bytt till mig annat som nu används i min gubbstereo i vardagsrummet. Vidare planeras ljudrum. Men det är en helt annan historia.

Ni brukar gilla bilder , så här kommer den första...

DSC02703.jpg

Posted
Hej

En släkting nådde ålders sista höst. Hans Hifi-arsenal med galet massa prylar och skivor tillföll mig. Pojken som visade intresse för "hajfaj" :-)

Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo. Även bytt till mig annat som nu används i min gubbstereo i vardagsrummet. Vidare planeras ljudrum. Men det är en helt annan historia.

Ni brukar gilla bilder , så här kommer den första...

http://i242.photobucket.com/albums/ff234/m...01/DSC02703.jpg

Sweet!! :mm::D Väntar med spänning!

Posted
Jag har fått sälja iväg en del till när och fjärran bland annat till en trevlig japan som skicka ett bud hem till dörren för leverans till Tokyo.

Känner på mig att japanen visste vad han gjorde så det måste ha varit något intressant vintageobjekt... :?:

Posted
Känner på mig att japanen visste vad han gjorde så det måste ha varit något intressant vintageobjekt... :?:

Yes det visste han nog. Det var en Mcintosh C-22 som flög iväg. Inget för mig men värt guld för herrn o solens rike.

Vidare åkte ett gammalt men fint rörsteg från ARC. Inte helt säker på beteckningen men jag tror det var den andra serien av Dual 50 från början av 70 talet Behov av rörbyte i allra högsta grad men tydligen eftertraktade. Nåväl det dessa gammla grejor var fina men inget för mig i ett hem med små barn så jag sålde iväg dem för att byta till mig en vardags och avslappnad anläggning i samma tradition som jag ärvt fast som kan leva med mig i många år. En modern Gubbanläggning tar nu form. Några delar fick dock stanna kvar.

DSC02701.jpg

Posted

Nej...

Och vad ska man driva dem med.. Och finns det nån shysst intergrerad med Speaker A/B. En till Quad och en till tv`n ? Därtill ett hyggligt hörlursteg? Japp jag hittade en !

DSC02697.jpg