gcs Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Vid en städning bland alla mina papper hittade jag ett papper från 1988 där det står "Goldmund SA Geneve mest känd för tillverkning av avancerad och exklusiv hifi har nyligen köpt upp den professionella tillverkaren av portabla bandspelare STELLAVOX". Stellavox var en skarp konkurrent till Nagra. Vad som var intressant med Stellavox var att deras portabla bandspelare TD9 kunde f.o.m nu 1988 konverteras till en digitalbandspelare genom enkla handgrepp. Bandspelaren något mindre än min egen Nagra IV-S kunde alltså spela in digitalt på 1/4":s band. Stefan Kudelski - Nagra gick en annan väg. Man byggde en helt ny större maskin för 1/4":s band men med fyra digitala kanaler. Quote
Timbre™ Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Omorganisation av gamla hifihandlingar brukar ta betydligt längre tid än planerat. Själv har jag lätt för att fastna med påsatta läsglasögon... Quote
Recommended Posts